Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Mocht iemand een oranje seat cover te koop hebben dan heb ik interesse...
20210524_140500.jpg
 
Hey folks! Flo hier (uit Amsterdam), wil me ook graag melden in dit topic!

Sins 2 weken n (voor mij) nieuw motor in bezit :)

Kawasaki z750 '04

Hij was op n dubbel kuip ruitje en n berg aan stickers na nog geheel in originele staat...
(maar in 17 jaar volgens mij nog nooit schoongemaakt)

Had er n flinke klus er aan, om m helemaal mooi n schoon te krijgen, en ben inmiddels begonnen aan personaliseren :P
 

Bijlagen

  • tempImageXCjpOx.png
    tempImageXCjpOx.png
    725,3 KB · Weergaven: 47
Hey folks! Flo hier (uit Amsterdam), wil me ook graag melden in dit topic!

Sins 2 weken n (voor mij) nieuw motor in bezit :)

Kawasaki z750 '04

Hij was op n dubbel kuip ruitje en n berg aan stickers na nog geheel in originele staat...
(maar in 17 jaar volgens mij nog nooit schoongemaakt)

Had er n flinke klus er aan, om m helemaal mooi n schoon te krijgen, en ben inmiddels begonnen aan personaliseren :P
Leuk, veel plezier ermee !!
 
Hey folks! Flo hier (uit Amsterdam), wil me ook graag melden in dit topic!

Sins 2 weken n (voor mij) nieuw motor in bezit :)

Kawasaki z750 '04

Hij was op n dubbel kuip ruitje en n berg aan stickers na nog geheel in originele staat...
(maar in 17 jaar volgens mij nog nooit schoongemaakt)

Had er n flinke klus er aan, om m helemaal mooi n schoon te krijgen, en ben inmiddels begonnen aan personaliseren :P
Ziet er weer zeer schoon uit, veel plezier er mee!
 
Hey folks! Flo hier (uit Amsterdam), wil me ook graag melden in dit topic!

Sins 2 weken n (voor mij) nieuw motor in bezit :)

Kawasaki z750 '04

Hij was op n dubbel kuip ruitje en n berg aan stickers na nog geheel in originele staat...
(maar in 17 jaar volgens mij nog nooit schoongemaakt)

Had er n flinke klus er aan, om m helemaal mooi n schoon te krijgen, en ben inmiddels begonnen aan personaliseren :P
Mooie fiets man! Hier ben ik ook mee begonnen als eerste motor!
Veel rij plezier er mee!
 
folks, enige -puntje vind ik... de vering... vind m echt aan de slappe kant, dus in de planning gaat komen, n bezoekje aan Hyperpro :)
maar vraagje, wat is jullie mening, en wat hebben jullie er aan gedaan... en heeft er iemand ervaring met n upside down vork op de z750 uit 2004?
 
Wat is er slap aan ?
Want die dingen staan nou niet echt bekend om het slappe veergedrag volgens mij.. vooral als je het vergelijkt met een cbr f.

Vering upgrade is sowieso wel aan te raden hoor maar ik ben wel benieuwd wat je eigen bevindingen zijn
 
Hi allemaal. Nu mijn z750 ook officieel de weg op mag toch maar even een fotootje hier.

IMG_20210525_192437.jpg


Naast een foto ook meteen een vraag. Weet iemand welke kabel je het beste als "ACC" kabel kunt gebruiken zonder kabels te moeten splitten? Ik heb een st-901 gps-tracker die ik er graag op aan wil sluiten. Echter wordt ik uit het wire diagram niet veel wijzer.
 
Wat is er slap aan ?
Want die dingen staan nou niet echt bekend om het slappe veergedrag volgens mij.. vooral als je het vergelijkt met een cbr f.

Vering upgrade is sowieso wel aan te raden hoor maar ik ben wel benieuwd wat je eigen bevindingen zijn
Thx voor je reactie!
Tis alles behalve te vergelijken met alles 600fjes die ik heb gehad. Die waren allemaal zeer goed in de vering.

maar deze z is voor niet in te stellen en achter heb ik al zo goed als op zn max staan. Maar het is vooral de voorkant die te slap voelt.

maar als jij zegt dat ze bekend staan om de goede vering, dan is er waarschijnlijk iets mis met mn voorvork iig
 
Geen lekke keerringen of dat soort gekkigheid ?

Wat ik zei, de z750 staat niet bekend als slappe fiets of iets dergelijks, vooral niet in het vergelijk met een cbr600f ( wat zeker geen "harde"fiets is )
Wat heb je aan je achter schokbreker ingesteld ?
Voor zijde is gewoon instelbaar aan de onderzijde van de poot toch ?
 
hey, achterkant de veer staat op 7(max) demping staat op 3 (onov halverwegen)
nope geen gekke geluiden of olielekkage, maaruh goede, op de poten is niets instelbaar, maar misschien idd aan de onderzijde :)
ik ga vanaf gelijk ff kijken. thx.
 
OKe, niet te vergeten ; alle druk die jij van de achterzijde naar voren brengt ( dus je achterveer hoger en harder zetten ) zorgt er voor dat je voor verign meer moet werken ;)
 
hey, achterkant de veer staat op 7(max) demping staat op 3 (onov halverwegen)
nope geen gekke geluiden of olielekkage, maaruh goede, op de poten is niets instelbaar, maar misschien idd aan de onderzijde :)
ik ga vanaf gelijk ff kijken. thx.
Misschien even langs Hyperpro, die weten wel wat van vering en kijken gratis de setup die je nu hebt na. Uiteraard kunnen ze je ook voorzien van nieuwe betere vering als je dat zou willen of onderhoud uitvoeren wanneer nodig. Bij de nieuwere models Z750 is er maar 1 voorpoot instellbaar (bovenkant) om blijkbaar de kosten te besparen, hoe de oudere Z750 dat heeft geen idee.
 
Heel veel veerpoten zijn tegenwoordig maar 1 zijdig instelbaar, omdat het ook de enige zijde is waar de demping bijv, plaats vind.
 
Inmiddels 10k kilometers gereden maar ben nog altijd zeer tevreden met mijn "R" uitvoering van de Z750.
Stiekem toch een beetje aan het oriënteren wat er zoal te koop is maar zou zo nog geen keus kunnen maken.
Denk dat de volgende motoren een optie kunnen zijn:

-S1000R
-Tuono V4
-Superduke

Er zou vast nog wel meer leuks te koop zijn maar voor mij springen deze 3 er boven uit.
Eens kijken of er een keertje proef gereden kan worden op bovengenoemde motoren, misschien ook beter van niet...
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of heeft iemand een WPH van een Z1000 uit 2011?

Als ik de Z heb gaan er meteen bar end mirrors erop. Weet iemand welke goed zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan