Kawasaki 454 LTD 'verchoppen'

eatmydust

MF'er
29 sep 2004
83
0
In deze topic:
De verbouwing van mijn Kawasaki 454 LTD.


Waar ik aan zat te denken is een verlengde voorvork, ander stuur erop, kentekenplaat aan de zijkant, het achterspatbord aanpassen, en een 1 persoons zitje erop (dus ook verlichting enzo aanpassen aan de achterkant).

Zijn er ook nog tips / ideeën / nuttige informatie / op- aanmerkingen hierover?
(aub geen dingen als, die choppers zijn al lang zat, en koop toch een racer enzo want daar heb ik niks aan…)

De reden dat ik deze motor wil verbouwen is omdat ik nu 19 jaar ben, en ik moet hier dus nog 2 jaar mee doen voordat mijn 25 kw beperking is afgelopen, dus ik wou hier wat moois van maken. Ik weet dat zo’n lange voorvork de motor niet lekkerder laat rijen, maar het gaat mij (op dat punt) dan ook meer om de ‘look’.


Reacties??
 
Laatst bewerkt:
alles is mogelijk.
Het is daarbij wel makkelijk als je zelf handig bent.
Als je veel laat doen, dan wordt het al gauw erg duur.

Kijk eens naar tweede hands onderdelen, die je dan zelf aan past/passend maakt en bijv. overspuit.
dit kan al veel schelen in de kosten.
Een langere voorvork en andere balhoofdplaten is meestal behoorlijk duur.
Maar mischien wil je je motor ook wel verlagen.
dan zijn andere balhoofdplaten onder een hoek mischien wel genoeg.
als je dan namelijk je originele vorkpoten gebruikt, wordt de gehele voorkant al lager, en lijkt de vork langer.

als je over twee jaar toch een andere motor wilt is het mischien raadzaam om te kijken of het het geld wel waaard is om hem zo extreem te verbouwen.
Of je moet er zeker van zijn dat de gemaakte kosten ook bij verkoop terugverdient kunnen worden
 
Als je straks de motor in wilt ruilen om een andere motor te kopen, dan kan je deze het beste origineel rijden om de inruilwaarde niet te doen zakken.
Bij particuliere verkoop is origineel houden ook het beste want dan kan iemand met een beperkt rijbewijs zo weer die van jou overkopen (origineel verkoopt beter).
 
Als je straks de motor in wilt ruilen om een andere motor te kopen, dan kan je deze het beste origineel rijden om de inruilwaarde niet te doen zakken.
Bij particuliere verkoop is origineel houden ook het beste want dan kan iemand met een beperkt rijbewijs zo weer die van jou overkopen (origineel verkoopt beter).



Ja, ok dat is denk ik wel waar ja. Maar sommige mensen willen misschien ook wel een verbouwde motor kopen, omdat ze zelf geen zin hebben om er mee bezig te gaan, of het misschien niet zelf kunnen. Er stond laatst een verbouwde ltd op marktplaats en die zag er wel vet uit (vond ik). Maar ik zie al af van de verlengde voorvork en ander balhoofd, omdat dat toch te duur is waarschijnlijk.
Maar al die andere dingen zou ik in principe zelf wel kunnen maken (hoop ik ), zoals 'zijrekje' voor kentekenplaat met verlichting, dat lijkt me niet zo moeilijk, gewoon een plaatje en dat licht overzetten (wel ff met mooie lichtjes natuurlijk).
Voor het 1 persoons zitje moet ik een stukje van het frame afslijpen (anders steekt dat uit). Daar heb ik de grootste moeite mee, want eraf is eraf, dus dan krijg je hem nooit meer helemaal origineel (ja, of je moet het er weer aan lassen als je hem weer origineel wilt). Maar wat ik op internet gezien heb van hoe het eruit kan komen te zien, dan lijkt me dat wel weer de moeite waard. En dan misschien later nog eens een keer verlagen, maar voorlopig nog niet.
En ik heb de motor goedkoop gekocht, dus ik denk dat ik er zoiezo wel winst op maak als ik hem verkoop (als ik er niet te veel aan uitgeef dan)...
 
wat foto's:


zo was hij eerst:
kawa1.jpg

kawa2.jpg



Toen de achterkant gestript:
gestript.jpg

gestript2.jpg



en de kentekenplaat aan de zijkant gemaakt:
kentekenplaat.jpg



ik moet nu dus een redelijk goedkope oplossing hebben voor het achterspatbord... iemand een idee ??
 
Laatst bewerkt:
Kun je de orginele verzagen tot het gewenste model? Dat lijkt me het goedkoopst... Anders eentje halen op de sloop?
 
vind je het niet kut dat je nu geen lekkere chickies meer mee kunt nemen?
Verder vind ik hem nu al veel en veel mooier. Ga je er ook nog een mooi stuurtje op zetten?
 
Kun je de orginele verzagen tot het gewenste model? Dat lijkt me het goedkoopst... Anders eentje halen op de sloop?

De originele verloopt in een rechthoekig stuk, en als ik het daar af haal wordt het een heeeel klein spatbordje, dus dat wordt niks denk ik... Een kaal achterspatbord wat nog helemaal op maat moet worden geslepen heb ik ook gezien, maar die kostte rond de 85 euro, dat is mij wat teveel van het goeie.
Dus ik denk inderdaad dat ik even bij de sloop langsga voor een achterspatbord van een andere motor, en die op maat maak.


vind je het niet kut dat je nu geen lekkere chickies meer mee kunt nemen?
Verder vind ik hem nu al veel en veel mooier. Ga je er ook nog een mooi stuurtje op zetten?


De chickies kunnen wel op de tank zitten :P
En ja, ik ga er ook een ander stuur op zetten, maar weet nog niet wanneer, want ik zit nu een beetje met een geldprobleem :(
een mooi breed laag stuur komt erop denk ik :]
 
Hallo,

Ik heb zelf ook een LTD 454, aangezien ik 18 jaar ben en nog 2 jaar 25 kw moet rijden. Maar ik dacht er dus ook over om mijn motor te gaan verbouwen, helemaal nadat ik een hele mooie had gezien op marktplaats. Maar aangezien het al wel een vrij oude motor is, is het denk ik wel belangrijk dat hij orgineel blijft. Ik poets mijn motor gewoon 1x per week en dan blijft alles er goed uitzien. Ik ben nu helemaal tevreden met mooi glimmend chroom :) Ook kunnen de kosten denk ik nog wel vrij hoog op lopen. Wil je een ander spatbord achter dan lijkt het mij het verstandigst om een 'nieuwe' twee de hands te kopen en deze op maat te maken. Ook is het misschien wel een idee om er 1 uit een plaat kunstof te buigen maar daar moet je dan wel even mee experimenteren. Maar het zal toch nog wel wat gaan kosten. Daarbij moet je je spatbord ook nog goed op maat zien te krijgen want mocht het een keer slecht weer zijn dan komt het water van achter voorbij gevlogen. Dan rij je daar met een zwarte streep op je rug.. lijkt mij niet wat :P
Maar ik hoop dat je nog laat weten wat je gaat doen. Anders verwacht ik natuurlijk wel foto's he ;)

Succes, Groeten Jasper.
 
Nou de mijne is al terug gevoerd naar 25 kw. maar dat koste me geen 180 euro.. maar 75, er zit nu een schijf tussen de carb en de cilinder hierin zit een gat met een diameter van ongeveer 1 cm. Maar hij loopt nog goed hoor.. Valt me niks tegen. Uiteraard is vol vermogen mooier maar het is nu eenmaal niet anders.. maar met 20,5 jaar mag ik onbeperkt rijden dus.. nog even.. :)
 
Nou de mijne is al terug gevoerd naar 25 kw. maar dat koste me geen 180 euro.. maar 75, er zit nu een schijf tussen de carb en de cilinder hierin zit een gat met een diameter van ongeveer 1 cm. Maar hij loopt nog goed hoor.. Valt me niks tegen. Uiteraard is vol vermogen mooier maar het is nu eenmaal niet anders.. maar met 20,5 jaar mag ik onbeperkt rijden dus.. nog even.. :)
waar heb je hem af laten voeren als ik vragen mag? (bedrijf+locatie??)
als het dichtbij is dan breng ik hem daar ook heen denk ik... scheelt gelijk meer dan de helft!!!
 
Dat het ik niet laten doen maar zelf gedaan. Het is vrij eenvoudig. Ik kreeg er een papier bij waarop vermeld staat dat de motor een terug voer zet heeft, ook staat hier het frame nummer op enzo..
 
hier een update:

'k heb een oud spatbord gehaald van een Vulcan 750, die geslepen zoals ik het een beetje in gedachten had, toen twee uitstekende stukken van het frame afgeslepen, en het spatbord vastgemaakt

voorlopig resultaat:
achterspatbord.jpg

en 'k heb ook al knipperlichtjes gehaald

binnenkort meer.....
 
Laatst bewerkt:
Gaat er grappig uit zien hoor. Laat die mensen die alles orgineel willen houden lekker kletsen!!

Vind je nickname ook wel lagge!! Eat my dust. En dan een 25kw LTDtje. :)
 
ok, weer een update (ook te vinden op: http://www.effekieke.nl (www.effekieke.nl))




Voor het zitje heb ik voor de veiligheid maar een strip gelast nog boven het spatbord, zodat het zitje niet op het spatbord steunt. Deze strip zat er in principe al op, maar dan een eindje verder naar achteren. Ik heb deze er dus eerst afgeslepen, en toen op deze plek er weer aan gelast:

gelast.jpg



De buitenkant van een computerkast heb ik gebruikt om de vorm van het zitje te maken. Dit was echt een klote karwei want het wou niet echt in de vorm zoals ik het in gedachten had. Maargoed, ik heb er uiteindelijk toch een vorm uit weten te slaan en te slijpen (met geweld), en het resultaat is hieronder te zien:

plaat.jpg



Nu kwam misschien nog wel het moeilijkste gedeelte (vond ik), namelijk: het bekleden van het zitje. Het sky-leer heb ik gewoon op een markt gehaald, en het schuim heb ik uit een oud tuinstoel-kussen gehaald. Het leer heb ik met popnagels aan het in vorm geslagen zitje vastgezet. Toen ik hiermee klaar was, heb ik alles weer erop gezet, en het zag er zeer amateuristisch uit moet ik eerlijk zeggen, maarja, dit was dan ook de eerste keer dat ik zelf een zitje gemaakt heb.

zitje.jpg


In de toekomst zal ik dit zitje vast nog wel een keer opnieuw maken, maar nu kan ik er tenminste al mee rijden, dat is al iets.

Ook al een proefrit mee gemaakt: zat wel goed, viel mij niks tegen. Ik denk dat je op de lange afstand of op een weg met veel hobbels erin er niet zo lang plezier van zal hebben, maargoed, het gaat hier meer om de 'looks', toch?? :)

Binnenkort komen de knipperlichtjes erop, en gaat er een mooi kleurtje overheen... 8-)
 
knippers?waarvoor?je heb toch klauwen die je uit kan steken.
ik had als ik jou was dat hele klokkenspel ook in de vuilnisbak geflikkerd hebben en er een dragbarretje opgeschroefd hebben
en voor de flitskasten ergens een klein sigma tellertje geplakd
 
Terug
Bovenaan Onderaan