Kawasaki 4-takt ééncilinders 1977-1985 — Z250 / KL250

Als je gaat dompelen ook even het alu dopje eruit draaien, komt het ook via die kant binnen.
 
Vandaag de tank schoongemaakt, kwam een kilo roestsnippers uit. Roest moet ik nog fatsoenlijk aanpakken, voor nou wou ik proberen of er geen probleem in de bezinetoevoer zat. Benzinekraantje terug, maar 't Kawaatje houdt nog steeds in op hoge toeren. Dus de carburateur is nu aan de beurt (leek me al de logische boosdoener, maar wou vooraan beginnen)

Overigens, kraantje helemaal schoongemaakt, gaat soepel zonder 't veertje, maar met veertje nog best stroef.

@Dhr. Bosso Er zat nog een verrassing in de tank, die had je gemist!

IMG_5458.JPG
 
Vandaag de tank schoongemaakt, kwam een kilo roestsnippers uit. Roest moet ik nog fatsoenlijk aanpakken, voor nou wou ik proberen of er geen probleem in de bezinetoevoer zat. Benzinekraantje terug, maar 't Kawaatje houdt nog steeds in op hoge toeren. Dus de carburateur is nu aan de beurt (leek me al de logische boosdoener, maar wou vooraan beginnen)

Overigens, kraantje helemaal schoongemaakt, gaat soepel zonder 't veertje, maar met veertje nog best stroef.

@Dhr. Bosso Er zat nog een verrassing in de tank, die had je gemist!

Bekijk bijlage 1625871
Bougie nog bekeken na de rit met het inhouden? Anders even schoonborstelen die bougie met staalborstel erna 10km rijden zo vlot mogelijk en dan is kijken hoe het bougietje eruit ziet.
 
Vandaag de tank schoongemaakt, kwam een kilo roestsnippers uit. Roest moet ik nog fatsoenlijk aanpakken, voor nou wou ik proberen of er geen probleem in de bezinetoevoer zat. Benzinekraantje terug, maar 't Kawaatje houdt nog steeds in op hoge toeren. Dus de carburateur is nu aan de beurt (leek me al de logische boosdoener, maar wou vooraan beginnen)

Overigens, kraantje helemaal schoongemaakt, gaat soepel zonder 't veertje, maar met veertje nog best stroef.

@Dhr. Bosso Er zat nog een verrassing in de tank, die had je gemist!

Bekijk bijlage 1625871

Ik was er zeker van dat ik alle troep eruit had gekregen.
Iemand moet ooit eens psychische problemen gehad hebben om zoveel rare zooi in de tank te gooien. Al ben ik er wel achter dat deze tank hoogstwaarschijnlijk niet de originele tank is. De eerste eigenaresse waar ik 'm van heb overgenomen heeft er nooit schade mee gereden, maar toch zit er een deukje in de tank en zijn de merkjes verdwenen. Ook is er in de volle zon een kleurverschil te zien tussen de tank (zwart) en de zijschildjes (heel donker blauw).
Okee, 1 zijschildje is door mijn toedoen verdwenen.
 
Ja klopt, er zit rode verf onder. De nieuwe laklaag is ook maar matig. Als de schoonheid weer lekker loopt ga ik die weer helemaal mooi maken. Deukje eruit, nieuwe lak, ontroesten en coaten, logootjes erop. En de schildjes ook. :-)

@rw Eigenlijk nog niet, duh. Morgen!
 
Wel apart dat er een stukje ty-wrap in de tank is verzeild.
Ik kom meestal roest, stukjes coating en ouwe benzine tegen..
 
Ik vind 'm er wel geinig uitzien. Bij zo'n licht fietsje staat dat wel. Maar ben benieuwd wie er op af komt, voor dit geld en in niet-rijdende staat?
 
IMG_5466.JPG
IMG_5468.JPG


In de Kleine Schoonheid zit dus wel een B7ES (context: in de mijne zit een kortere). Dit is 'ie voor 't schoonmaken en een ritje maken.

Na een kort ritje ziet 'ie er hetzelfde uit. Maar wel vastgesteld dat 'ie met de choke erop stukken beter wil. Dus hij rijdt nu te arm. Volgende stap, carb eraf en schoonmaken (of langs @MSW brengen!)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rw
Wel redelijk uniek 2x kz200 en 2x z250 te koop op mp
 
Heeft er iemand iets over oliedruk in een manual staan? In de mijne staat 2bar elders 0.2bar gevonden, weet dat de 900 en 1000 bv ook rond de 0,2bar/3psi zitten eenmaal warm.

Misschien moet het .2 zijn in mijn boek. Wil een drukschakelaar plaatsen vandaar.
 
Heb nu een 0.2bar oliedruk schakelaar gebruikt. Lampje gaat uit na a 5Sec en gaat weer aan na een paar km. Twijfel sterk aan de 2bar volgens het manual van ons. Op de zedder enterprises site staat dat de kz200 en ltd/csr 250 0.2kg/cm2 90gr 4000rpm hebben. De csr250 bjr 1982 geeft 0.4kg/cm2 deze grotere pomp zit in de hardtail van mij. Dus mocht iemand een keer de oliedruk willen meten schrik dan niet dat je meter van 0-10bar niets aangeeft🧐
 
0,2Bar bij 4000rpm lijkt mij wel heel erg weinig, zeker voor de nokkenas die in alu is gelagerd.
Als daar geen oliedruk komt is het zo rammelen geblazen en dat is juist het zwakste punt van die motortjes.
 
0,2Bar bij 4000rpm lijkt mij wel heel erg weinig, zeker voor de nokkenas die in alu is gelagerd.
Als daar geen oliedruk komt is het zo rammelen geblazen en dat is juist het zwakste punt van die motortjes.
Idd erg weinig druk, van wat ik lees zegt druk nog niet heel veel over hoeveelheid (flow).
 
(Ik heb afgelopen weekend de fiets gekocht die helemaal op #1 op 't verlanglijstje stond (een W650). Ik was van tevoren al van plan om de 250 erbij te houden, maar weet 't nu zeker. Die W650 is heus niet zwaar, maar wel voor het opgevoerdebrommergevoel. Ze staan ook leuk naast elkaar!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan