Kawasaki 4-takt ééncilinders 1977-1985 — Z250 / KL250

Weet nog een ltd voor a€400,- met kenteken. (Rode)
En een dikke hoop koffers 🤣 Heeft deze nou geen bevestigingspunten voor het Kawasakilogo op de tank, of is de foto gewoon wat slecht? Als 'ie nog netjes loopt is €400 geen geld.

Die daar achter heeft ook wel wat, met dat crossstuur en simpel zadeltje. Ziet er leuk uit.
 
Rechts toch als je op de motor zit.
Heb ze bijde hoor.
Pfff, ik ben nog niet wakker ofzo. Even opnieuw: ik zoek dus een linker kapje (gezien vanuit als je op de motor zit). Rechts heb ik blijkbaar, gezien de foto die ik zelf heb gemaakt 8)7

@rw Ik neem er graag een van je over, als je 'm verkoopt. Per post, of ik kan hem ophalen als je binnen de actieradius van een Z250 woont. (Ik woon nabij Weert)
 
Ik vind die van @Kizmiaz er supertof uit zien en had bij het overhandigen van de sleutels meteen een goed gevoel. Ik dacht: "hier is ze er beter aan toe dan bij mij". Het stuurtje op de 250 van @Kizmiaz is echt geweldig., misschien had ik dat nog even moeten proberen maar. Maar als je eenmaal met die kikkerhouding vergroeid bent kom je daar klaarblijkelijk nooit meer vanaf. Da's ook de reden dat op de RD250LC nog steeds het standaard stuur niet teruggezet is.
Trug zetten dat stuur
IMG_3156.JPG
 
Haal ik net uit mijn witte ltd😲
Die afstand klopt niet meer haha, nog nooit gezien zoiets!
 

Bijlagen

  • 20210420_214133.jpg
    20210420_214133.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 22
Haal ik net uit mijn witte ltd😲
Die afstand klopt niet meer haha, nog nooit gezien zoiets!
66,666% alle bougies die ik uit een Z250 heb zien komen zijn raar 🤣

Dat herinnert me er aan, eens goed kijken waarom de mijne een bougie nodig heeft met korte draad, en de Kleine Schoonheid™ (waarschijnlijk) een lange zoals in het boekje staat. (Context)
 
Niet doen, gewoon die 8 weer, wat is de reden voor een 7
Gassen heeft er een :+ bij staan...
 
66,666% alle bougies die ik uit een Z250 heb zien komen zijn raar 🤣

Dat herinnert me er aan, eens goed kijken waarom de mijne een bougie nodig heeft met korte draad, en de Kleine Schoonheid™ (waarschijnlijk) een lange zoals in het boekje staat. (Context)
Koppen zijn toch hetzelfde lijkt me🧐
 
Je verandert 2 dingen, je hetbt nu een kapotte 8 en gaat er een hele 7 indraaien, begin met een hele 8, mocht die dichtroeten kan je alsnog een hele 7 erin zetten.
 
Je verandert 2 dingen, je hetbt nu een kapotte 8 en gaat er een hele 7 indraaien, begin met een hele 8, mocht die dichtroeten kan je alsnog een hele 7 erin zetten.
Volgens 't boekje moet er een 7 in? Maar...
Koppen zijn toch hetzelfde lijkt me🧐
...toch paste de bougie uit 't boekje, met lange schroefdraad dus, niet in mijn Kawa. Te lang. Geen idee nog hoe dat kan maar er komen wat vrije dagen aan dus dat gaan we eens uitzoeken.
 

Zo heb ik het boekje dat bij de kleine schoonheid hoort ook gescoord. Ook voor die prijs dacht ik.


66,666% alle bougies die ik uit een Z250 heb zien komen zijn raar 🤣

Dat herinnert me er aan, eens goed kijken waarom de mijne een bougie nodig heeft met korte draad, en de Kleine Schoonheid™ (waarschijnlijk) een lange zoals in het boekje staat. (Context)

Er zit een goede bougie in die hooguit maar een paar honderd km's op heeft zitten.
 
Wat gaaf! En met kickstart! Klopt het dat je nou geen olie ziet voor het glaasje, of is 'ie nog niet afgevuld?

(Ik koel mijn olie overigens door hem via mijn uitlaat de wereld in te slingeren, werkt op zich ook wel aardig.)
 
Wat gaaf! En met kickstart! Klopt het dat je nou geen olie ziet voor het glaasje, of is 'ie nog niet afgevuld?

(Ik koel mijn olie overigens door hem via mijn uitlaat de wereld in te slingeren, werkt op zich ook wel aardig.)
Als het zo schuin staat is het idd alsof het leeg is, maar recht gewoon olie hoor.

Haha deze zou dan op 2 manieren koelen😉
 
Ingreep viel mee, extra kanaal opening en oude dichten.
 

Bijlagen

  • 20210422_121842.jpg
    20210422_121842.jpg
    173,5 KB · Weergaven: 17
  • 20210422_140437.jpg
    20210422_140437.jpg
    209,8 KB · Weergaven: 16
Eindelijk tijd om wat te sleutelen! Ik dacht, begin met wat makkelijks. Benzinetoevoer lijkt niet helemaal lekker te gaan, hij houdt in bij hoge toeren. Omdat de tank aardig roestig is wou ik beginnen met het benzinekraantje. Het hendeltje zat muurvast, dus dat moest sowieso aangepakt worden.

Tank leeggemaakt (geen enkele druppel geknoeid dus dat hoef je niet te vragen), kraantje uit elkaar, niks verdachts gezien. Nachtje in de WD40 gelegd, maar de schroef om 't kraantje te draaien zit nog steeds muurvast. Dit staat niet als los ding op de tekening dus ik kan volgens mij verder niks uit elkaar draaien om schoon te maken/inne olie te sauzen.

Iemand nog een idee?

De schroef die hierin ligt dus:
IMG_5432.JPG
IMG_5433.JPG
 
Met een punttangetje links/rechts draaiend eruit trekken?
Hij geeft echt totaal niet mee als ik probeer te draaien met een schroevendraaier, dus ben bang te forceren als ik teveel kracht zet. Nog even terug in de olie gezet voor nu, kijken of er vanavond misschien beweging in komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan