Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Net of die verzuipt als die goed warm wordt
Hoe warmer hoe erger die het ging doen.
Even kwartiertje afkoelen en ik kon weer.
Verder lopen doet die heel mooi dus kan eigenlijk niet heel veel zijn.
Maarja eerst eens beginnen met een beurtje en kijken of we iets geks tegenkomen en anders richting motoport ermee
 
Net of die verzuipt als die goed warm wordt
Hoe warmer hoe erger die het ging doen.
Even kwartiertje afkoelen en ik kon weer.
Verder lopen doet die heel mooi dus kan eigenlijk niet heel veel zijn.
Maarja eerst eens beginnen met een beurtje en kijken of we iets geks tegenkomen en anders richting motoport ermee
Welk bouwjaar is deze?
Zit er nog een origineel uitlaatsysteem op of is deze volledig vervangen ?(zie wel dat demper niet origineel is)
Wand 2007 en later zou een lamda sensor.moeten hebben, als deze defect is kan de motor in noodloop gaan als hij te warm word.(minder vermogen )

Ik denk alleen even hard op hoor, zoals jij het omschrijft klinkt het alsof hij in de noodloop gaat.
 
2006 is die
Maar voelt niet als een noodloop maar nog eerder als een choke kabel die niet helemaal vrij komt.
Echt verzuipen doet die.
Als ik trouwens op de site kijk van kawa lijkt de uitlaat in ieder geval de originele
 
Was waarschijnlijk de laatste keer dit jaar...
Nu maar onder een deken aan de druppellader en wachten tot het seizoen 2022 aanbreekt. :]
 

Bijlagen

  • Rondje Norg.jpg
    Rondje Norg.jpg
    441,2 KB · Weergaven: 56
Net of die verzuipt als die goed warm wordt
Hoe warmer hoe erger die het ging doen.
Even kwartiertje afkoelen en ik kon weer.
Verder lopen doet die heel mooi dus kan eigenlijk niet heel veel zijn.
Maarja eerst eens beginnen met een beurtje en kijken of we iets geks tegenkomen en anders richting motoport ermee
Probleem al gevonden? Check ook even als de motor stopt of de tank niet vacuum is getrokken als de de tank opent en er gaat een hoop lucht naar binnen dan zit die ontluchting verstopt.
 
Nee nog niet gevonden en nog niks mee gedaan.
Enige wat ik gedaan heb is een proefrit in de buurt en heb gemerkt dat die sowieso niet verder komt dan 7000rpm
 
Nee, daarom twijfelde ik ook in eens.:$
Ik heb zelf een 750 en dacht dat deze dat ook was.(ze lijken op het eerste gezicht teveel op elkaar :X )
Mocht je het 2 maanden na data nog interessant vinden:

Verschil is snel te zien aan de voorvork: z1000 upside down, z750 conventioneel
Kleurstelling kan je ook veel mee: sommige kleuren zijn specifiek voor z1000, andere voor z750.
Uitlaat is bij z1000 standaard een 4-2 systeem, z750 een 4-1. Meestal heeft een z1000 dus twee (vervangings)dempers.

Heb het over het eerste model he
 
Verschil is snel te zien aan de voorvork: z1000 upside down, z750 conventioneel
Kleurstelling kan je ook veel mee: sommige kleuren zijn specifiek voor z1000, andere voor z750.
Uitlaat is bij z1000 standaard een 4-2 systeem, z750 een 4-1. Meestal heeft een z1000 dus twee (vervangings)dempers.

Heb het over het eerste model he
Ik zeg, doe er een dikke Akra 4-1eronder👌🏻Kwam toen van een zx9r af.Dat past gewoon op Z1000 uit 2003 tm 2006.Dikke vlammen 🔥🧨 komen eruit👊🏻
 

Bijlagen

  • 62B9758F-2A6A-461F-AC1C-71EF1B8F6D56.png
    62B9758F-2A6A-461F-AC1C-71EF1B8F6D56.png
    167,8 KB · Weergaven: 24
Das een stuk duurder dan alleen dempers, maar het kan ja.
Blok van de eerste z1000 is ook 'een opgeboord zx9r' blok, waarbij de ontstekingsvolgorde is veranderd (vandaar dat deze 4 cilinder een roffel heeft zoals een Subura Impreza dat ook kent) en er is een simpele injectie op gekomen.

Veel mooier geluid dan de 4-1 akra is de Mivv GP. Veel luider, vlammen en door de 4-2 houdt ie veel meer de kenmerkende roffel. Geloof me, bij gas dicht komen er klappen uit waar letterlijk menig autoalarm van afgaat als je er vlak langsrijdt.

Oordeel zelf, geluid van deze video komt heel mooi overeen met hoe ik het zelf ervaren heb.
 
Dag allen!
Ik ben op zoek naar een nieuw setje banden voor mij Z1000 uit 2009, maar ik twijfel flink... Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Nu zit er een setje Dunlop Sportmaxx onder, maar deze moeten vervangen worden.
goede ervaring met Michel 2CT op mijn vorige motor *Honda VFR

Ik rijd nauwelijks met regen, maar regelmatig met lage temperaturen...
Alle tips zijn welkom!
 
Als je goede ervaringen hebt met de 2ct vanwaar de vraag? Niet lullig bedoelt maar ik rij ook met de 2ct en ik ben daar zeer tevreden over. Zijn er betere banden? Ja! Alleen niet zo goedkoop.

Doen wat jij prettig vindt! De s22 moet ook een hele goede band zijn op papier. Zelf nooit mee gereden. Zelf vind ik de Angel GT ook een goede band.
 
Dunlop Sportmaxx alleen zegt niks, behalve dat ze antiek zijn. Er staat nog een aanduiding bij.

Vanwege de lage temperaturen zou ik zeggen, neem een sport-tour band.
Als een 'sportmaxx' je goed is bevallen, hoef je nu ook niet per se uit de nieuwste generatie te kiezen wat mij betreft. Scheelt ook wat centjes.
Elke sport-tour band van een A-merk zal je prima bevallen.
 
Iemand nog iets aan remblokken voor+achter z1000 2003/2006?Ff de schuur opgeruimd🙈
 

Bijlagen

  • 90525B8F-2EF8-460A-BD4A-F5CAE17A51D3.jpeg
    90525B8F-2EF8-460A-BD4A-F5CAE17A51D3.jpeg
    181,8 KB · Weergaven: 9
Dank voor de reacties!
net even nagekeken, maar het zijn dunlop roadsmart 3 en dus geen sportmax zoals in mijn eerdere bericht vermeld :X:X
De Kawa heb ik aangeschaft met deze banden eronder die nu dus vervangen gaan worden. Verder heb ik dus geen referentie qua andere banden…
De Michelins waren (zover ik weet) ‘de perfecte band’ voor de VFR en vraag mij dan ook af of er ook een ‘perfecte band’ is voor de Z1000
 
Roadsmart 3 is een moderne sport-tour band.
Pilot powers 2ct zijn een sportband. Ouder type, maar inmiddels wel doorontwikkeld. Kenmerkend voor deze band is een soepel karkas. Zit wat meer beweging in de motor. Sommigen vinden het fijn, sommigen vinden het niks, anderen merken het niet eens.

Beide kan, een sportband of een sport-tour.
Ligt eraan wat je wilt.
De prijs? levensduur? Hoeveel rijd je? Hebben de roadsmarts ooit te weinig grip geboden?

Het enige wat ik nu lees is dat je met lage temperaturen ook rijdt. Op basis daarvan raad ik een sport-tour band aan. Sportbanden hebben wat meer temperatuur nodig om gripvoller te zijn dan een sport-tour.

Continental, Pirelli, Dunlop, Michelin, Bridgestone, Metzeler. Allemaal bieden ze beide banden aan. Ze doen niet veel voor elkaar onder.
 
Weleens het gevoel gehad dat ik wat grip / vertrouwen te weinig had met de huidige band.
Het plan is om naast regelmatig de weg op te gaan ook een aantal circuit dagen te pakken en wellicht nog een tripje Duitsland of Luxemburg.
Rijstijl is met iets onder sportief te scharen denk ik :]
 
Weleens het gevoel gehad dat ik wat grip / vertrouwen te weinig had met de huidige band.
Het plan is om naast regelmatig de weg op te gaan ook een aantal circuit dagen te pakken en wellicht nog een tripje Duitsland of Luxemburg.
Rijstijl is met iets onder sportief te scharen denk ik :]
S22👌🏻Prefect voor bovenstaande.Heb zelf nu onder de Speed Triple👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan