Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Heb sinds een paar maanden een Z750 uit 2005 met inmiddels 26.000km.

Heeft al een hoop vorige eigenaren gehad inclusief dealers. Onderhoudshistorie is dus niet precies duidelijk, zou goed kunnen dat die netjes z’n beurten heeft gehad maar zou ook makkelijk kunnen dat het snel doorverkopen was.

Vorige eigenaar gaf aan dat ie weinig gereden had en begin van dit jaar nog ‘onderhoud’ had gehad bij een vriend van hen.

Zit nu te twijfelen om hem bij een dealer te brengen voor een grote of kleine beurt, of zelf gewoon ff vloeistoffen en filtertjes doen.

Olie, filter, luchtfilter etc kan ik zelf vervangen, remblokken wanneer dat nodig is ook wel.

Iemand een mening hierover, wat wijsheid is? :+

Thanks!
ligt eraan hoelang je van plan bent met deze motor te doen. persoonlijk zou ik een verse start willen maken en op zn minst klepspeling en gasklep afstelling willen controleren/afstellen. dat je olie/filter+;luchtfilter + evt remblokken zelf kan vervangen is prima, begin daarmee dat scheelt wellicht wat arbeid bi de garage
 
Kijk maar haha
 

Bijlagen

  • 37F45E54-4A25-400C-A0F8-64E6CD3DD231.jpeg
    37F45E54-4A25-400C-A0F8-64E6CD3DD231.jpeg
    345,8 KB · Weergaven: 26
ligt eraan hoelang je van plan bent met deze motor te doen. persoonlijk zou ik een verse start willen maken en op zn minst klepspeling en gasklep afstelling willen controleren/afstellen. dat je olie/filter+;luchtfilter + evt remblokken zelf kan vervangen is prima, begin daarmee dat scheelt wellicht wat arbeid bi de garage
Dit dus :-)
 
ligt eraan hoelang je van plan bent met deze motor te doen. persoonlijk zou ik een verse start willen maken en op zn minst klepspeling en gasklep afstelling willen controleren/afstellen. dat je olie/filter+;luchtfilter + evt remblokken zelf kan vervangen is prima, begin daarmee dat scheelt wellicht wat arbeid bi de garage

Daar heb je gelijk in.

Binnenkort maar afspraakje maken voor een grote beurt dan.

Thanks!
 
Kan iemand mij vertellen hoe ik aan de originele groene metallic kleur kom van de z800 2013-2016?

Ik wil namelijk de plastic kappen laten spuiten in de originele kleur.
 
Ik heb geen idee of ik links mag plaatsen maar: VERF

Even kijken of je dat in jouw model kan krijgen, krijg je fabrieks af de originele kleur. Geen idee hoe veel je nodig hebt haha
 
Dinsdag een nieuwe koppelingskabel besteld. Kreeg gewoon last van me handen met hoe stroef dat ding was.
Vol knijpen met 3-4 vingers was geen feest.
Vandaag binnen, installatie van 10 minuten. Wereld van verschil! Kan zelfs met 1 vinger me koppeling nu bedienen. En dat voor 15 euro.
Beste mod van dit jaar
 
Dinsdag een nieuwe koppelingskabel besteld. Kreeg gewoon last van me handen met hoe stroef dat ding was.
Vol knijpen met 3-4 vingers was geen feest.
Vandaag binnen, installatie van 10 minuten. Wereld van verschil! Kan zelfs met 1 vinger me koppeling nu bedienen. En dat voor 15 euro.
Beste mod van dit jaar
Waar heb je die kabel besteld? Ik ben ook op zoek naar een koppelingskabel voor mijn Z750 uit 2004, maar kan op de meeste sites niet goed vinden welke kabel ik dan precies moet hebben. Jij hebt een Z750s van rond dat bouwjaar toch? Ga er vanuit dat dat dezelfde kabel is.
 
Goedemiddag allen,

Ik ben opzoek naar een andere motor en gisteren even proef gezeten op een Z1000 ‘14 (nieuw model). Voorzover ik het zo kon bepalen was de zit goed maar heb niet gereden. Dit ben ik nog wel van plan maar dat zal dan ook geen uren duren.

Vandaar mijn volgende vraag: hoe ervaart de wat langere rijder de Z1000? Ik ben overigens 1.91m
 
Waar heb je die kabel besteld? Ik ben ook op zoek naar een koppelingskabel voor mijn Z750 uit 2004, maar kan op de meeste sites niet goed vinden welke kabel ik dan precies moet hebben. Jij hebt een Z750s van rond dat bouwjaar toch? Ga er vanuit dat dat dezelfde kabel is.

Zover ik weet zijn alle Z750 2003-2006 modellen hetzelfde.
Behalve dat een Z750S zo een kap er voor op heeft.

Ik had een JMP koppelingskabel van een Z750 uit 2007 besteld op MLMParts

Kabel:
voor type
Kawasaki - Z 750 L [ZR750L] (2007-2010)
 
Ik heb op een z900 zonder ruitje gereden en dit kleine schermpje is echt een wereld van verschil op de snelweg. Ik had mijn twijfels erover, maar het verbaast me op een positieve manier. Daar ik bij 120 al goed merkte dat ik een naked rijd, is dat nu pas bij >150.

Ik heb dus ook de Z900 en heb ook een puig tourruitje aangeschaft. Merk alleen wel dat je daarbij heel veel windgeruis al heb bij lage snelheden. Hoe zit dat bij dit ruitje.

7AD5462C-67C1-455F-9D6D-4BDB545EB4A9.jpeg

En toch even een plaatje van me nieuwe plaatje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan