kawasaki 454 ltd projectje...

jeroendek

MF veteraan
13 okt 2008
2.132
0
voor degene die het leuk , of interessant vinden of ideeën op willen doen of ideeën willen delen ...
ben ik ook maar even mijn eigen topic gestart om te laten zien waar ik mee bezig ben de laatste weken ..

het is mijn eerste eigen verbouw project met een kawa 454 ltd . van 1986.

ook de eerste keer dat ik echt met metaal aan het werk ben dus let nog niet teveel op de kleine schoonheids foutjes :+


hier van wat foto's van hoe het tot nu toe is gegaan ....

zoals ik hem heb gekocht ( eigenlijk zo geruild tegen een oude clio)

full


begonnen met demontage

full


velgen wit gemaakt .. schokbrekers/veren er onder vandaan . wordt toch een hardtail. nu nog ondersteund door ring steeksleutel..

full


full


stukje frame afgezaagd

full


nieuwe steuntjes gemaakt ter vervanging van de schokbrekers..

full


( betaalbaar )spatbord binnen gekregen vanuit duitsland ... (steun erop voor het idee zit nog niet vast , was effe voor de foto.)

full


full


sidemount gemaakt

full


met oude achterlicht..

full


spatbord ingekort ..

full


full


full


laatste foto ..

full


dit is zoals hij er nu bij staat moet nog aardig wat gebeuren ..
maar heb er echt veel lol in en denk (weet wel zeker ) dat het ook zeker niet mijn laatste project zal zijn ....
 
Cool!!! :]

Heb je die stangen die je om de achterbrug vast te zetten wel dik genoeg gemaakt?

Maak je nog wel iets van vering in het zadel dan?
anders ben je daar aardig snel van genezen hoor

Hoe dan ook, ga ik volgen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de stangen om de achterbrug vast te maken zijn gemaakt van 8 mm dik staal van een oude staal constructie .
dat moet wel voldoende zijn ..

er komt idd vering onder zadel . bobberzadeltje ..

zit alleen nog een beetje met het elektra . kabelboom met verschillende kastjes eraan . dat zit normaar onder de zadel op het spatbord ,.. moet nog even kijken waar ik dat kan onderbrengen /verstoppen... i
 
zit alleen nog een beetje met het elektra . kabelboom met verschillende kastjes eraan . dat zit normaar onder de zadel op het spatbord ,.. moet nog even kijken waar ik dat kan onderbrengen /verstoppen... i

Je kan alles rond je accu kwijt, had ik ook gedaan. Tis even passen en meten, maar het past.
 
Oke !! zal straks effe een afdek plaatje maken voor boven de accu op het frame .aangezien er op een bobber zadel
Meteen kijken of ik alles weg kan werken zou wel mooi wezen.
 
toch nog effe snel een foto van hoe het er ongeveer uit komt te zien hehehe...

full
 
vast wel hehhe ... en wat je wel eens gezegt hebt het werkt idd verslavend .ben haast niet meer uit het hok te krijgen. ;)

Ja kerel, ik kraam niet altijd onzin uit. _O- _O- heb inmiddels de 1500 ook uit elkaar liggen, tevens de pekelfiets een beetje toonbaarder gemaakt en kan ook nig energie kwijt in de dodge< dus ook ik verveel me niet.
 
Bijvoorbeed, je hebt ze nog kleiner maar ik ben niet zo goed in plaatjes.
Kan je een soort early chop/frisco achtig chopper maken, die lijn zit er nu al in.
 
Leuk projectje, maar maak de bevestiging van je sidemount maar (een flink stuk) steviger. Dit breekt zo binnen de kortste keren af.
Het is a) een flinke windvanger en b) behoorlijk wat gewicht wat flink gaat trillen en schudden omdat het nu niet meer aan een geveerd deel van de motor vast zit.
 
Leuk projectje, maar maak de bevestiging van je sidemount maar (een flink stuk) steviger. Dit breekt zo binnen de kortste keren af.
Het is a) een flinke windvanger en b) behoorlijk wat gewicht wat flink gaat trillen en schudden omdat het nu niet meer aan een geveerd deel van de motor vast zit.

thanx voor de tip.. had het al gezien toen ik de motor uit het hok duwde voor de foto's ..

er komt nog een extra steun achter van bevestigingspunt tot buitenkant sidemount...
 
Persoonlijk zou ik er een "iets kleiner" achterlicht op monteren en de kabels mooi uit het zicht werken.
 
Laatst bewerkt:
heb nu het oude achterlicht erop . ga idd eens kijken voor wat kleiners..
 
thanx ,.. had al een beetje op ebay gekeken . ook voor stuurtje maar is echt niet normaal wat je soms aan verzend kosten betaald vanuit america bv pff

En vergeet niet dat je ook nog eens "inklaringskosten" moet betalen als je iets koopt uit Amerika, komt er ook nog eens overheen, nee beter om dan te zoeken bij ebay in Duitsland en Engeland, daar kocht ik veel onderdelen vandaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan