Kawasaki 350 S2

Vandaag een foto ontvangen van de spuiter. Het rood zit er op. Tijdje uitharden, heel licht opschuren, decals plaatsen en dan blanke lak.

BB9F75BF-ED4D-48EA-8757-3BE38D522992.jpeg

Gelukkig heb ik een vriend met een originele set zodat de decals op de juiste plaats geplakt kunnen worden.
 
Bij het thuis uitpakken van de verchroomde spullen bleken de velgen (helaas zonder de Takasago merktekens) flink wat bruine vlekken te hebben.

63F07FC0-4324-4AEE-94E0-0B516EE30C25.jpeg
E979C1BB-1EF3-4540-837F-04C9A4EC8B0C.jpeg


Kreeg ze niet weggepoetst met een droge doek en dacht dat het in of onder de chroomlaag zat. Velgen weer teruggebracht maar de eigenaar was op dat moment afwezig. Blijkt opgedroogd (roest)water wat nog uit de holle velgen is gelopen, te zijn. Met een poetsmiddel zijn de vlekken zo weg te poetsen. Morgen maar weer ophalen dan kunnen de wielen gespaakt worden.
 
Tijger, alle zwarte en grijze delen zijn gespoten.

Je kent het wel van de Z1 denk ik? Frame, achtervork, accubak, standaards, T-stuk, voetsteunen zijn glanzend zwart. De andere delen satijn zwart. De stalen delen zijn eerst gestraald en in de epoxyprimer gezet.

De stickers zitten op de lakset, moet nog voorzien worden van een laag blanke lak.

7CC38E83-B125-41E9-9734-40C5BA61A0B2.jpeg
05A48DBF-F7A0-4491-813E-6AAD851891EF.jpeg


Ziet er nu dof uit maar dat gaat helemaal goed komen!
 
De check valves in de olieleidingen blijken helaas zo lek als een mandje. Vullen met een spuit en ophangen, eerst liep er 1 leeg en later nog een. Dat betekent dat bij langdurig stilstaan alle olie die langs de oliepomp loopt uiteindelijk onderin de carters terecht komt.

4F3F27A2-AE77-4B63-BCD1-765EA2996BF1.jpeg
 
Jullie dachten na post 63 natuurlijk: wat doen die ouwe vieze schokbrekers op de Kawa? Gelukkig waren afgelopen weekend de laatste chroomdelen, de schokdempers, ook klaar. Snel alle onderdeeltjes samengevoegd en er lagen twee mooie originele schokbrekers.

2B50DCF1-52DB-4363-96FA-DB42CFA1CE92.jpeg

B795FF97-C7E1-4BF2-A4D1-D99279B6E75D.jpeg
 
Heb bij de start van de restauratie bij bepaalde onderdelen getwijfeld over repro onderdelen of laten verchromen. Achteraf ben ik blij met de keuze om de originele onderdelen zoals knipperlichten, tankdop, velgen en schokbrekers te behouden. Al het chroomwerk is keurig teruggekomen van Tolenaar uit Rotterdam, ook de zamak en flink verroeste stalen onderdelen.
 
Bij mijn vriendelijke vriend 20 km verderop een tank geleend zodat ik eindelijk eens kon proberen de S2 te starten. De eerste keer had ie wel wat trappen nodig maar daarna steeds lopen bij de 1e kick.

DFBBC40E-C6D6-4ADD-932C-403408FA1368.jpeg


Nog even geduld hebben en dan kan er gereden worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan