Kawasaki 440 ltd afstel probleem pod filters

Jefafa95

Cafe racers rock
12 apr 2020
10
1
Hoi allen, ik ben nieuw hier op het forum en ik ben bezig met het ombouwen van een Kawasaki ltd 440. Hier wil ik een cafe racer van maken.

Nu heb ik een probleem met de afstelling van de pot filters die ik erop heb gezet.
Natuurlijk geven deze meer lucht door dan de normale filters en heb daarvoor een grotere sproeiers geplaatst.
Ik ben van sproeier 85 naar 95 gegaan.

De motor start zonder problemen en loopt dan goed stationair. Naar mate de motor warmer word gaan de toeren ook omhoog totdat het niet meer te doen is.

Ik heb echt alles al geprobeerd maar wat ik ook doe hij wil niet zakken in toeren.
Heeft iemand misschien hier een idee wat het kan zijn en misschien wel een oplossing?
 

Bijlagen

  • 20200323_163104.jpg
    20200323_163104.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 8
Hey zijn geen Ali pods maar ook weer niet de duurste inderdaad.

Aanzuigeubbers zijn voor de rest in orde. Heb ze eraf gehaald om te kijken of er scheuren in zaten maar dat was niet zo.
 
Het is helemaal niet zeker dat de carbs meer lucht krijgen, vaak is het tegenovergestelde het geval. Door het ontbreken van de luchtfilterkast werken de gasschuiven vaak niet goed.
 
Choke open is meer lucht. Choke dicht is om te starten.
Maar ik zie dat je CV carbs hebt. Draken om af te stellen met niet originele filters.
Mijn advies; zet alles terug zoals het hoort en vergeet die !@#$%!pods.
 
Choke open is meer lucht. Choke dicht is om te starten.
Maar ik zie dat je CV carbs hebt. Draken om af te stellen met niet originele filters.
Mijn advies; zet alles terug zoals het hoort en vergeet die !@#$%!pods.
Ik bedoel dat als ik de choke gebruik dan gaat de klep dicht naar me lucht filters. Hierdoor krijgt die dus meer benzine in verhouding met de lucht.
 
Sluit het rubber van je filters soms de luchtaanvoerbuisjes die in de rand van de carburateurs zitten af?
Nee juist niet. Volgens mij krijgt die gewoon veel te veel lucht. Heb net het foam van een oude luchtfilter in de pods gedaan. Hierdoor krijgt die veel minder lucht en gaat gelijk beter lopen. Maar dit is natuurlijk niet ideaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan