Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Ik heb het wat uitgezocht, moet de engine head vervangen. Aanschaf ervan is 200 euro, bochtenset eronder en afstellen. Voor circa een rooitje compleet nieuwe motor :) ben overigens gewoon in bezit van volledig A rijbewijs** voor er daar opmerkingen over gaan komen haha

Een lijstje van wat ik nog wil doen;
- Engine head & headers
- Remklauwen
- Stalen remleidingen
- Vering cartridge (öhlins) maar dat hoeft pas zodra de veren niet meer voldoen, de voorkant is al vrij goed van zichzelf
- Heal plates laten coaten (gaat zodra de motor in de stalling gaat)

Het houdt je van de straat laten we maar zeggen ;)

Komplete kop wil je gaan vervangen?? is wel wat prijziger dan 200,- (in de kop zitten de kleppen en nokkenassen etc)
 
Een hobby mag geld kosten toch 😁
Maar waarom niet gelijk de "gewone" z900 gekocht ? Had toch weer gescheeld.

Ik was 20 toen ik hem kocht, mocht dus alleen maar de 70 kw rijden dus vandaar..

Komplete kop wil je gaan vervangen?? is wel wat prijziger dan 200,- (in de kop zitten de kleppen en nokkenassen etc)
De grap is dat de rest allemaal exact hetzelfde is, alleen de diameter van de bochten naar de uitlaat zijn groter bij de reguliere Z900. Uitboren kan ook professioneel, ik ga mn opties bekijken de aankomende maanden :)
 
Na dit weekend gaat de motor al in winterslaap en kan ik me in de wintermaanden eens oriënteren wat ik nog meer wil doen aan de motor.
Eigenlijk nog 2 grote dingen op stapel, vering en uitlaat/ECU aanpassen/Quickshifter

Wat betreft uitlaat/EJU/Quickshifter:
Ik zit zelf te denke aan Druijff racing (superbikez) maar ik twijfel tussen powerpakket 1 en 2.
De linkpipe (dus pakket 1) lijkt me afdoende en zou het geluid ook iets meer in de perken moeten houden lijkt me.
Hier iemand al ervaring mee?
Wanneer het pakket 2 zou worden (andere uitlaatbochten), dan zou ik willen gaan voor SC project titanium uitlaatbochten.
Hierbij zit dan ook ECU afstellen, andere luchtfilter en een translogic quickshifter.

Any thoughts?
 
Ik ben via een tip van een van de leden hier zelf opzoek gegaan naar zon link pipe en ga deze zelf plaatsen, ook zit ik te kijken naar de block plates voor op de cilinder kop, hiermee "dop"je de emissie systemen af.. iemand hier ervaring mee ?
Daarna gaat de 900 naar Edwin Druiff voor wat kleine aanpassingen en afstelling
 
ah dat kan natuurlijk ook.
Dan moet je zelf wel aan de slag denk ik met het doorslijpen van je uitlaat enzo toch?
Die block plates heb ik ook al iets over gelezen ja. Best werkje, maar dan is het wel meteen goed gedaan. Ik houd dat ook nog even in het achterhoofd :)
Thanks!
 
Je zal hem inderdaad zelf moeten ( laten ) afslijpen ;)
Het lijkt mij nog niet zo eng en wil anders wel even een soort how to maken zodra ik er mee bezig ga ?!
Voordeel is dat de buizen in elkaar schuiven en je dus niet op de tiende van een milimeter nauwkeurig hoeft te werken..
 
als je die moeite wilt doen, graag! Ben benieuwd hoeveel zoiets nu voorstelt.
Wat betreft die block off plates, ik ben de volgende uitleg tegengekomen. Wellicht bekend bij je, maar vond het toch het vermelden waard:
 
Na dit weekend gaat de motor al in winterslaap en kan ik me in de wintermaanden eens oriënteren wat ik nog meer wil doen aan de motor.
Eigenlijk nog 2 grote dingen op stapel, vering en uitlaat/ECU aanpassen/Quickshifter

Wat betreft uitlaat/EJU/Quickshifter:
Ik zit zelf te denke aan Druijff racing (superbikez) maar ik twijfel tussen powerpakket 1 en 2.
De linkpipe (dus pakket 1) lijkt me afdoende en zou het geluid ook iets meer in de perken moeten houden lijkt me.
Hier iemand al ervaring mee?
Wanneer het pakket 2 zou worden (andere uitlaatbochten), dan zou ik willen gaan voor SC project titanium uitlaatbochten.
Hierbij zit dan ook ECU afstellen, andere luchtfilter en een translogic quickshifter.

Any thoughts?
sc-project heb ik er zelf ook onder, de rvs sinds me de meerprijs voor titanium het niet waard was, alsof je dat stukje gewichtsbesparing gaat merken op straat. Verder heb ik exact laten doen wat jij wil doen, ECU afstellen, luchtfilter en translogic quickshifter. Geen moment spijt van gehad, alleen geen ervaring met het geluid dmv een linkpipe.. Hangt er ook van af wat voor slip-on je erop hebt & de db-killer die erin zit. Standaard heeft SC een db-killer erin die bijna geen db's killt haha
 
Ik heb de Akrapovic Carbon demper van het performance pakket. Die db killer kan er niet uit. Althans niet makkelijk...

verschil is niet zo groot geloof ik tussen rvs en titanium. Zou dan meer om de looks gaan denk ik. Gewicht is idd verwaarloosbaar.
Hoe bevalt het geluid je?
 
Ik heb de Akrapovic Carbon demper van het performance pakket. Die db killer kan er niet uit. Althans niet makkelijk...

verschil is niet zo groot geloof ik tussen rvs en titanium. Zou dan meer om de looks gaan denk ik. Gewicht is idd verwaarloosbaar.
Hoe bevalt het geluid je?
Ik rijd standaard met dopjes in vanwege wind, het geluid is opvallend & als je normaal rijdt goed te doen. Servo klep zit dicht, klapt nog steeds haha
Als je ermee naar het buitenland wilt, is het te hard en voor het circuit ook niet geschikt (ik rijdt altijd met db-killer) maar er zit ook een sc slip-on op... Ik twijfel wel om een db killer te laten maken of de linkpipe te laten dempen aangezien ik hem ook mee wil nemen naar het buitenland
 
als je die moeite wilt doen, graag! Ben benieuwd hoeveel zoiets nu voorstelt.
Wat betreft die block off plates, ik ben de volgende uitleg tegengekomen. Wellicht bekend bij je, maar vond het toch het vermelden waard:

Ga ik voor je doen ! Word in de komende maanden
Ik heb de Akrapovic Carbon demper van het performance pakket. Die db killer kan er niet uit. Althans niet makkelijk...

verschil is niet zo groot geloof ik tussen rvs en titanium. Zou dan meer om de looks gaan denk ik. Gewicht is idd verwaarloosbaar.
Hoe bevalt het geluid je?

De z900 waar ik mee bezig ben ( van mijn vriendin ) heeft dit ook en wij hebben de "db"killer verwijderd en dit maakt 0.0 verschil ! Daarom gaan we nu voor de link pipe
 
Kans is ook erg groot dat ik voor de linkpipe ga. Het geld wat ik daarmee bespaar kan dan mooi naar de vering.
Laat ook even weten waar je de linkpipe hebt gekocht tzt (als je wilt)
Ik weet dat ze die linkpipe bij dominator hebben en natuurlijk op ali, maar moet me hier nog even verder in verdiepen
 
Kans is ook erg groot dat ik voor de linkpipe ga. Het geld wat ik daarmee bespaar kan dan mooi naar de vering.
Laat ook even weten waar je de linkpipe hebt gekocht tzt (als je wilt)
Ik weet dat ze die linkpipe bij dominator hebben en natuurlijk op ali, maar moet me hier nog even verder in verdiepen
Ik heb vering ook laten bekijken, achter is er een öhlins veer opgekomen. De voorkant is goed qua demping. Bevalt me erg goed, vind die gele kleur ook wel wat hebben :) decat zou voldoende zijn denk ik, de sc project headers rvs worden ook wel een beetje blauw aan het gedeelte van het blok maar verder eerder goudkleurig. Toch weer 6 nog wat honderd euro ;p
 
Sinds vorige week eindelijk mijn Z900 2018 in ontvangst mogen nemen.
Nu zit de standaard uitlaat er nog onder maar wil een andere. Ik heb een Mivv Double gun gezien iemand ervaring met deze uitlaat?
 
Bedoel je dat enorme blok? Dat is de eerste uitlaat als ik het goed heb begrepen. De kat zit net na het 2 naar 1 pijp gedeelte.

heb inmiddels contact gehad met Erwin en voor de 2020 kan hij wel aan een linkpipe komen. Al hetgeen wat ik krijg gevonden op internet zijn die alleen voor de 2017-2019.
mocht ik in de tussentijd geen 2020 variant vinden dan gaat ie gewoon zo naar hem toe van het voorjaar.
 
Vraagje....

Ik ben momenteel bezig met m’n rijbewijs B. Nu ben ik natuurlijk al een tijdje aan het rondkijken voor m’n eerste motor.

Ik twijfel tussen een Kawasaki Z750 (bj vanaf 2010 of vanaf 2007) en een Yamaha FZ8.

Tussen deze 2 keuzes, is de één een betere beginnerskeuze dan de ander? Of maakt dit niet zoveel uit en maak ik m’n keuze op de looks?
 
Bedoel je dat enorme blok? Dat is de eerste uitlaat als ik het goed heb begrepen. De kat zit net na het 2 naar 1 pijp gedeelte.

heb inmiddels contact gehad met Erwin en voor de 2020 kan hij wel aan een linkpipe komen. Al hetgeen wat ik krijg gevonden op internet zijn die alleen voor de 2017-2019.
mocht ik in de tussentijd geen 2020 variant vinden dan gaat ie gewoon zo naar hem toe van het voorjaar.

De collector box/ middendemper of hoe je het maar wil noemen ;) dat is juist hetgeen er vervangen word met de middenpijp.
De keuze is er dan alsnog om kat loos te gaan ( wel mijn voorkeur )
 
Goedemiddag heren, Rene uit midden Nederland hier, zijn er hier ook rijders die een Zephyr ZR750 hebben? Sinds kort een fijne kunnen kopen, heb er best schik mee, wil de tank en zijdeksel logo's nog veranderen voor de oudere modellen van de Z900 style, er staan mooie te koop op een japanse site, ik zal er een fotootje bijzetten van hoe hij nu is, nou hoop het te horen!
 

Bijlagen

  • IMG_20201016_175440314.jpg
    IMG_20201016_175440314.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 8
  • IMG_20201016_175533323_HDR.jpg
    IMG_20201016_175533323_HDR.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 8
Vraagje....

Ik ben momenteel bezig met m’n rijbewijs B. Nu ben ik natuurlijk al een tijdje aan het rondkijken voor m’n eerste motor.

Ik twijfel tussen een Kawasaki Z750 (bj vanaf 2010 of vanaf 2007) en een Yamaha FZ8.

Tussen deze 2 keuzes, is de één een betere beginnerskeuze dan de ander? Of maakt dit niet zoveel uit en maak ik m’n keuze op de looks?
Ik twijfelde tussen precies deze 2 modellen bij mijn eerste motor. Ben toen op beide gaan proefrijden, maar ik vond ze toen allebei erg fijn rijden (ook niet echt vergelijkingsmateriaal verder..)Hier is het uiteindelijk een Z750R geworden, heb ik als een fijne eerste motor ervaren. 2 weken geleden verkocht, nu aan het rondkijken voor wat nieuws :)
 
Jammer! Dan ben ik net te laat. 😁

Maar, bedankt voor je reactie, kan ik wel wat mee.
Betreft de Z750, hoe zijn de onderhoudsintervallen? Ik kom ze veelal tegen met een kmstand net voor de 50.000 evenals de 30.000 km....
 
Terug
Bovenaan Onderaan