kawasaki 650 1977 ontsteking

chief650

MF'er
4 nov 2007
35
0
Chief 650 hier, het is al weer een tijdje geleden sedert ik hier online ben geweest( toen nog met de yamaha xj 650 van 1980, heb ik nog steeds).
Nu heb ik nog een brikje erbij , namelijk een kawasaki 650 van 1977, zit nieuw batterijtje in luchtfiltertje, bougies enz maar wil toch niet starten.
Heeft een jaar of drie stilgestaan dus denk ik aan de ontsteking, maar om eerlijk te zijn heb ik dit nog nooit afgesteld en heb jammer genoeg geen werkboek van deze dame, dus kan iemand mij helpen met eventueel een beetje uitleg en een tekening waarop ik moet letten????????
Thanks in advance Chief 650
 
Wat zou er in die jaren stilstand met je ontsteking zijn gebeurd dan? Ik denk eerder dat de (stationair)sproeiers in je carbs zijn gaan dichtzitten door vergomde benzine. Na zo'n tijd stilstand zou ik iig altijd even de carbs checken en zo nodig schoonmaken...
 
Ik weet niet of de bike wel goed draaide voordat ik haar kreeg want ik ben er aan geraakt via via...
Zal ik even proberen de carbus eruit halen en volledig uitkuisen, had ik nog niet gedaan om eerlijk te zijn, alleen tank leeg gespoeld( met benzine ), en het bovengenoemde, en de benzine afgelaten met de aftapplug in de carbus.
Bedankt voor de info, ik begin er meteen aan
Greetz Chief
 
Carb's schoonmaken goed idee :Y Je hebt een nieuwe accu en bougies gemonteerd. Heb je al gechecked of je een goede vonkt hebt? Anders zou het ook nog aan de bobines, bougiekabels/kapjes kunnen liggen.
 
Hier ben ik weer terug, met de ontsteking is alles goed verlopen maar nu heb ik een ander probleem, toen ik mijn eerste testritje deed kwam er olie uit de luchtfilter onderaan |( , hoe kan dit???????!!!!!!!!
Heeft iemand hier een antwoord op
Groeten chief
 
Terug
Bovenaan Onderaan