Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Nou voor mij heeft mijn z900 een voldoende groot rauw randje als beginner hahaha

Even een vraag voor de techneuten onder ons:

Hoort het dat het achterwiel heel zachtjes draait in neutraal met het achterwiel van de grond? Met lopende motor uiteraard.

Kom er net achter tijdens het poetsen. Had al een keer naar de speling op de koppelingshendel gekeken. Die zit er wel maar alleen niet in de kabel maar ik de hendel op de koppeling zelf.

Nee klopt z900 is gewoon bijna hetzelfde kwa vermogen als de z1000 dus ook als ervaren bestuurder is hij rauw genoeg hoor haha. Dat je achterwiel draaid is idd normaal. Waarschijnlijk komen we elkaar nog wel tegen want volgens mij woon je in de buurt van enkhuizen als ik het goed had gezien met je route die je gepost had en ik woon in hoorn.
 
Nee klopt z900 is gewoon bijna hetzelfde kwa vermogen als de z1000 dus ook als ervaren bestuurder is hij rauw genoeg hoor haha. Dat je achterwiel draaid is idd normaal. Waarschijnlijk komen we elkaar nog wel tegen want volgens mij woon je in de buurt van enkhuizen als ik het goed had gezien met je route die je gepost had en ik woon in hoorn.
Ik woon in Grootebroek idd, dus wie weet!
 
Mag van mij wel weer zomer zijn vind er weinig aan zonder de Z😞
Begin december de motor alvast verhuisd toen het nog pekel vrij was en nu staat hij al even warm binnen.. zelf druk bezig geweest met verbouwen.
Maar nog even geduld en dan kunnen we weer
🏍💨🙈
C939BAD2-1EF4-4639-A549-0FDE55446A16.jpeg
 
Liefhebbers van de Z!

Ik meld mij hier vast even.
Officieel is de motor nog niet in mijn bezit. (Moet eerst nog even een BMW verkopen) Maar hij staat gereserveerd.

Deze kleurstelling zie ik overigens weinig bij de Z1000.

2005 model met 25000 km.
Remleidingen ga ik gelijk vervangen voor stalen.
En ik vermoed dat ik ook die sigaren er gelijk vanaf trek en vervang voor een 4-2-1 systeem. Twijfel alleen nog aan het merk. Zelf grote Fan van Two Brothers.
Screenshot_20190116-102820_Chrome.jpg
 
Hey das bij axel💪

Heb je niet liever een 4-2-2 systeem.ivm koppel?

Nu maar hopen dat het snel warmer worden gaat.

Inderdaad dit is bij Axel. De motor staat daar alleen niet meer. Staat in Heemskerk bij de lokale ondernemer.

Over dat 4-2-2 heb je wel een punt. Vind dit er alleen niet uitzien.

En dat warme weer is toch geen probleem (all-season rijder) 😁
 
Ik meld me hier ook alvast maar even! Helaas is m'n Z1000 uit 2005 total loss door een aanrijding in de file, maar ga a.s. zaterdag kijken naar een mooie bijna nieuwe Z900 uit 2018! Kleurstelling is pearl mystic grey, met groen frame. Hij is nu nog helemaal standaard, maar zit wel te denken aan een andere uitlaat en bar-end spiegels. Verder moet er natuurlijk een andere kentekenplaathouder op, al ben ik wel benieuwd hoe het zit met spray in de regen. Misschien zijn er Z900 rijders die daar wat over kunnen zeggen?
 
Ik zal mij ook maar aanmelden in dit topic, mijn BMW is ingeruild en ben nu de eigenaar van een Z900 in Pearl Mystic Grey met het performance pack. Hij staat nu nog droog in de stalling.
Intussen wel een tanktas-ring gemonteerd en een praktische tanktas aangeschaft, ook mijn rammount overgezet van mijn oude motor.
Ik hoop dat het weer snel wat warmer en droger wordt (zonder de pekel) want ook ik kan niet wachten om te gaan rijden. :]
 
Inderdaad dit is bij Axel. De motor staat daar alleen niet meer. Staat in Heemskerk bij de lokale ondernemer.

Over dat 4-2-2 heb je wel een punt. Vind dit er alleen niet uitzien.

En dat warme weer is toch geen probleem (all-season rijder) 😁

zelf rij ik ook het hele door maar op een cbr600f . alleen nu met sneeuw vind ik het waardeloos.. Met de Z1000 vind ik het wel een beetje eng:$

op mijn z1000 heb ik een compleet akra systeem 4-2-2 rijd wel erg leuk en een heerlijk geluid.
 
Ik meld me hier ook alvast maar even! Helaas is m'n Z1000 uit 2005 total loss door een aanrijding in de file, maar ga a.s. zaterdag kijken naar een mooie bijna nieuwe Z900 uit 2018! Kleurstelling is pearl mystic grey, met groen frame. Hij is nu nog helemaal standaard, maar zit wel te denken aan een andere uitlaat en bar-end spiegels. Verder moet er natuurlijk een andere kentekenplaathouder op, al ben ik wel benieuwd hoe het zit met spray in de regen. Misschien zijn er Z900 rijders die daar wat over kunnen zeggen?

Dat ik balen! Heb je er zelf niets aan over gehouden?
 
zelf rij ik ook het hele door maar op een cbr600f . alleen nu met sneeuw vind ik het waardeloos.. Met de Z1000 vind ik het wel een beetje eng:$

op mijn z1000 heb ik een compleet akra systeem 4-2-2 rijd wel erg leuk en een heerlijk geluid.

Ik zag op MP een setje van LeoVince blijft wel 4-2-2 ik moet hier nog even over nadenken.

Overigens heeft sneeuw of ijzel mij in het verleden ook nog nooit tegen gehouden.
Sneeuwstorm van vorig jaar moest ik met een BMW F800R trotseren, eerder ook al met een GSXR1100 gedaan. Snel gaat het niet, maar je komt er uiteindelijk wel. Dat is het nadeel van geen 4-wieler ter beschikking hebben, je moet wel.
 
Ik meld me hier ook alvast maar even! Helaas is m'n Z1000 uit 2005 total loss door een aanrijding in de file, maar ga a.s. zaterdag kijken naar een mooie bijna nieuwe Z900 uit 2018! Kleurstelling is pearl mystic grey, met groen frame. Hij is nu nog helemaal standaard, maar zit wel te denken aan een andere uitlaat en bar-end spiegels. Verder moet er natuurlijk een andere kentekenplaathouder op, al ben ik wel benieuwd hoe het zit met spray in de regen. Misschien zijn er Z900 rijders die daar wat over kunnen zeggen?
Ik rijd een Z900 met een barracuda kentekenplaathouder.
De spray met een korte kentekenplaat is gewoon ruk, eindje in de regen en heel m''n rug is zeiknat en vies :P
 
Ik meld me hier ook alvast maar even! Helaas is m'n Z1000 uit 2005 total loss door een aanrijding in de file, maar ga a.s. zaterdag kijken naar een mooie bijna nieuwe Z900 uit 2018! Kleurstelling is pearl mystic grey, met groen frame. Hij is nu nog helemaal standaard, maar zit wel te denken aan een andere uitlaat en bar-end spiegels. Verder moet er natuurlijk een andere kentekenplaathouder op, al ben ik wel benieuwd hoe het zit met spray in de regen. Misschien zijn er Z900 rijders die daar wat over kunnen zeggen?

Ik heb zelf een kentekenplaathouder van vagabond motorsport. Bijzonder net uitgevoerd, maar is wel te kort om spray tegen te houden bij nat weer helaas...
 
Advies gevraagd.

Voor mijn z750 van 2012 ben ik zoekende naar een ander stuur met een iets sportiever zit houding.
Ik heb al gezocht op het internet en kwam met de volgende opties die eventueel gemonteerd zouden kunnen worden:

-TRW Superbike Sportive

-LSS Superbike Flat

-Fehling Superbike

Alle bovengenoemde hebben een diameter van 22 mm en een breedte rond de 760 mm.
Graag jullie bevindingen over voorgestelde en eventuele aanvullingen zijn van harte welkom.
Een foto van een gemonteerde alternatieve stuur zijn ook van harte welkom.

Edwin
 
Sinds gisteren trotse eigenaar van een Kawasaki Z750S uit 2007!

Heb alleen dat mijn benzine meter niet volledig tot 100% gaat maar enkel 50/60% aangeeft terwijl de tank vol zit.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
WhatsApp Image 2019-02-07 at 16.01.50.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan