Kawasaki 750 VN Vulkan

Wilkan

Rookie
24 mei 2004
17
0
Stekene
Ik heb me ook zopas een kawasaki 750VN vulkan van 1990 aangeschaft. Het is zoals ik in dit forum lees een Amerikaan met mijl aanduiding. Ik heb nog niet zoveel km gedaan met deze motor.
Ik heb enkel vragen?
Ik lees dat de batterij en dynamo het zwakke kantje is van de vulkan, ik kan daar ook van mee spreken, heb ook zopas een nieuwe batterij laten steken, maar ik weet niet of ze onderhoudsvrij is? Dat moet ik eens na vragen. Aan de nieuwe batterij zit geen afvoer slangetje, is dat normaal? Bij de vorige eigenaar zijn door zuren verschillend draden ontdaan van de isolatie en zijn misschien het gevolg van de elektrise storing aan de motor. Als U het zadel verwijdert ziet U een tekening van hoe deze slang naar beneden dient geleid te worden!! Is bij jullie dit (overloop) slangetje aanwezig op jullie batterij?
Wat me opvalt is dat ik de gas toe draai, mijn motor enkele rare knal geluiden maakt. Mijn buurman en motor rijder denkt dat het komt omdat de motor te rijk is afgesteld, en zo niet verbrande gassen verbrand in de uitlaat. Het kan geen kwaad meent hij maar toch merkte hij op dat het zou kunnen komen door de vroegere benzine super, die vervangen is door loodvrije benzine, en die dat veroorzaakt. En dat ik eens moet uit proberen voor extra lood product in de benzine te mengen, of anders de carburator afstellen. Wat denken jullie hiervan?
Voor mij is dat allemaal Latijn, Graag had ik uw mening gehoord.

Knallen is normaal bij een Vulcan, het uitlaat systeem is ontworpen om onverbrande gassen in de uitlaat na te verbranden, dat zijn de knallen.
Electrish systeem is wat te zwak voor het motortje, als de accu niet helemaal geladen is heb je al snel startproblemen.

Dus je accu in de gaten houden en dan heb je geen centje pijn ermee.

Buiten dat een hele fijne motor (was mijn vorige fiets).

enne Welkom op MF ;)

Waar ligt Stekene :? heb nog en ouwe stoel die opgeknapt moet worden...ow zie het al BE..zonde

Welkom Wilkan, hè gelukkig, weer een Vulcan VN750 erbij. ...join the club. Heb je een foto'tje van jouw motor?

Bedankt voor uw reactie. Tomdcat, die stoel oplappen kan wel maar ik zit te ver zeker?
Ik ben heel tevreden over mijn kawasaki VN 750 vulkan, mijn vorige was ook een kawasaki EN 500. Goede machine maar verkoos toch voor een iets sterkere motor. Is bij jullie dit (overloop) slangetje aanwezig op jullie batterij? Remmen alleen met het voorwiel heeft bij een VN 750 vulkan rijder een val veroorzaakt, maar ik vind toch ook dat de achter rem niet voldoende afremt, is dat bij alle vulkan, en is dat op te lossen?
Dutch Steph ik ga trachten een foto mee op te sturen!

Achterrem doet het best goed, heb hem zelf geblokkeerd zelfs een paar keer, dus ramkracht zat zou je zggen..mits de schoenen of trommel niet versleten is..je kan hem wat strakker draaien bij het achterwiel en op de trommel staan merkteken, kan je zien hoe ver je schoenen nog goed zijn ;)

Vulcan heeft nogal duikneigingen als je alleen de voorrem gebruikt, zou het niet adviseren.

beetje ver inderdaad voor die stoel ;)

Terug
Bovenaan Onderaan