Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Hey @Barebald ik heb zelf een Z800 uit 2014 met ook een akra demper erop.
Destijds m'n proefrit gereden zonder db killer erin. Ja het klinkt stoer, maar niet werkbaar vind ik voor jezelf en zeker niet voor anderen.
Bij de koop gelijk aangegeven of ze de db killer er terug in konden plaatsen.
Daarna nooit meer naar omgekeken en rij gewoon netjes met de db killer er in.
Het klinkt nog steeds sportief, zonder asociaal te zijn.
Dus ja, je kan vast op een manier de db killer eruit halen, maar ik kan je er niet mee helpen.
En als je dat gaat doen, wil je dan alsjeblieft op de snelweg blijven ofzo.
De dijkwegen worden al steeds vaker afgesloten door geluidsoverlast.
Ik kan het je uiteraard niet verbieden om te doen, maar denk gewoon een beetje na.
Je hebt de motor net een dagje.
Ga een tijdje rondrijden en dan merk je hopelijk vanzelf dat het zo ook al best lekker klinkt.
En met 113 pk, ben je ook echt snel zat. Die 3 extra pk die een db killer verwijderen oplevert zal je vast niet merken.

Verder even goede vrienden hoor en ik hoop dat je heel veel plezier gaat hebben van je motor. Want het is echt een fijn ding

Schakel ook over bij maximaal 6.000RPM en vermijd alsjeblieft stedelijk gebied. De emissie-eisen worden al steeds strenger.

Zorg dat de afstand tussen je knipperlichten aan de achterzijde minimaal 18 cm is of breng het terug naar origineel. Wetgeving rondom een APK-plicht wordt steeds meer vormgegeven.

En ruil je stoere helm over een paar jaar gewoon in voor een nieuwe. Een houdbaarheidsdatum op de ECE goedkeuring wordt ook al steeds vaker besproken.

Oh natuurlijk, verder kan ik je niet helpen met je db-killer.
 
Haha, mooie reacties mannen.
Ik woon in Limburg en de dijken zal ik zeker de komende tijd niet bezoeken ;).
Gaat er mij om dat ik even wil horen wat het verschil is en dan beslissen of 'ie er in blijft of niet. Heb de schroef gisteravond gevonden inderdaad, maar er zit bar weinig beweging in de db killer na verwijderen schroef.

@ZXRH88 zie bijlages :).
 

Bijlagen

  • IMG_20210130_131624.jpg
    IMG_20210130_131624.jpg
    149,4 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20210130_131614.jpg
    IMG_20210130_131614.jpg
    342,4 KB · Weergaven: 27
Volgens mij staan er op YouTube genoeg video's hierover maar niet per se van de Z800.
Maar denk dat het principe hetzelfde zal zijn.
Ik weet dat de mijne in ieder geval los kan.
Volgens mij is dat bij de Z900 niet meer standaard het geval.
Ligt dacht ik aan euro 3 en 4 e-keur.

Veel rijplezier in ieder geval.
Hoewel ik blijf hopen dat je dat net zo goed hebt met de db killer er in 😉
 
Heb net een uurtje gereden, maakt toch wel een flink verschil. Zodanig veel dat ik het eigenlijk niet fijn vind (heb nog geen degelijke oordoppen). Gaat er terug in dus ;).
 
Sowieso slim om met oordoppen te rijden.
Niet voor het geluid van de motor, maar vooral tegen het windgeruis.
Bij 100km/u kan het, bij langdurig op die snelheid blijven rijden, gehoorbeschadiging geven.
Ik rij zelf altijd met van die Alpine oordopjes in.

Wel lekker dat uurtje gereden?
Volgens mij aardig koud vandaag.
 
Sowieso slim om met oordoppen te rijden.
Niet voor het geluid van de motor, maar vooral tegen het windgeruis.
Bij 100km/u kan het, bij langdurig op die snelheid blijven rijden, gehoorbeschadiging geven.
Ik rij zelf altijd met van die Alpine oordopjes in.

Wel lekker dat uurtje gereden?
Volgens mij aardig koud vandaag.
Behoorlijk koud aan de handen na een tijdje, de rest viel wel mee eigenlijk. Thermo legging, hardloop broek en 2 shirts & thermo trui doet veel en een lederen pakkie.
Ben geneigd om handvatverwarming aan te schaffen zodat ik in ieder geval de komende tijd wel regelmatig semi-comfortabel kan rijden, maar aan de andere kant.. het is nog maar even tot het voorjaar :).
 
Killers gaan altijd vast zitten door roet en warm en koud worden, gepast geweld met een tangetje doet wonderen !
Als jij het geluid prima vind met db killer dan heb je het geluk dat deze er bij is ;)

Ik heb het gevoel dat ik met een db killer mezelf en anderen te kort doe :P

Oordoppen is wel een goed dingetje overigens en dat geldt voor iedereen.
 
Beetje geluid is wel lekker maar ik rijd altijd met DB killers al is het maar dat ik minder opval voor de politie want in de zomer gaan die vaak achter geluid aan en met je snelheid ben je dan vaak de sjaak.
 
Ik heb een ixil hyperlow l3x met 1 db killer erin, vorige eigenaar is de ander kwijtgeraakt🤦‍♂️
Nu had ik laatst een rondje gereden zonder db killer, niet te doen zo hard. Dus meteen de db killer weer in en moet nog even een nieuwe bij bestellen.
Beetje geluid is wel lekker maar je rijplezier moet er niet onder gaan lijden.
 
Bar end spiegels besteld, Kawasaki z800. Nu maar bedenken wat er nog meer veranderd kan worden 😉
 

Bijlagen

  • E4FD886F-8273-40D8-831C-A3C7FE310A81.png
    E4FD886F-8273-40D8-831C-A3C7FE310A81.png
    46,5 KB · Weergaven: 14
  • 3E42C902-065A-43AC-A47A-FA7DEF03A27A.png
    3E42C902-065A-43AC-A47A-FA7DEF03A27A.png
    65,4 KB · Weergaven: 17
Kan ik iemand blij maken met een SPLINTERNIEUWE CNC gefreesde olie vuldop van aluminium voor Z1000 2003-2009, Z750 2004-2010, Z250 2013-2014. Zwart geanodiseerd met Z logo. Ik verkoop hem omdat deze niet past op mijn Z1000 uit 2012. Verkeerd besteld.
Je mag hem hebben voor 5 euro.
20210302_173844.jpg
 
Iedereen nog in een winterslaap of zijn jullie overgestapt naar een andere motor?!?!?!:]
Het is hier vrij rustig moet ik zeggen.
Stilte voor de storm waarschijnlijk!

Ik heb mij opgegeven voor de TT Experience Day 2021 die op 11-04-2021 plaats gaat vinden, zijn er nog meer mensen die zich inmiddels hiervoor hebben opgegeven?

Bij dezen nog een link voor de liefhebbers:

 
Ik rij gewoon bijna elke dag naar m'n werk op de Z800.
Ook ik ga weer het circuit op. Maar ik begin rustig aan op Midland.
Zaterdag 27 maart voor mij en dan zien we het wel verder voor de rest van het seizoen
 
Iedereen nog in een winterslaap of zijn jullie overgestapt naar een andere motor?!?!?!:]
Het is hier vrij rustig moet ik zeggen.
Stilte voor de storm waarschijnlijk!

Ik heb mij opgegeven voor de TT Experience Day 2021 die op 11-04-2021 plaats gaat vinden, zijn er nog meer mensen die zich inmiddels hiervoor hebben opgegeven?

Bij dezen nog een link voor de liefhebbers:


Goede tip, ik heb mij ook aangemeld
 
Kijk er wel mee uit in Duitsland de verkeerde brom snor kan er nog wel eens moeilijk over doen. Vooral die lui van de Krad Gruppe.
Bedankt voor de tip, kom niet vaak in Duitsland maar is iets om rekening mee te houden. Heb uiteraard de originele ook nog. Groeten
 
Goede tip, ik heb mij ook aangemeld
Ik zou denk ik ook graag nog een circuitdag willen pakken met mijn Z900. Ik ben benieuwd hoe deze motorfiets het doet t.o.v. mijn vorige motor (CBR600RR). Ik zou dan denk ik voor Ecuyers gaan. Wat kleiner circuit met een hoop bochtenwerk en waar de gemiddelde snelheid wat lager ligt.
Ik hoop alleen dat de vering goed genoeg is hiervoor en eerst zal ik de motor moeten flashen om die verveelde aan-uit reactie eruit te krijgen.
 
Ik zou denk ik ook graag nog een circuitdag willen pakken met mijn Z900. Ik ben benieuwd hoe deze motorfiets het doet t.o.v. mijn vorige motor (CBR600RR). Ik zou dan denk ik voor Ecuyers gaan. Wat kleiner circuit met een hoop bochtenwerk en waar de gemiddelde snelheid wat lager ligt.
Ik hoop alleen dat de vering goed genoeg is hiervoor en eerst zal ik de motor moeten flashen om die verveelde aan-uit reactie eruit te krijgen.
Ik lees toevallig je bericht, heb vorig jaar mijn Z900 laten flashen bij Erwjn Druijff, erg tevreden over. nu een motor met een normale aan/uit reactie.
 
Mag ik vragen wat dit heeft gekost. Bij mij is het alles of niks.
Ik heb 390 betaald voor het afstellen. Ik wilde hem verder origineel houden. De eerste keer afgesteld en de aan/ verminderd. Ben toch nog een keer teruggegaan om het helemaal eruit te programmeren. Nadeel (als je dat al vindt) dat ie soms wat ploft bij gas dichtdraaien. Vind het zelf wel wat hebben.
bij mij stond ie veel te schraal, merk het vooral tussen 4 en 8000 toeren.
 
MIjn zx10r en de z900 van mn vriendin gaan dit seizoen ook naar edwin, de Z is inmiddels kat en middendemper loos en moet dus even afgesteld worden.

Mijn vriendin rijd trouwens ook circuit met de z900, gaat helemaal prima hoor ! Ook gewoon op het tt circuit
 
Ik heb 390 betaald voor het afstellen. Ik wilde hem verder origineel houden. De eerste keer afgesteld en de aan/ verminderd. Ben toch nog een keer teruggegaan om het helemaal eruit te programmeren. Nadeel (als je dat al vindt) dat ie soms wat ploft bij gas dichtdraaien. Vind het zelf wel wat hebben.
bij mij stond ie veel te schraal, merk het vooral tussen 4 en 8000 toeren.
Ik heb een Mivv double gun uitlaat. Dus ik vind ploffen wel leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan