Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Na 3 jaar op een z750 uit 2004 gereden te hebben is hier dan eindelijk mijn droom bike! :]

FECDD9A8-8D5B-4C15-ACD3-AEC003AAE5F6.jpeg


Hier en daar nog een beetje fine tunen naar smaak 8-)
 
Afgelopen week bij Ten Kate geweest voor het afstellen van de Powercommander.
Dit heeft wat tijd in beslaggenomen maar ik ben blij met het eindresultaat.
Jammer dat er geen "0" meting is geweest toen alles nog standaard was.
Bij de eerste meting met de standaard voor geprogrammeerd programma van de PVC
Was aan het achterwiel het volgende te meten:
101,3 PK
76,1 Nm
Na enkele aanpassingen en wijziggingen is het geworden:
107,5 PK
77,4 Nm
Reactie op het gas is veel beter geworden en motor rijdt echt anders dan voorheen.

1408733
 
Afgelopen week bij Ten Kate geweest voor het afstellen van de Powercommander.
Dit heeft wat tijd in beslaggenomen maar ik ben blij met het eindresultaat.
Jammer dat er geen "0" meting is geweest toen alles nog standaard was.
Bij de eerste meting met de standaard voor geprogrammeerd programma van de PVC
Was aan het achterwiel het volgende te meten:
101,3 PK
76,1 Nm
Na enkele aanpassingen en wijziggingen is het geworden:
107,5 PK
77,4 Nm
Reactie op het gas is veel beter geworden en motor rijdt echt anders dan voorheen.

Bekijk bijlage 1408733
Ja die paar pk zul je wss niet echt merken? Gas reactie en smoother oppakken lijkt me wel prettig.. Ik heb het idee dat dat bij mij nu ook niet verkeerd is maar weet natuurlijk niet wat het verschil is.
Wat ben je ongeveer kwijt aan het afstellen van je pc en die run op de testbank?
 
[/QUOTE]
Ja die paar pk zul je wss niet echt merken? Gas reactie en smoother oppakken lijkt me wel prettig.. Ik heb het idee dat dat bij mij nu ook niet verkeerd is maar weet natuurlijk niet wat het verschil is.
Wat ben je ongeveer kwijt aan het afstellen van je pc en die run op de testbank?

De kosten voor het afstellen was bij Ten Kate 135 euro
 
Waar moet je bij het aanschaffen van een 2e hands Z800 op letten? Wat is een “goede km-stand” en wanneer moeten bijvoorbeeld de kleppen gesteld worden?

Staat er nu eentje hier in de buurt met 8000km waar ik m’n oog op heb laten vallen
 
Waar moet je bij het aanschaffen van een 2e hands Z800 op letten? Wat is een “goede km-stand” en wanneer moeten bijvoorbeeld de kleppen gesteld worden?

Staat er nu eentje hier in de buurt met 8000km waar ik m’n oog op heb laten vallen
8000km? Dat is net ingereden toch..?
Klepspeling hoeft pas rond de 40000 gecontroleerd te worden als er zich vtv niks voor doet.
 
Gemiddeld een beurtje bij elke 6000 km
Verder gewoon de bandjes remmen en ketting en kettingwielen als je zie dat ze aan vernieuwing toe zijn. Kleppen controle is indd rond de 40.000 km.
 
Yes eerste motor, had de z900 eerst een paar dagen gehuurd. Gelijk verkocht én gekocht ;)
Ik ben er laatst ook naar weeste kijken, onwijs mooi ding en zit heerlijk! Mocht helaas nog niet proefrijden, heb 25 Juli mijn laatste examen pas namelijk. Nog even geduld en dan wil ik er ook zeker een paar ritjes op maken. Is de power trouwens goed te doseren omdat het de eerste motor is? Is het niet to much?
 
Ik ben er laatst ook naar weeste kijken, onwijs mooi ding en zit heerlijk! Mocht helaas nog niet proefrijden, heb 25 Juli mijn laatste examen pas namelijk. Nog even geduld en dan wil ik er ook zeker een paar ritjes op maken. Is de power trouwens goed te doseren omdat het de eerste motor is? Is het niet to much?

Ah succes alvast!
Eerste keer wegrijden was even wennen t.o.v. mijn lesmotor (kawa ER-6N), maar vanaf begin vond ik het een heerlijk soepel en verrassend licht sturende fiets. Er zit genoeg power op inderdaad, wellicht dat je daar ook even rekening mee moet houden( op het begin).....of je moet van wheelies houden ;)
 
Ah succes alvast!
Eerste keer wegrijden was even wennen t.o.v. mijn lesmotor (kawa ER-6N), maar vanaf begin vond ik het een heerlijk soepel en verrassend licht sturende fiets. Er zit genoeg power op inderdaad, wellicht dat je daar ook even rekening mee moet houden( op het begin).....of je moet van wheelies houden ;)
Ja bedankt!

Haha ik ben iemand met veel geduld en absoluut geen waaghals gelukkig. Les momenteel op een Suzuki V-strom 650, dus dan zal zo'n Z900 wel andere koek zijn.
 
Wat ik me afvraag, (ik rijd nu een Z750S): houdt dat kleine schermpje op die performance edition nog wat wind tegen ????
Ik heb op een z900 zonder ruitje gereden en dit kleine schermpje is echt een wereld van verschil op de snelweg. Ik had mijn twijfels erover, maar het verbaast me op een positieve manier. Daar ik bij 120 al goed merkte dat ik een naked rijd, is dat nu pas bij >150.
 
Ik heb op een z900 zonder ruitje gereden en dit kleine schermpje is echt een wereld van verschil op de snelweg. Ik had mijn twijfels erover, maar het verbaast me op een positieve manier. Daar ik bij 120 al goed merk dat ik een naked rijd, is dat nu pas bij >150.
Thnx voor je snelle reactie, ik kon het in geen één test lezen, vandaar de vraag.:-). Maar wordt sowieso volgend jaar, nog ff sparen.
Heb je ḿ nieuw gekocht of gebruikt?? ik vind de prijzen zo dicht tegen nieuw aanliggen dat ik dan denk ik voor een nieuwe ga.
 
Terug
Bovenaan Onderaan