Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Hoi,

Ik ben nu anderhalf jaar tevreden bezitter van een z750 uit 2008, als eerste motor. Ik ben al voorzichtig naar de volgende aan het kijken. Wat is een leuke volgende stap?

Wat meer vermogen mag wel en misschien iets minder 'log'. Naked bevalt me prima, echter lijkt me een Hypermotard of Dorsoduro ook vet, ik heb wel vraagtekens bij het rijcomfort op lange termijn.

En wat is een z750 uit 2008 waard? Is tegen 5k haalbaar Het is (vind ik) de mooie zwarte uitvoering met zwart blok. De rest is vrij standaard.

Heb je wel eens op een (dikke) 2 cylinder gereden? Hyper en dorso is het uiterlijk inderdaad vet, maar het motorkarakter moet je van houden.kom zelf van een tuono af en let bij de appies goed op de electronica, zwak punt. Alternatief is 3 cylinder ala speed triple of toch een soepele 4 cylinder ala z1000, cb1000r. Keuze genoeg,nu kijken wat bij je past. Ik zit net op mijn 8e motor, z1000, en ben er nog niet uit 😀. Nu ben ik ook veeleisend... Succes met zoeken.
 
Mooie bike Xmchelle! Ik zal ook zo even een duo-foto plaatsen van afgelopen weekend. M.b.t. een windscherm: toen ik hem kocht zat het windscherm er al op maar die heb ik eraf gehaald, alleen de bevestigingspunten blijven op de motor zitten (rubberen ringetjes) en je hebt een sjabloon nodig om de gaatjes te boren in je kuip. Dus als ik hem aan je zou verkopen heb je geen sjabloon en geen rubbertjes om te bevestigen. Ik denk dat meerdere mensen hier tegenaan lopen wanneer ze overwegen het scherm te verkopen.

[afbeelding]

Oke dat is balen, ik was bij de dealer en zij gaven aan dat hij direct moet passen maar dan moet dat kapje eraf die er nu op zit. Uit welk jaar komt jouw bike?
 
Hoi,

Ik ben nu anderhalf jaar tevreden bezitter van een z750 uit 2008, als eerste motor. Ik ben al voorzichtig naar de volgende aan het kijken. Wat is een leuke volgende stap?

Wat meer vermogen mag wel en misschien iets minder 'log'. Naked bevalt me prima, echter lijkt me een Hypermotard of Dorsoduro ook vet, ik heb wel vraagtekens bij het rijcomfort op lange termijn.

En wat is een z750 uit 2008 waard? Is tegen 5k haalbaar Het is (vind ik) de mooie zwarte uitvoering met zwart blok. De rest is vrij standaard.

Mijn Tuono is wel wat voor je ;)

≥ Schitterende Aprilia Tuono 1000R, Akrapovic, Öhlins - Motoren | Aprilia - Marktplaats.nl
 
Laatst bewerkt:
Dankje. 200 euro voor een setje Rizoma vind ik net te gek.

Ja 200 voor een paar spiegels, alleen omdat er Rizoma op staat.. :') Bizar!
Als het vast zit en ik kan er goed mee naar achteren kijken ben ik blij, zal mij een zorg zijn of het grade 3000 titanium adamantium legering is of simpel aluminium.
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel eens op een (dikke) 2 cylinder gereden? Hyper en dorso is het uiterlijk inderdaad vet, maar het motorkarakter moet je van houden.kom zelf van een tuono af en let bij de appies goed op de electronica, zwak punt. Alternatief is 3 cylinder ala speed triple of toch een soepele 4 cylinder ala z1000, cb1000r. Keuze genoeg,nu kijken wat bij je past. Ik zit net op mijn 8e motor, z1000, en ben er nog niet uit 😀. Nu ben ik ook veeleisend... Succes met zoeken.

Ik heb wel eens een kort stuk op een GS800 (niet echt een superdikke dus) gereden, maar die jongen is zo zuinig op zijn motor dat ik maar 1x op en neer door de straat mocht. :+ :+

Ik heb nog nooit op een Dorsoduro of Hypermotard gereden, ben ook wel erg benieuwd naar het comfort tijdens de wat langere ritten. Zijn dit eigenlijk wel geschikte motoren wanneer je redelijk lang bent (1.90)?
Wat je zegt over de electronica, heb regelmatig wat gelezen over storingen bij de Dorsoduro inderdaad. Zijn er nog andere punten die vaak voorkomen bij Aprilia?

Speed Triple kijk ik ook met een schuin oog naar, zeer mooie fietsen. Waarschijnlijk is het beste advies wat je het meest hoort: Wat proefritjes gaan maken. Echter hoor ik ook graag wat de ervaringen van andere rijders zijn!
 
Heren!

Na vooral veel meegelezen te hebben is mijn Z verkocht.

Heb nog een paar onderdelen liggen, namelijk:

R&G crashpads, NIEUW
verpakking nog aanwezig.
full

full



db-killer van MIVV Suono.
full



Wie heeft hierin interesse?

even via mail contacten: mr_a3aan [apeding} hetemeel {puntc]om
 
Ik heb wel eens een kort stuk op een GS800 (niet echt een superdikke dus) gereden, maar die jongen is zo zuinig op zijn motor dat ik maar 1x op en neer door de straat mocht. :+ :+

Ik heb nog nooit op een Dorsoduro of Hypermotard gereden, ben ook wel erg benieuwd naar het comfort tijdens de wat langere ritten. Zijn dit eigenlijk wel geschikte motoren wanneer je redelijk lang bent (1.90)?
Wat je zegt over de electronica, heb regelmatig wat gelezen over storingen bij de Dorsoduro inderdaad. Zijn er nog andere punten die vaak voorkomen bij Aprilia?
Comfort lange ritten kan ik weinig nuttigs over melden, ooit stukkie op een ktm 990 SMR gereden wat vergelijkbaar is qua type motor (geweldig!). Lengte zal denk ik het probleem niet zijn gezien ze redelijk hoog op de poten staan. Zal dus wat comfortabeler zitten dan een compacte naked, maar het zadel is dan weer een ander verhaal....

Appies en electronica :N . Afhankelijk van model type/jaar accu's, start relay, dynamo, bekabeling (befaamde "bruine stekker"). Motorisch niet stuk te krijgen, maar zuipen als een dolle _O-. Nog nooit zo'n haat/liefde verhouding met een motor gehad.
 
Laatst bewerkt:
Goe'navond mensen,

Ik ben van plan om Rizoma handvatten om mijn z750 '08 te zetten. Vroeg me af of iemand hier al zelf ervaring mee heeft en of er nog aandachtpuntjes/handigheidjes zijn om extra rekening mee te houden.
 
Kan iemand mij vertellen of de "haaksleutel" ,die je nodig heb voor het stellen van preload op de achterveer, standaard in het gereedschapssetje zit? Betreft een 07-09 z1000. Bij mij zit ie er niet in, en kan ze alleen op wat vage sites voor heel veel geld vinden.
 
Vraagje:
Ik heb een z1000 uit 2012. Nu kan ik een zgan Hyperpro schokbreker kopen voor een z1000 model 2014. De schokbreker van een 2014 model is iets langer dan die van het 2012 model.
Zou deze passen als ik ook het linksysteem zou aanpassen naar die van model 2014?
Volgens mij zou dit kunnen omdat het frame hetzelfde is. De achterbrug twijfel ik over of deze dezelfde lengte heeft.
Wie kan me hierin adviseren?
Of zou anders iemand de lengte van zijn achterbrug 2014 kunnen opmeten? Van middelpunt draaipunt tot achterkant brug.
 
Als je op de site van Hyperpro kijkt zie je dat ze voor 2012 een andere schokbreker verkopen dan voor 2014, wat er op neerkomt dat de schokbreker dus ook anders is. Dus al zou het passen is de kans groot dat de schokbreker niet het gewenste resultaat op jou motor bied.

Het best kun je even contact opnemen met Hyperpro Sales (0183 678 867).
Ondanks het woordje "Sales" in de naam lopen hier hele goede techneuten rond!
 
Gister de Z voor de eerste keer uitgelaten op het circuit (Mettet). De bt016 pro plakte geweldig, maar de gehele dag aan het stoeien geweest met de beperkte grondspeling vd z1000 (2009). Die valt me echt tegen tov bv een tuono. O.a de voetsteunen en de standaard hebben meermaals de grond geraakt, ook na het verwijderen van de "waarschuwingsschroefjes" van de voetsteunen.

Filmpje:
.

Toch maar eens kijken voor een verhogingsetje voor iets meer grondspeling. Alleen even kijken hoe ik dat achterwiel de lucht in krijg zonder spanning op de vering. Uitlaat zit in de weg voor een krikje :(
 
Bij de nieuwe is het nog veel erger steeds met de uitlaten en stepjes op de grond.

bvbvo0yrm.jpg


volgens seizoen verhogen en hyperpro of wilberts er op.
 
Bij de nieuwe is het nog veel erger steeds met de uitlaten en stepjes op de grond.

[afbeelding]

volgens seizoen verhogen en hyperpro of wilberts er op.
Dat is inderdaad nog erger, moet toch eigenlijk niet kunnen met een hedendaagse powernaked of ligt dat nu aan mij? :? . Rijd echt geen motogp hellingshoeken, maar standaard, steppies en blokdeksel zit eerder aan de grond dan mijn knie. En dan hang ik er al als een aap naast :P
 
Dit is toch een bekende "kwaal" bij de Z1000? Helemaal bij het laatste model. Elke site/blad die de motor getest heeft (ook op het circuit) geeft aan dat de beperkte grondspeling iets is om rekening mee te houden en dat de motor, mede hierdoor, niet echt geschikt is om op het circuit te rijden.

Ik zou zeggen, koop lekker een circuitmotor voor erbij :P
 
Dit is toch een bekende "kwaal" bij de Z1000? Helemaal bij het laatste model. Elke site/blad die de motor getest heeft (ook op het circuit) geeft aan dat de beperkte grondspeling iets is om rekening mee te houden en dat de motor, mede hierdoor, niet echt geschikt is om op het circuit te rijden.

Ik zou zeggen, koop lekker een circuitmotor voor erbij :P

Het was mij ook bekend voor ik hem kocht maar dacht het grotedeels op te lossen door andere uitlaten. En tja het circuit ga ik toch niet op met de Z rust het het idee dat het wel mee zou vallen. Ondanks dit pas je de rijstijl wat aan en kun je de meeste racertjes prima bijhouden.

Ik heb er sinds kort ook een cbr600f bij gekocht beetje voor de fun en winters 😂
 
Laatst bewerkt:
Oke dat is balen, ik was bij de dealer en zij gaven aan dat hij direct moet passen maar dan moet dat kapje eraf die er nu op zit. Uit welk jaar komt jouw bike?


Ik heb een verhoogde kuipruit via ALi besteld deze past op de bevestigingspunten van de originele kuipruit.


20180410_165039.jpg

20180410_165122.jpg



Edit: ik was te voorbarig zie dat het om een z750 uit 2008 gaat dus dan is het wel een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan