Naufrageur
Aangepaste titel
- 24 jul 2017
- 104
- 25
Hey @Barebald ik heb zelf een Z800 uit 2014 met ook een akra demper erop.
Destijds m'n proefrit gereden zonder db killer erin. Ja het klinkt stoer, maar niet werkbaar vind ik voor jezelf en zeker niet voor anderen.
Bij de koop gelijk aangegeven of ze de db killer er terug in konden plaatsen.
Daarna nooit meer naar omgekeken en rij gewoon netjes met de db killer er in.
Het klinkt nog steeds sportief, zonder asociaal te zijn.
Dus ja, je kan vast op een manier de db killer eruit halen, maar ik kan je er niet mee helpen.
En als je dat gaat doen, wil je dan alsjeblieft op de snelweg blijven ofzo.
De dijkwegen worden al steeds vaker afgesloten door geluidsoverlast.
Ik kan het je uiteraard niet verbieden om te doen, maar denk gewoon een beetje na.
Je hebt de motor net een dagje.
Ga een tijdje rondrijden en dan merk je hopelijk vanzelf dat het zo ook al best lekker klinkt.
En met 113 pk, ben je ook echt snel zat. Die 3 extra pk die een db killer verwijderen oplevert zal je vast niet merken.
Verder even goede vrienden hoor en ik hoop dat je heel veel plezier gaat hebben van je motor. Want het is echt een fijn ding
Schakel ook over bij maximaal 6.000RPM en vermijd alsjeblieft stedelijk gebied. De emissie-eisen worden al steeds strenger.
Zorg dat de afstand tussen je knipperlichten aan de achterzijde minimaal 18 cm is of breng het terug naar origineel. Wetgeving rondom een APK-plicht wordt steeds meer vormgegeven.
En ruil je stoere helm over een paar jaar gewoon in voor een nieuwe. Een houdbaarheidsdatum op de ECE goedkeuring wordt ook al steeds vaker besproken.
Oh natuurlijk, verder kan ik je niet helpen met je db-killer.