kawasaki 305 ltd nokken as revizeren

h spijkers

Rookie
7 okt 2020
5
2
hallo miscien kunnen jullie me helpen ik stel me even voor ik ben harrie en al 83 jaar maar nog steeds gek opmotoren ik heb ongeveer 60 jaar motor gereden maarik heb mijn honda cx weg gedaan maar nu kon ik het niet laten om weer kawatje te kopen nu is door het lange stilstaan het nokken as vast gelopen nu zoek ik een boekje of iemand die me kan helpen om er een nieuw nokken as er in te steken graag wat hulp en of onderdelen gr harry ex cxer
 
Hallo Harrie, als dit een Kawa is waarbij de nokkenas direct op het metaal van de cilinderkop draait, heb je nu een probleem denk ik.

kawasaki-ex305b8-gpz305-1991-europe-ukbelt-drive-cylinder-head_bigkae0179e1111_a288.gif


Linkje ---> Kawasaki EX305 parts: order genuine spare parts online at CMSNL
 
ik val maar met de deur inhius heb dkop er af gehaald delinker lager is helemaal weg gefreten boven en onder hij zit muurvast kan hemniet lossen de sluiting van de ketting zit onder kaner dus niet bij deze zit zeer strak ik denk dat ik wel een andere kop nodig zal hebben ikweet niet of ik er nu een donor ban maak of doorgaan hij is van de eerste iegenaar over genomen en ziet er heel mooi iut vind hetiegelijk wel jammer alle groom is nog erg mooi jammer dus
 
daar kan ik wat mee bedankt voor het advies ga toch proberen hem te redden moet nu wel op zoek voor andere kop ten zij het mogelijk is om met inleg laers te gaan werken
 
Zou ff op E bay kijken,of anders de motorsloperijen.
Let er wel op dat je onderdelen van het juiste bouwjaar zoekt,je heb ze namelijk met contactpunten en elektronische
ontsteking gehad en die cilinderkoppen zijn niet uitwisselbaar.Verder moet je je afvragen waarom dat lager is uitgesleten,
waarschijnlijk door smering gebrek,en dan zal je daar de oorzaak ook nog van moeten zien te vinden,het kan zijn dat
er met te weinig olie gereden is,maar ook kan er meer aan de hand zijn zoals een kapotte oliepomp,in dat kader is het misschien beter
op zoek te gaan naar een heel motorblok.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan