Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Zaterdag gaan kijken naar de Z900 bij de motorzaak hier in de buurt. Wat een gaaf ding! Wil nog een keer gaan kijken naar een MT-09 maar ik denk dat ik al verkocht ben aan de Z900 :}


Heb sinds kort ook een Z900, best wel wat power in :). Best wel wennen als je van een 2 cilinder komt, ik wil soms nog schakelen als ik al n z'n 6 rijd ....
Hier en daar wat te veel plastic maar dat hebben ze allemaal tegenwoordig.
Prima fiets verder.
 
Gisteren weer voor het eerst gereden dit jaar. Mooi rondje door Salland, Twente, Achterhoek gedaan :]


Bekijk bijlage 1395047

Te koop!

 
:W
Iemand ervaring met de Shad comfort Seat?
Ik zit mn eigen nu stierlijk te vervelen en heb al eens vaker rond gekeken voor een ander zadel omdat ik af en toe toch wel zadelpijn krijg.
Bagster kun je zelf samenstellen en zelfs verhogen.. maar vroeg me af of zo’n Shad zadel ook voldoet? Die zijn ook wat vriendelijker geprijsd.
 
:W
Iemand ervaring met de Shad comfort Seat?
Ik zit mn eigen nu stierlijk te vervelen en heb al eens vaker rond gekeken voor een ander zadel omdat ik af en toe toch wel zadelpijn krijg.
Bagster kun je zelf samenstellen en zelfs verhogen.. maar vroeg me af of zo’n Shad zadel ook voldoet? Die zijn ook wat vriendelijker geprijsd.


Kun je ook alleen 1 zadel kopen i.p.v. 2?
Ik wil namelijk niemand achterop en zn zadel lijkt mij ook wel wat *D
 
:W
Iemand ervaring met de Shad comfort Seat?
Ik zit mn eigen nu stierlijk te vervelen en heb al eens vaker rond gekeken voor een ander zadel omdat ik af en toe toch wel zadelpijn krijg.
Bagster kun je zelf samenstellen en zelfs verhogen.. maar vroeg me af of zo’n Shad zadel ook voldoet? Die zijn ook wat vriendelijker geprijsd.
Vind het zadel van een 07-09 z1000 ook helemaal niets voor lange afstanden. Voor mijn tripje naar de vogezen heb ik als budget oplossing een fietsbroek met zeem onder mijn pak gedaan, en dat werkte top. 1600km in 5 dagen probleemloos gereden.
 
Hey allemaal,

Zoals in de Posts hierboven te lezen ben ik sinds afgelopen woensdag ook eigenaar van een Z 😋

Een bijna helemaal originele Z1000 uit 2006.

Enige mod tot nu toe is het windschermpje. Misschien niet heel mooi maar ik rij wel 250-300km per week op de snelweg dus die laat ik er even op.
Led (lopende) knipperlichten en zwarte aftermarket hevelt'jes zijn onderweg.

Na de vakantie (maandje Maleisië 😎) word de taartschep achter vervangen en word er iets aan de uitlaat gedaan.

Uitlaat ga ik misschien een verkorte originele op de kop tikken of als iemand anders nog iets moois heeft liggen hoor ik het graag.

Groetjes,
TomBekijk bijlage 1391926
Tom, ik heb nog eea liggen aan halve uitlaat mocht je nog interesse hebben
 
Zijn er mensen met ervaring m.b.t. trilling in de motor van een Z750 (2004)?

Het valt me de laatste tijd op dat ik boven de 6000 toeren bijna niks meer scherp zie in mijn spiegel. Dit komt door de trilling in de motor. Het is toerenafhankelijk en niet snelheidsafhankelijk. Als ik bijvoorbeeld met 130 km/u de koppeling intrek en de toeren terug laat lopen, is het trillen weg en heb ik ook weer scherp beeld in m'n spiegel. Ik heb de motor gekocht met ongeveer 20.000 km op de teller en er staat nu bijna 30.000 km op. Voor mijn gevoel was de trilling in het begin niet zo erg, maar dat kan tussen m'n oren zitten.

Weet iemand of zo'n trilling normaal is bij een Z750? Zo niet, waar moet ik beginnen met zoeken naar de oorzaak? Breng hem het liefst niet zomaar zonder eigen idee naar een garage. Voor je het weet zit je aan een fortuin aan onnodige onderhoudskosten.
 
Zijn er mensen met ervaring m.b.t. trilling in de motor van een Z750 (2004)?

Het valt me de laatste tijd op dat ik boven de 6000 toeren bijna niks meer scherp zie in mijn spiegel. Dit komt door de trilling in de motor. Het is toerenafhankelijk en niet snelheidsafhankelijk. Als ik bijvoorbeeld met 130 km/u de koppeling intrek en de toeren terug laat lopen, is het trillen weg en heb ik ook weer scherp beeld in m'n spiegel. Ik heb de motor gekocht met ongeveer 20.000 km op de teller en er staat nu bijna 30.000 km op. Voor mijn gevoel was de trilling in het begin niet zo erg, maar dat kan tussen m'n oren zitten.

Weet iemand of zo'n trilling normaal is bij een Z750? Zo niet, waar moet ik beginnen met zoeken naar de oorzaak? Breng hem het liefst niet zomaar zonder eigen idee naar een garage. Voor je het weet zit je aan een fortuin aan onnodige onderhoudskosten.
Ik heb exact hetzelfde met mijn Z750 uit 2005.

Geloof dat het een bekent kwaaltje is.
 
Zijn er mensen met ervaring m.b.t. trilling in de motor van een Z750 (2004)?

Het valt me de laatste tijd op dat ik boven de 6000 toeren bijna niks meer scherp zie in mijn spiegel. Dit komt door de trilling in de motor. Het is toerenafhankelijk en niet snelheidsafhankelijk. Als ik bijvoorbeeld met 130 km/u de koppeling intrek en de toeren terug laat lopen, is het trillen weg en heb ik ook weer scherp beeld in m'n spiegel. Ik heb de motor gekocht met ongeveer 20.000 km op de teller en er staat nu bijna 30.000 km op. Voor mijn gevoel was de trilling in het begin niet zo erg, maar dat kan tussen m'n oren zitten.

Weet iemand of zo'n trilling normaal is bij een Z750? Zo niet, waar moet ik beginnen met zoeken naar de oorzaak? Breng hem het liefst niet zomaar zonder eigen idee naar een garage. Voor je het weet zit je aan een fortuin aan onnodige onderhoudskosten.

Ik zelf rijd een Z900 uit 2018, heb er zelf ook last van bij hogere toeren sinds ik een volledig systeem eronder heb hangen. Wellicht andere spiegels met een andere bevestiging? Zou niet weten wat anders..

Even iets anders, ik heb dus een Z900 uit 2018 en het viel mij laatst op bij wat stevig remmen dat de motor trilt. Het is geen abs ingreep (tenminste het lampje begint niet te branden of te knipperen), heeft iemand wellicht een idee waar dat aan kan liggen? Of is dit een bekend kwaaltje van de Z900/ Kawa's?
 
Ik heb exact hetzelfde met mijn Z750 uit 2005.

Geloof dat het een bekent kwaaltje is.
hier hetzelfde, precies bij 6200 rpm, hoewel het wel minder is nu. Of het aan de km stand ligt (35000) of aan de betere olie (topmerk full synt) durf ik niet te zeggen, maar het is wel minder dan 15000km geleden :-)
 
hier hetzelfde, precies bij 6200 rpm, hoewel het wel minder is nu. Of het aan de km stand ligt (35000) of aan de betere olie (topmerk full synt) durf ik niet te zeggen, maar het is wel minder dan 15000km geleden :-)

Ik heb het eens opgezocht en het blijkt dat het blok onder spanning in het frame staat, waardoor die trillingen dus extra doorgeeft.

Als je Google’t vind je nog veel meer mensen die er last van hebben maar niks aan te doen, blijkbaar.
 
Ik heb het eens opgezocht en het blijkt dat het blok onder spanning in het frame staat, waardoor die trillingen dus extra doorgeeft.

Als je Google’t vind je nog veel meer mensen die er last van hebben maar niks aan te doen, blijkbaar.
Klopt, ben ook eens rond gaan zoeken op internet. Ligt inderdaad aan het ontwerp. Vraag me af of het niet mogelijk is om iets van demping tussen motor en frame te plaatsen, maar dat zal wel een technisch lastig verhaal worden. En anders moet ik aan symptoombestrijding gaan doen. Zwaardere stuurgewichten, spiegels verzwaren, demping in het stuur inbouwen (??).

Las op een Engelstalig forum dat mensen zand of loodhagel in hun stuur deden om trilling te verminderen. Iemand hier ervaring mee?
 
Hallo, weet iemand of het normaal is dat ik op mijn z1000r van 2018 een watertemp heb van 95 à 100 graden bij normale bedrijfstemperatuur. Is redelijk hoog vind ik. Nu heb ik wel een radiator guard zitten, kan zijn dat dit effect heeft op het koelen maar toch.
 
Sinds gisteren een healtech quickshifter op mijn Z750S gezet en moet zeggen, dat geeft wel een enorm extra fun factor mee aan de motor.

Zijn er meer mensen met een Healtech QS? Wat zijn jullie Cut-off Times?
 
Ik heb ook de zelfde quickshifter alleen dan op mijn Z800 en ben er ook wel tevreden over.
Hou er wel rekening mee dat je genoeg kracht zet met het overschakelen en niet bij een te laag toerental (minimaal 5000 toeren)
Dan werkt het het mooist.
Hier onder fototje van mijn instellingen
 

Bijlagen

  • 95C58CA3-BA59-462E-B7B4-5EAEE811F6CE.png
    95C58CA3-BA59-462E-B7B4-5EAEE811F6CE.png
    34 KB · Weergaven: 19
Op mijn PCV is het op dit moment zo als onderstaand ingesteld en toepasbaar vanaf 6000 RPM.

1407859


Alles stond eerst op 65 milliseconden maar dat gaat niet altijd optimaal...
Ik had ergens gelezen hoe hoger de versnelling des te korter kun je de ontsteking kunt onderbreken.
We gaan het proefondervindelijk weer meemaken bij de volgende rit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan