kawasaki 454 ltd vragen

harriehe

MF'er
21 apr 2008
129
0
Hallo,
Wie kan mij helpen aan een werkplaatshandboek voor mijn kawasaki 454 ltd bj. 1986?
Wie kan mij vertellen hoe het kan dat de motor naarmate de temperatuur van de motor oploopt het toerental omhoog gaat?
Als ik bijvoorbeeld door de stad rij, loopt de temperatuur op , dit lijkt me normaal omdat het stoppen en optrekken is, maar ook het toerental loopt op. Ik rij meestal eerst een stuk waar ik 80 mag rijden. Dan heb ik geen probleem. Toerental ongeveer 1500 toeren, maar dan rij ik de stad door en loopt langzaam het toerental op tot 2500 toeren.
Is dit normaal bij een 454?
Heeft iemand een verklaring?
b.v.d.
 
wat ik denk dat het kan zijn
is door dat de temperatuur op loopt
het aluminium/ijzer uitzet waardoor de motor of carburatie ontregeld geraakt

en voor werkplaats handboek is een keer google
daar kan je best wel het een en ander op vinden

grtz
kluchtzanger
 
Duidelijk gevalletje van valse lucht aangezogen bij de carburateur rubbers.

Hierdoor loopt de motor op in toeren en gaat onregelmatig lopen.

Even koud starten, busje deo op de rubbers spuiten, kijken wat de toeren doen. Stijgt het, dan zijn ze lek.

Edit: lekker duidelijke topic titel :z
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Wie kan mij helpen aan een werkplaatshandboek voor mijn kawasaki 454 ltd bj. 1986?
Wie kan mij vertellen hoe het kan dat de motor naarmate de temperatuur van de motor oploopt het toerental omhoog gaat?
Als ik bijvoorbeeld door de stad rij, loopt de temperatuur op , dit lijkt me normaal omdat het stoppen en optrekken is, maar ook het toerental loopt op. Ik rij meestal eerst een stuk waar ik 80 mag rijden. Dan heb ik geen probleem. Toerental ongeveer 1500 toeren, maar dan rij ik de stad door en loopt langzaam het toerental op tot 2500 toeren.
Is dit normaal bij een 454?
Heeft iemand een verklaring?
b.v.d.

Ergens bij de carbu's zou misschien valse lucht gezogen kunnen worden. Dat zou iig verklaren waarom hij dit doet naarmate de temp oploopt ook het toerental oploopt.

De openingen worden dan groter en het mengsel meer verstoort.


Zou je je topictitel niet eens wat duidelijker maken? Nu weet niemand waar het over gaat.. De kans dat je dus veel reacties zult krijgen is nu een stuk kleiner.
 
Sorry voor de late reactie. Ik ben niet meer op het forum geweest.
Het probleem van hoger wordende toeren was het gevolg van lekkende rubbers bij de carb. Bedankt voor de tips.
 
Hallo allemaal ik ben op zoek naar een enkelzits zadel voor mijn kawasaki ltd 454, zodat je lager zit.
Ik ben niet zo kapot van mijn hoge zit.
De zit moet alleen wel gewoon op me motor te plaatsen zijn zonder dat ik aan de motor zelf van alles moet verbouwen, ik ben namelijk zo a-technisch als een zeekoe..
 
dat was ik ook, ben naar een 'zadel- & bekledingboer' (in alkmaar) geweest. Ik lever daar binnenkort een bodem (vh zadel) aan en zij maken er schuim en bekleding op. Als het net zo netjes gebeurd als de stoelen van m'n schoonmoeder, ben ik erg tevreden over hun diensten.

bodem heb ik gemaakt door een plaat aluminium op vorm te slaan en daarna met polyesther de vorm te kopieren. Zo kan je zelf de vorm bepalen.
 
probleem van het stangetje van de versnellingspook is opgelost. Ik heb gewoon een nieuwe besteld. Functioneerd weer prima.
Ik ben wel een beetje aan het rondkijken voor eventuele aanpassingen voor mijn motor.
Zoals een ander stuur , een recht en wat hoger stuur en een monozadel.
Wie heeft zoiets liggen voor een leuk prijsje?
b.v.d. voor jullie reactie's
 
Terug
Bovenaan Onderaan