Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Wat ik me dan afvraag bij veel gebruikte motoren: zijn mensen die dan zo snel beu dat er een hoop te koop staan met bijna geen km's erop?? toch een verkeerde keuze gemaakt of wisselt men gemiddeld snel af?? ik rijd altijd wel een aantal jaren met dezelfde fiets, maar dat heeft er natuurlijk mee te maken wat je eraan uit wilt geven.
Hetzelfde met zg demo motoren, kosten bijna nieuwprijs en wie weet wat daar al mee afgetrapt is de eerste 1000 km, wat denken jullie???
 
Wat ik me dan afvraag bij veel gebruikte motoren: zijn mensen die dan zo snel beu dat er een hoop te koop staan met bijna geen km's erop?? toch een verkeerde keuze gemaakt of wisselt men gemiddeld snel af?? ik rijd altijd wel een aantal jaren met dezelfde fiets, maar dat heeft er natuurlijk mee te maken wat je eraan uit wilt geven.
Hetzelfde met zg demo motoren, kosten bijna nieuwprijs en wie weet wat daar al mee afgetrapt is de eerste 1000 km, wat denken jullie???
Ik vraag me dat ook weleens af wat iemand doet besluiten om een nieuwe fiets na een jaar alweer weg te doen. Misschien in een opwelling gekocht of valt hij toch tegen. Of hij is toch te duur (tegenwoordig met dat gespreid betalen..)
Ik zelf kan er nog niet echt over oordelen omdat ik nu ( 3 jaar ) met mijn eerste motor rijdt. Maar lijkt mij niet dat ik een fiets binnen een jaar beu zou zijn.. Ik moet wel zeggen dat het nu af en toe wel begint te kriebelen om eens voor wat anders te kijken🤭🥴
En demo fietsen moet je geluk mee hebben denk ik?
 
Kan ik iemand blij maken met 4x groene spikes? :9
3632BF29-E5A7-4AFC-B885-51B0A2D146D8.jpeg

Weet iemand waar ik 4 originele vandaan haal? Of wil iemand ruilen? :9
 
Edit: nog bedankt voor de info met de tijden! had getest met manual maar uiteindelijk toch op de standard adaptive. Werkt inderdaad het beste boven 5000 toeren vanaf de 2de versnelling en nog beter als de motor mooi warm is.

Is hier iemand die trouwens ervaring heeft met GP-shifting en een Healtech QS op zijn Z?
Heb je dan minder "false neutrals"?
Blijf er toch een beetje tegenaan hikken.
 
Laatst bewerkt:
Edit: nog bedankt voor de info met de tijden! had getest met manual maar uiteindelijk toch op de standard adaptive. Werkt inderdaad het beste boven 5000 toeren vanaf de 2de versnelling en nog beter als de motor mooi warm is.

Is hier iemand die trouwens ervaring heeft met GP-shifting en een Healtech QS op zijn Z?
Heb je dan minder "false neutrals"?
Blijf er toch een beetje tegenaan hikken.

Ik heb het schakelen omgedraaid indd. Werkt bij mij al een stuk beter omdat je op die manier meer kracht kunt zetten tijdens het opschakelen. Het is ook heel belangrijk dat de sensor precies op de (volgens mij 5) nm vast te zetten. Had het in het begin ongeveer op gevoel vast gezet en had dan afentoe nog een mis hit en false neutraal. Nadat ie precies goed vast zit geen problemen meer gehad.
Voor het omgekeerd schakelen heb ik zelf even wat in elkaar gelast zodat de hevel op je schakel as wat verder naar buiten komt.
 
Wat ik me dan afvraag bij veel gebruikte motoren: zijn mensen die dan zo snel beu dat er een hoop te koop staan met bijna geen km's erop?? toch een verkeerde keuze gemaakt of wisselt men gemiddeld snel af?? ik rijd altijd wel een aantal jaren met dezelfde fiets, maar dat heeft er natuurlijk mee te maken wat je eraan uit wilt geven.
Hetzelfde met zg demo motoren, kosten bijna nieuwprijs en wie weet wat daar al mee afgetrapt is de eerste 1000 km, wat denken jullie???
Of de eigenaar is onderuit gegaan, snel oplappen en doorverkopen, bijna nieuw geen km's
 
Buitenkans!

Ik ruil komende week mijn z1000 in.
Maar heb eventueel nog een set Rizoma motorblok beschermers te koop.
(dan zet ik de ori.kapjes er weer terug op)

Rizoma PM305B Z1000 2003-2006

Vaste prijs: €15,- (afhalen net boven Assen)
Of: €20,- incl. Verzending
 

Bijlagen

  • 20190720_072742.jpg
    20190720_072742.jpg
    142,5 KB · Weergaven: 6
  • Rizoma_PM305B_Engine_Guards_Protezioni_Motore_Kawasaki_Z1000.jpg
    Rizoma_PM305B_Engine_Guards_Protezioni_Motore_Kawasaki_Z1000.jpg
    105,6 KB · Weergaven: 9
En nog wat kawa spul te koop: olie en filter en cruisecontrol.

 
Buitenkans!

Ik ruil komende week mijn z1000 in.
Maar heb eventueel nog een set Rizoma motorblok beschermers te koop.
(dan zet ik de ori.kapjes er weer terug op)

Rizoma PM305B Z1000 2003-2006

Vaste prijs: €15,- (afhalen net boven Assen)
Of: €20,- incl. Verzending

je hebt PB
 
Weet iemand (goede) aftermarket spiegels voor een Z750 (2005)?

Heb nu spiegels waarmee ik heel goed kan zien wat er op m’n onderarm zit maar verder niet zoveel :+
 
Weet iemand (goede) aftermarket spiegels voor een Z750 (2005)?

Heb nu spiegels waarmee ik heel goed kan zien wat er op m’n onderarm zit maar verder niet zoveel :+

Ik heb evt nog wel een setje spiegels voor je, met extra verbreders.
Ze zijn niet groot maar je ziet er prima door. Ik heb ze op mijn z750 uit 2004 gehad.
4815419F-FFBB-42D0-A603-4878FF5777E5.png535885F0-29DE-4D90-9E35-5EAF52E9DF81.pngF2F0D851-DA7B-44B4-A370-2052A2AD1EB1.png

€25 excl verzendkosten.
 
Buitenkans!

Ik ruil komende week mijn z1000 in.
Maar heb eventueel nog een set Rizoma motorblok beschermers te koop.
(dan zet ik de ori.kapjes er weer terug op)

Rizoma PM305B Z1000 2003-2006

Vaste prijs: €15,- (afhalen net boven Assen)
Of: €20,- incl. Verzending

Mocht je ze nog hebben wil je mij een PB sturen.
 
Ik ben er laatst ook naar weeste kijken, onwijs mooi ding en zit heerlijk! Mocht helaas nog niet proefrijden, heb 25 Juli mijn laatste examen pas namelijk. Nog even geduld en dan wil ik er ook zeker een paar ritjes op maken. Is de power trouwens goed te doseren omdat het de eerste motor is? Is het niet to much?

De Z900 is echt fantastisch, ik heb hem vorig jaar als eerste motor gehaald met mn A2 rijbewijs en staat ondertussen zo'n 9400 km op de teller als het al geen 9500 is :). Ik heb dan wel het kleine schermpje erop wat dus eigenlijk geen functie heeft, je zit gewoon vol in de wind wat ik overigens niet erg vind. Mocht je wat willen weten o.i.d. dan mag je het gerust vragen! Ben er heel wijs mee
 
De Z900 is echt fantastisch, ik heb hem vorig jaar als eerste motor gehaald met mn A2 rijbewijs en staat ondertussen zo'n 9400 km op de teller als het al geen 9500 is :). Ik heb dan wel het kleine schermpje erop wat dus eigenlijk geen functie heeft, je zit gewoon vol in de wind wat ik overigens niet erg vind. Mocht je wat willen weten o.i.d. dan mag je het gerust vragen! Ben er heel wijs mee
Ik heb op een z900 zonder ruitje gereden en dit kleine schermpje is echt een wereld van verschil op de snelweg. Ik had mijn twijfels erover, maar het verbaast me op een positieve manier. Daar ik bij 120 al goed merkte dat ik een naked rijd, is dat nu pas bij >150.


Hmm, wel grappig om 2 verschillende ervaringen te horen over hetzelfde schermpje. 😊
 
Zit even met een dilemma waar jullie vast wel advies op kunnen geven!

Heb sinds een paar maanden een Z750 uit 2005 met inmiddels 26.000km.

Heeft al een hoop vorige eigenaren gehad inclusief dealers. Onderhoudshistorie is dus niet precies duidelijk, zou goed kunnen dat die netjes z’n beurten heeft gehad maar zou ook makkelijk kunnen dat het snel doorverkopen was.

Vorige eigenaar gaf aan dat ie weinig gereden had en begin van dit jaar nog ‘onderhoud’ had gehad bij een vriend van hen.

Zit nu te twijfelen om hem bij een dealer te brengen voor een grote of kleine beurt, of zelf gewoon ff vloeistoffen en filtertjes doen.

Olie, filter, luchtfilter etc kan ik zelf vervangen, remblokken wanneer dat nodig is ook wel.

Iemand een mening hierover, wat wijsheid is? :+

Thanks!
 
Hmm, wel grappig om 2 verschillende ervaringen te horen over hetzelfde schermpje. 😊

Hahaha dit schermpje wat er bij mij op zit valt niet echt een schermpje te noemen hoor, zat er al standaard op en houdt op ter hoogte van de cock-pit unit dus is denk ik wel een ander schermpje!
 
Hahaha dit schermpje wat er bij mij op zit valt niet echt een schermpje te noemen hoor, zat er al standaard op en houdt op ter hoogte van de cock-pit unit dus is denk ik wel een ander schermpje!
dit schermpje vande performance uitvoering bedoel ik:
 

Bijlagen

  • Z900_GY1_Performance_Carbon_front.png
    Z900_GY1_Performance_Carbon_front.png
    120,2 KB · Weergaven: 13
Zit even met een dilemma waar jullie vast wel advies op kunnen geven!

Heb sinds een paar maanden een Z750 uit 2005 met inmiddels 26.000km.

Heeft al een hoop vorige eigenaren gehad inclusief dealers. Onderhoudshistorie is dus niet precies duidelijk, zou goed kunnen dat die netjes z’n beurten heeft gehad maar zou ook makkelijk kunnen dat het snel doorverkopen was.

Vorige eigenaar gaf aan dat ie weinig gereden had en begin van dit jaar nog ‘onderhoud’ had gehad bij een vriend van hen.

Zit nu te twijfelen om hem bij een dealer te brengen voor een grote of kleine beurt, of zelf gewoon ff vloeistoffen en filtertjes doen.

Olie, filter, luchtfilter etc kan ik zelf vervangen, remblokken wanneer dat nodig is ook wel.

Iemand een mening hierover, wat wijsheid is? :+

Thanks!
hier een beetje vergelijkbaar: Z750S van 2005. (ingevoerd). heb ook niet alle historie. Heb de km standen aangehouden die hij aangeeft, ik kan toch niets zeker controleren vóór dat ik ḿ had. Meeste dingen zelf, olie en filters, remmen. Alleen vorig seizoen bij km stand 24K de klepspeling laten controleren en remvloeistof laten verversen. Bij bandenwissel doe ik dat bij een lokale bandenboer waar ik dan zelf met het wiel heenga. Zo houd ik eea wat betaalbaar.

een machine zoals wij hebben is toch niet veel meer waard 8-) , en de onderhoudshistorie krijg je toch niet meet compleet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan