Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
De laatste tijd hebben veel technische bedrijven werk zat, maar kampen ze met personeelstekorten en ziekteverzuim. Zo ook de autospuiterij en de verchromerij waar ik mijn spullen had gebracht. Vorige week eindelijk wat spullen op kunnen halen.
Bij het thuis uitpakken van de verchroomde spullen bleken de velgen (helaas zonder de Takasago merktekens) flink wat bruine vlekken te hebben.
Kreeg ze niet weggepoetst met een droge doek en dacht dat het in of onder de chroomlaag zat. Velgen weer teruggebracht maar de eigenaar was op dat moment afwezig. Blijkt opgedroogd (roest)water wat nog uit de holle velgen is gelopen, te zijn. Met een poetsmiddel zijn de vlekken zo weg te poetsen. Morgen maar weer ophalen dan kunnen de wielen gespaakt worden.
Netjes! Jij gaat niet voor het halve werk!
Is het frame gespoten of gecoat? En die carterdeksel, zijn die ook gespoten? Ben benieuwd naar de afgewerkte lakset en de opbouw!
Tijger, alle zwarte en grijze delen zijn gespoten.
Je kent het wel van de Z1 denk ik? Frame, achtervork, accubak, standaards, T-stuk, voetsteunen zijn glanzend zwart. De andere delen satijn zwart. De stalen delen zijn eerst gestraald en in de epoxyprimer gezet.
De stickers zitten op de lakset, moet nog voorzien worden van een laag blanke lak.
Ziet er nu dof uit maar dat gaat helemaal goed komen!
De check valves in de olieleidingen blijken helaas zo lek als een mandje. Vullen met een spuit en ophangen, eerst liep er 1 leeg en later nog een. Dat betekent dat bij langdurig stilstaan alle olie die langs de oliepomp loopt uiteindelijk onderin de carters terecht komt.
Op advies van HeronSuzuki deze Yamaha valves besteld. Weet nog niet of ik ze ga gebruiken met zo’n standaard slang als op de foto of dat ik ze in de bestaande leiding probeer op te nemen.
Jullie dachten na post 63 natuurlijk: wat doen die ouwe vieze schokbrekers op de Kawa? Gelukkig waren afgelopen weekend de laatste chroomdelen, de schokdempers, ook klaar. Snel alle onderdeeltjes samengevoegd en er lagen twee mooie originele schokbrekers.
Heb bij de start van de restauratie bij bepaalde onderdelen getwijfeld over repro onderdelen of laten verchromen. Achteraf ben ik blij met de keuze om de originele onderdelen zoals knipperlichten, tankdop, velgen en schokbrekers te behouden. Al het chroomwerk is keurig teruggekomen van Tolenaar uit Rotterdam, ook de zamak en flink verroeste stalen onderdelen.
Grappig: een km-teller kabel bij JapParts besteld komt er een echte originele, waarschijnlijk begin jaren ‘70 in het zakje, nog voorzien van oud Kawasaki logo, gestopt. En dat voor € 12,80.
Bij mijn vriendelijke vriend 20 km verderop een tank geleend zodat ik eindelijk eens kon proberen de S2 te starten. De eerste keer had ie wel wat trappen nodig maar daarna steeds lopen bij de 1e kick.
Nog even geduld hebben en dan kan er gereden worden.