Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Even een update voor de geintresseerde.
Ik ben nog een tijdje aan het puzzelen geweest met het afstellen van de healtech quickshifter op mijn z800. Maar het probleem van de valse neutraal en de mis hits zat hem vooral in het te slap (lui) opschakelen en de gevoeligheid van de druk sensor van de qs. Heb nu het schakel patroon omgedraaid 1 omhoog rest omlaag omdat je dan al makkelijker meer kracht zet met schakelen. Daarbij de gevoeligheid van de sensor iets minder gevoelig ingesteld en daarna geen problemen meer gehad.:]:]
Het is een totaal nutteloos apparaatje voor op de straat maar het geluid en de grote klappen maken het wel af. Echt een aanrader
 
Zo, even wat pagina's terug gekeken. Ben nog lang niet klaar.

Toch hoop ik dat jullie me wat gerust kunnen stellen. Na het verder inlezen in de motor kom ik nogal wat opmerkingen tegen over een lage grondspeling. Uitlaten, footpegs en de standaard die de grond raakt bij een beetje goed sturen? Hoe erg is dit nu in werkelijkheid?
Gebruik op de openbare weg, zet je hem echt aan de grond?
Gebruik op het circuit met weinig ervaring, zet je hem aan de grond? (ik ben twee keer met de gixxer op het circuit geweest).

Ben benieuwd naar jullie eerlijke ervaring hiermee.

Persoonlijk rijd ik als een natte krant en zit ik nooit ergens met de motor tegen de grond en als ik het topic een beetje volg valt dat best mee, ergens op youtube staat ook een filmje van een japanse kawa testrijder die een hagelnieuwe z750 over het circuit gooit en overal netjes met kneedown toch niet de motor raakt. Als je hobby is om te kijken hoe ver je durft te kantelen dan zal je inderdaad wel een keer wat gaan raken ja, maar ik lees dat je zelfs een chopper hebt gereden en daar zit je toch echt veel sneller tegen het frame aan. Daarnaast weet ik dat bijvoorbeeld Hyperpro je motor anders kan afstellen of 2cm verhogen waardoor dit probleem als je dat al hebt zo is opgelost.
 
@Anon ; Bedankt voor je berichtje. Ik heb nog eens verder zitten zoeken ernaar en de twijfel is wel redelijk weg. Op de XV950R was het schrapen van de footpegs iets wat werkelijk ELKE bocht gebeurde. Eenmaal het frame een keer tegen de grond vond ik toch wel erg spannend worden.. Ik reed er te sportief voor denk, al cruisede het echt geweldig.

Morgen ga ik weer bij een Zed kijken. Ontzettend veel zin in! Hopelijk gelijk inladen en mee nemen. En dan? Dan begint het wachten op mooi weer.. ..

Ik zal me hier hoogstwaarschijnlijk dus wel vaker melden.
Nogmaals, thnx voor de reactie!
 
@Whouzz : ik heb sinds begin vorig jaar een 09 z1000. Top fiets, en op de straat ga je niet veel van de grondspeling merken, ook niet bij sportief rijden. Ik heb de z uitgelaten op het circuit van mettet, en mijn conclusie is dat deze fiets daar niet echt geschikt voor is qua grondspeling. Mocht je meer info willen pm even. Gr falierke
 
Goedemiddag allemaal,

Ik ben sinds een paar dagen lid van MF, en Wilde me eventjes netjes voorstellen

Mijn naam is Anthon, ben 36 maar en rijd sinds de zomer op een Z750R van 2011
Het is mijn eerste motor en heb het er erg naar mijn zin op !

Ik ben hier om ervaringen en tips uit te wisselen, verder om goeie ideeen op te doen en voor de gezelligheid :]

57892483-D310-4711-8243-DF4E84829637.jpeg



05BE8B72-CCE2-4A5A-B81D-E4B8CC94FE4E.jpeg
 

Bijlagen

  • 1551966055473.gif
    1551966055473.gif
    1,6 KB · Weergaven: 5
  • 1361677-6a5a2612c6ed90c64927e7d1a6cff6f7.jpg
    1361677-6a5a2612c6ed90c64927e7d1a6cff6f7.jpg
    6,8 KB · Weergaven: 5
Goedemiddag allemaal,

Ik ben sinds een paar dagen lid van MF, en Wilde me eventjes netjes voorstellen

Mijn naam is Anthon, ben 36 maar en rijd sinds de zomer op een Z750R van 2011
Het is mijn eerste motor en heb het er erg naar mijn zin op !

Ik ben hier om ervaringen en tips uit te wisselen, verder om goeie ideeen op te doen en voor de gezelligheid :]

Bekijk bijlage 1361677


Bekijk bijlage 1361678
Mooi ding, er is nog voldoende mogelijkheid om de fiets na je eigen smaak te maken zie ik wel 😎
 
Zo, even wat pagina's terug gekeken. Ben nog lang niet klaar.

Korte intro;
Sinds begin dit jaar weer aan het zoeken naar een nieuwe fiets. Afgelopen jaren een supersport, (oude)nadked, supermotard en een cruiser te hebben gereden wil ik nu een supernaked toevoegen aan dit lijstje. De Z1000 moet het worden. Modeljaar 2007/2009 spreekt mij aan en valt in het budget.

Afgelopen weekend eens een ronde gemaakt langs verschillende zaken en een hoop z1000's zien staan. Ook nog even gekeken voor een CB1000R, een mooie valt helaas net buiten het budget. En gekeken naar een FZ1N maar die vindt ik wat te braaf eruit zien.

Dus, de Z1000 maar eens aan de tand gevoeld. Testrit gemaakt en wat een beleving is dat. Geweldige machine, heerlijke rijeigenschappen, prachtig geluid.
Komend weekend gaan we weer op stap, weer even rond zoeken of ik 'DE' machine voor mij kan vinden.

Toch hoop ik dat jullie me wat gerust kunnen stellen. Na het verder inlezen in de motor kom ik nogal wat opmerkingen tegen over een lage grondspeling. Uitlaten, footpegs en de standaard die de grond raakt bij een beetje goed sturen? Hoe erg is dit nu in werkelijkheid?
Gebruik op de openbare weg, zet je hem echt aan de grond?
Gebruik op het circuit met weinig ervaring, zet je hem aan de grond? (ik ben twee keer met de gixxer op het circuit geweest).

Ben benieuwd naar jullie eerlijke ervaring hiermee.
Ik heb alleen ervaring met het nieuwe model daar van is de grondspeling echt wel beperkt. Maar een kneedown is wel haalbaar. 👍
 
De z750 van mijn meissie is te koop.

Uit 2004,34000km.

Werkelijk alles is nieuw en vervangen,parelmoerwit gespoten,het is een plaatje,zat aan rond de 3250 te denken

Grt jopie
 

Bijlagen

  • IMG-20160716-WA0008.jpeg
    IMG-20160716-WA0008.jpeg
    142,5 KB · Weergaven: 11
Goedemiddag allemaal,

Ik ben sinds een paar dagen lid van MF, en Wilde me eventjes netjes voorstellen

Mijn naam is Anthon, ben 36 maar en rijd sinds de zomer op een Z750R van 2011
Het is mijn eerste motor en heb het er erg naar mijn zin op !

Ik ben hier om ervaringen en tips uit te wisselen, verder om goeie ideeen op te doen en voor de gezelligheid :]

Bekijk bijlage 1361677


Bekijk bijlage 1361678
Hoi welkom, mooi ding inderdaad.

Ik moet me ook maar weer is opnieuw voorstellen :D ben ergens bij pagina 50 gestopt ivm verbouwing thuis enz enz. maar we gaan de draad weer oppakken voor de gezelligheid.
 
Hoi Allemaal,

Ook ik ben nieuw op dit forum en ben sinds 3 weken in het bezit van een Z750.Bekijk bijlage 1358328
Eerste verandering zal de einddemper zijn. Heb een mooie SC-Project demper op het oog.
Heeft er iemand ideën/ervaring met het licht aan de voorkant? zou graag willen dat beide lampen zouden kunnen branden en dan beide evenwijdig (eventueel xeon zou nog beter zijn). Alvast bedankt!

Welkom! Mooie motor!

retrofitlab heeft een set om je koplamp op te bouwen. Anders een doubletronics module. Ik had gewoon een led lamp in mijn oude z1000, had je genoeg licht. Module heb ik ook liggen, nog nooit gebruikt.

Je had me al op instagram gevraagd hoe de sc project zou klinken 😊
 
Laatst bewerkt:
Vd week hyperpro’s gemonteerd voor en achter. Verder nog bijna niks met de motor gereden dus nog geen ervaring of het veel verschil maakt..
807E897E-6AD0-45FA-A42F-1D79671F9431.jpeg

055127A4-D3AC-4206-97A7-D2EEBE894AE2.jpeg


Ook nog andere knipperlichtjes binnen gekregen. Daar moet nog even een weerstandje tussen.

 
Nog helemaal niet gemeld, maar afgelopen weekend niet 1 maar 2 motoren gekocht. Een 2009 voor mezelf en een 2008 voor m'n vriendin. Goed geslaagd dus!
Foto volgt binnenkort, even mooi weer af wachten.


Module heb ik ook liggen, nog nooit gebruikt.

Heb je deze over? Is dit zo een module om het grootlicht op een laag percentage te laten branden?
Lijkt me wel wat. Wil je er vanaf? Moet dat kosten?
 
Hallo allemaal,

Een maat van mij wilt een Z1000 aanschaffen bouwjaar 2013. Wat opviel was dat deze maar 1 uitlaat heeft. Weet iemanf of dit er standaard 2 waren en of dit eventueel een optie was?

Groetjes
 
Even gauw een fototje van de twee fietsen dan. Uiteraard komen er mooie foto's zodra we eindelijk is lekker kunnen rijden. Binnenkort lekker poetsen om ze echt te laten glimmen :-)
full
 
Als ik de gevarenlichten van mijn Z750 uit 2011 aanzet dan werken de knipperlichten niet meer. Gevarenlichten knipperen ook maar 1x ..iemand hier ervaring mee?
Contact aan en uit lost het probleem van de niet functionerende knipperlichten in ieder geval wel op.
 
Als ik de gevarenlichten van mijn Z750 uit 2011 aanzet dan werken de knipperlichten niet meer. Gevarenlichten knipperen ook maar 1x ..iemand hier ervaring mee?
Contact aan en uit lost het probleem van de niet functionerende knipperlichten in ieder geval wel op.
Waarschijnlijk heb je de originele knipperlichten niet meer maar Led knippers met weerstanden en die geven wel eens problemen als je de gevarenlichten gebruikt, ipv die weerstanden moet je een schakelrelais gebruiken die lost dat gelijk op en die weerstanden weghalen
 
Vd week hyperpro’s gemonteerd voor en achter. Verder nog bijna niks met de motor gereden dus nog geen ervaring of het veel verschil maakt.. Bekijk bijlage 1364475
Bekijk bijlage 1364487

Ook nog andere knipperlichtjes binnen gekregen. Daar moet nog even een weerstandje tussen.

Hyperpro maakt wel aardig wat verschil merkte ik al hadden ze heel de motor ook opnieuw afgesteld dus moeilijk om dat te bepalen hoeveel het anders is geworden.

En:

Weerstanden = Bad
Schakelrelais = Good
 
Terug
Bovenaan Onderaan