Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Ben je nog terug gegaan voor een 2e keer afstellen? Ik wilde binnenkort mijn afspraak daar plannen. Denk er ook over na om een quickshifter erop te laten zetten voor de funfactor... :)
vanochtend bij Erwin Druijff langsgegaan voor een 2e afspraak. Nu is de zg decelleration cut, dwz het helemaal afluiten van de brandstoftoevoer bij gas dichtdraaien, uitgezet.
Alsof ik een nieuwe fiets heb, het is een subtiel maar erg fijn verschil. Het "happen" van het gas bij opendraaien na helemaal dichtdraaien is weg, zelfs het normaal schakelen gaat hierdoor soepeler.
Wat mij betreft een goede investering, Erwin heeft dus eigenlijk mijn vragen goed weten te vertalen naar techische uitvoering.
Aanrader !!!
 
Vorige week zaterdag de Seat Cover voor de Z9 eindelijk binnen gekregen, kom ik
gisteren tot de conclussie dat er al een stukje lak af ligt (verder geen opstap krassen of wat effer te zien)😳 :X .

Dat ding is wel héél dun gespoten gezeg-O-.

Van het weekend maar is effe terug naar de dielert ermee..
Lijkt mij niet dat dit de bedoeling is🤔
 
vanochtend bij Erwin Druijff langsgegaan voor een 2e afspraak. Nu is de zg decelleration cut, dwz het helemaal afluiten van de brandstoftoevoer bij gas dichtdraaien, uitgezet.
Alsof ik een nieuwe fiets heb, het is een subtiel maar erg fijn verschil. Het "happen" van het gas bij opendraaien na helemaal dichtdraaien is weg, zelfs het normaal schakelen gaat hierdoor soepeler.
Wat mij betreft een goede investering, Erwin heeft dus eigenlijk mijn vragen goed weten te vertalen naar techische uitvoering.
Aanrader !!!

Korting gekregen voor deze promotie? :D Nee gekkigheid, klinkt super! Ik moet nog even de tijd vinden voor een afspraak volgende week.. Na het verhaal van jou wil ik ook graag het gefixt hebben
 
vanochtend bij Erwin Druijff langsgegaan voor een 2e afspraak. Nu is de zg decelleration cut, dwz het helemaal afluiten van de brandstoftoevoer bij gas dichtdraaien, uitgezet.
Alsof ik een nieuwe fiets heb, het is een subtiel maar erg fijn verschil. Het "happen" van het gas bij opendraaien na helemaal dichtdraaien is weg, zelfs het normaal schakelen gaat hierdoor soepeler.
Wat mij betreft een goede investering, Erwin heeft dus eigenlijk mijn vragen goed weten te vertalen naar techische uitvoering.
Aanrader !!!
Hoe lang was je bezig?
 
79B04789-2FF9-4B60-968C-811C1A4714D5.jpeg
 

Bijlagen

  • 5B2665CC-7D59-4ED4-810C-FC64F62810BD.jpeg
    5B2665CC-7D59-4ED4-810C-FC64F62810BD.jpeg
    2 MB · Weergaven: 8
  • 312DBBE3-6721-41B4-A54A-CA39AC75F798.jpeg
    312DBBE3-6721-41B4-A54A-CA39AC75F798.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 10
vandaag bij Erwin Druijff geweest om de Z900 af te laten stellen. originele uitlaat gehouden (alleen Akra slipon). Motor stond veel te schraal afgesteld. aan-uit gedrag is een stuk beter. Afgesproken dat ik nog een keer terug kan komen als ik het nog wat meer aangepast wil hebben. Nu zeker tussen 5 en 8k toeren reageert 'ie een stuk beter. Maar ook wel leuk om een keer mee te maken die testruns:-)
Bouwjaar?
 
Hoe lang was je bezig?
uurtje, op de testbank was al gedaan, wilde alleen die decellaration setting nog gedaan hebben, dus was een kwestie van kappen los, tank omhoog, ECU eraf en aan de laptop, aanpassen en alles terug. Voordat alle kappen teruggezet werden ff getest of het zo goed was.

was dus binnen een uur weer op de terugweg.
 
Wie koopt er nu een nieuwe motor tegenwoordig|(

Die dingen zijn geknepen door Euro6, of hoe heet dat.
In elk geval, het is de schuld van Europa:o

:+

Nou nou nou... Ik heb er ook eentje uit 2018 :) daarom ook maar even langs druijff racing ;p

uurtje, op de testbank was al gedaan, wilde alleen die decellaration setting nog gedaan hebben, dus was een kwestie van kappen los, tank omhoog, ECU eraf en aan de laptop, aanpassen en alles terug. Voordat alle kappen teruggezet werden ff getest of het zo goed was.

was dus binnen een uur weer op de terugweg.

Maar je bedoelt dat ie onderin nog te veel aan/uit had wat je eruit wilde flashen? Dat wil ik ook wel direct klaar hebben dan, het is voor mij 2u heen en 2u terug dus een beetje vervelend als ik een 2e keer langs zal moeten omdat het toch niet helemaal naar wens is...
 
Nou nou nou... Ik heb er ook eentje uit 2018 :) daarom ook maar even langs druijff racing ;p



Maar je bedoelt dat ie onderin nog te veel aan/uit had wat je eruit wilde flashen? Dat wil ik ook wel direct klaar hebben dan, het is voor mij 2u heen en 2u terug dus een beetje vervelend als ik een 2e keer langs zal moeten omdat het toch niet helemaal naar wens is...
We hebben het er toen over gehad. Omdat je wel een beetje het klapperen in de uitlaat krijgt wordt het vaak niet gedaan. Er is toen bover de 4000rpm het alleen opengezet. Omdat ik met een originele pijp rijd ( alleen akra slip-on) zijn die bij mij bijna niet hoorbaar. Ik heb toen afgesproken eerst ff te proberen waarbij hij aangaf dat ik altijd nog een keer kosteloos langs kon komen.
Zo in het kort mijn situatie.
 
Laatst bewerkt:
Wie koopt er nu een nieuwe motor tegenwoordig|(

Die dingen zijn geknepen door Euro6, of hoe heet dat.
In elk geval, het is de schuld van Europa:o

:+
En ik ben het met je eens dat het eigenlijk van de zotte is dat je naar een tuner moet en een ECU flash nodig hebt om je motor gewoon fatsoenlijk afgesteld te krijgen. Zo wil je ze eigenlijk bij de dealer meenemen.
 
Toch nog een Evotech kunnen bemachtigen!
Met wat zwarte, donker gekleurde noemt men dat tegenwoordig, inbusbouten maken het mijn inziens helemaal af.
IMG_20200905_171248.jpg
 
We hebben het er toen over gehad. Omdat je wel een beetje het klapperen in de uitlaat krijgt wordt het vaak niet gedaan. Er is toen bover de 4000rpm het alleen opengezet. Omdat ik met een originele pijp rijd ( alleen akra slip-on) zijn die bij mij bijna niet hoorbaar. Ik heb toen afgesproken eerst ff te proberen waarbij hij aangaf dat ik altijd nog een keer kosteloos langs kon komen.
Zo in het kort mijn situatie.

Hmm ik heb al wel veel klappen bij gas los, ben benieuwd hoe het bij mij zal zijn. Bedankt in ieder geval! Ik heb ook de vering eens na laten kijken, voor is goed, schokdemper is eeeerrrruuuug zacht --> erg comfortabel. Advies; andere veer, schokdemper zelf is namelijk goed. Die upgrade ook maar laten doen en zo blijven we bezig ;p
 
Hallo mensen,

vandaag ben ik bij Motorport langs geweest om inspiratie op te doen wat me eerste motor moet gaan worden. Weet alleen nog zeker dat het een Naked gaat worden. De Hornet met weinig onderhoud en zeer degelijk sprak mij aan. Maar de looks van de Kawasaki ZF750 als ik het goed heb vond ik mooier. Liefst koop ik 1 waar ik qua vermogen niet snel op uitgekeken ben dus vraag me een beetje af wat de ervaringen zijn met een: 600/750 of 900 bijv.. Alle info tips of suggesties zijn welkom! Alvast bedankt!

Ps de verkoper gaf we aan dat een watergekoelde wel een echte aanrader is net zoals een 4 cilinder..
 
Hallo mensen,

vandaag ben ik bij Motorport langs geweest om inspiratie op te doen wat me eerste motor moet gaan worden. Weet alleen nog zeker dat het een Naked gaat worden. De Hornet met weinig onderhoud en zeer degelijk sprak mij aan. Maar de looks van de Kawasaki ZF750 als ik het goed heb vond ik mooier. Liefst koop ik 1 waar ik qua vermogen niet snel op uitgekeken ben dus vraag me een beetje af wat de ervaringen zijn met een: 600/750 of 900 bijv.. Alle info tips of suggesties zijn welkom! Alvast bedankt!

Ps de verkoper gaf we aan dat een watergekoelde wel een echte aanrader is net zoals een 4 cilinder..
Ik heb een z800 geloof dat die net iets meer dan 100 pk heeft, en denk niet dat je daar snel op uitgekeken raakt hoor, denk dat een hornet ongeveer hetzelfde heeft, maar dan is een Kawasaki natuurlijk veel mooier😉. En je kunt er redelijk wat aan “pimpen” als je dat wilt das natuurlijk ook weer leuk.
 
Dat een Z800 leuk is kan ik beamen.
Sinds maart m'n rijbewijs en toen ook een Z800 gekocht.
Ook met hetzelfde idee als jij. Je wilt een betrouwbare motor waar je niet snel op uitgekeken raakt.
Ik gebruik hem voor woon werk verkeer en plezier ritjes.
Nu ruim 8000 kilometer gereden en 1x een grote beurt uit laten voeren. Gewoon normaal onderhoud dus.
Verder is het elke dag weer starten en lopen.
Met 113 pk heb je meer dan voldoende lol.
Voor woon werk is het gewoon relaxt rijden in z'n 6 met 85 km/u.
En in het weekend kan je op een verlaten weg wel eens even doorhalen.
Laatst een dagje Midland circuit gedaan en ook dat is gewoon erg leuk om te doen.
Nu lijkt het alsof de Z800 de motor zou moeten zijn. Maar ik denk dat je met een Z750 (voorganger) hetzelfde kan bereiken.
Hoe een Hornet is, weet ik niet, maar volgens mij kan je daar hetzelfde van verwachten.
Een Honda CB, Suzuki GSR, Kawa Z of Yamaha MT (2 of 3 cilinder) zijn allemaal motoren die betrouwbaar zijn en genoeg plezier bieden.
Dus kijk naar wat je mooi vindt, wat lekker zit, bedenk wat je er mee wilt en hoeveel je te besteden hebt.
Een echt foute keuze kan je volgens mij niet doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan