Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Super bedankt voor je hulp en je info!!

Ik ben zojuist gebeld door de motorzaak. Hij geeft aan, na mijn bericht, ook rondgekeken te hebben op internet en dat hij inderdaad geen Two Brothers uitlaat van dat model kan vinden. Hij geeft zelf ook aan dat het verdomd veel op een Ixil uitlaat lijkt. Er zit een Two Brothers plaatje (geen sticker) op precies dezelfde plek waar het Ixil logo hoort te zitten.
Uitlaat heeft géén E-keur maar wel DB killers. Mijn maagdelijke lesmotor-oortjes zijn een felle uitlaat niet gewend dus ik ging er eigenlijk vanuit dat er geen killers in zaten 😶

Hij geeft eerlijk toe dat hij niet 100% zeker weet of het een échte Ixil is. Er staan verder geen merk tekentjes op namelijk. Hij weet wel 100% zeker dat het een slip on is, hoewel die emissie klep waar jij het over hebt wel is weggehaald. Er is een stekkertje geplaatst waardoor motormanagement denkt dat de klep er wel is en dus geen FI melding geeft. Hij zegt dat dit op de prestaties (behalve wellicht de uitstoot) van de motor geen effect heeft.

Motor is zoals gezegd geïmporteerd uit Duitsland en eergisteren door RDW goedgekeurd.

Enfin, het gesprek gaf me een goed gevoel. Verkoper neemt mijn vragen serieus en ik moet eerlijk zeggen dat ik de uitlaat nog steeds te gek vind. Ali of niet.. En het is een slip on dus ik kan er altijd nog een andere op doen.
Het is zeker geen ixil uitlaat maar ik vermoed een chineze ripoff uitlaat, de uitlaat is te lang om een ixil te zijn en als ik naar het begin van de pijp kijk lijkt dat op hele dikke onregelmatige lassen en die van ixil zijn veel strakker en dunner. Krijg je wel de orginele uitlaat erbij dat kan wel eens handig zijn als je in Duitsland wil rondrijden zonder problemen (en met weinig geluid) het is zo te zien wel een slipon dus je kan altijd nog iets kiezen wat je zelf mooier/beter vindt.
 
Het is zeker geen ixil uitlaat maar ik vermoed een chineze ripoff uitlaat, de uitlaat is te lang om een ixil te zijn en als ik naar het begin van de pijp kijk lijkt dat op hele dikke onregelmatige lassen en die van ixil zijn veel strakker en dunner. Krijg je wel de orginele uitlaat erbij dat kan wel eens handig zijn als je in Duitsland wil rondrijden zonder problemen (en met weinig geluid) het is zo te zien wel een slipon dus je kan altijd nog iets kiezen wat je zelf mooier/beter vindt.

Dank!
 
Gisteren een (bijna) nieuwe fiets gekocht👍
Ben er blij mee, rijdt geweldig. Kreeg alleen de vraag of ik niet te oud ben voor zo’n fiets, Haha
 

Bijlagen

  • 02F7C040-5DE1-47A6-A5E8-36507CAD786A.jpeg
    02F7C040-5DE1-47A6-A5E8-36507CAD786A.jpeg
    276,3 KB · Weergaven: 53
da's snel, thnx. Ik had op mijn vorige fiets een quadlock, volgens mij zijn die ook op zo'n bol te krijgen.

volgende vraag: heeft iemand een idee welk K&N oliefilter ik moet hebben, kan het niet vinden. Ik vermoed de KN303, die vind ik voor de Z900RS, da's volgens mij fysiek hetzelfde blok. ideeën???
alvast dank allemaal!
inmiddels besteld bij MLMparts 8-)
 
Hoe gaan jullie om met de nieuwe verplichting voor Europese tankstations om E10 benzine aan te bieden? Onderstaande staat op de site van Kawasaki:
Onderstaand is een lijst vrijgegeven door Kawasaki met motorfietsen & Jet Ski’s van voor 2011 die de E10 brandstof zonder problemen kunnen voeren.

Motorfietsen en Jetski's van voor 2011 geschikt voor E10 (Alfabetische volgorde):
  • 1400GTR vanaf modeljaar 2008
  • D-Tracker 125 vanaf modeljaar 2010
  • ER-6f vanaf modeljaar 2006
  • ER-6n vanaf modeljaar 2006
  • Jet Ski 800 SX-R vanaf modeljaar 2011
  • Jet Ski STX-15F vanaf modeljaar 2011
  • KLX110 vanaf modeljaar 2002
  • KLX125 vanaf modeljaar 2010
  • KLX250 vanaf modeljaar 2008
  • KLX450 vanaf modeljaar 2008
  • KX125 vanaf modeljaar 2003
  • KX250 vanaf modeljaar 2004
  • KX450 vanaf modeljaar 2006
  • KX65 vanaf modeljaar 2000
  • KX85 vanaf modeljaar 2001
  • Ninja 250R vanaf modeljaar 2008
  • Ninja ZX-10R vanaf modeljaar 2006
  • Ninja ZX-6R vanaf modeljaar 2007
  • Versys vanaf modeljaar 2007
  • VN1700 vanaf modeljaar 2009
  • VN2000 vanaf modeljaar 2008
  • VN900 vanaf modeljaar 2006
  • W800 vanaf modeljaar 2011
  • Z1000 vanaf modeljaar 2009
  • Z1000SX vanaf modeljaar 2011
  • Z750 vanaf modeljaar 2007
  • ZZR1400 vanaf modeljaar 2006
bron

Voor iedereen met een Z1000 van vóór 2009 of een Z750 van vóór 2007, zoals ik, betekent dit dus dat je premium (lees: nóg duurdere) benzine moet gaan tanken. Ik neem aan dat er hier genoeg mensen rondhangen met een motor van voor deze bouwjaren. Hoe gaan jullie hiermee om? Stennismakerij? Of rijden jullie om naar een tankstation dat nog wel E5 aanbiedt? Bij mijn vaste tankstation is er nu namelijk alleen nog maar E10 te krijgen.
 
Hoe gaan jullie om met de nieuwe verplichting voor Europese tankstations om E10 benzine aan te bieden? Onderstaande staat op de site van Kawasaki:

bron

Voor iedereen met een Z1000 van vóór 2009 of een Z750 van vóór 2007, zoals ik, betekent dit dus dat je premium (lees: nóg duurdere) benzine moet gaan tanken. Ik neem aan dat er hier genoeg mensen rondhangen met een motor van voor deze bouwjaren. Hoe gaan jullie hiermee om? Stennismakerij? Of rijden jullie om naar een tankstation dat nog wel E5 aanbiedt? Bij mijn vaste tankstation is er nu namelijk alleen nog maar E10 te krijgen.

Het zou natuurlijk kunnen dat Kawasaki het zekere voor het onzekere neemt door een dergelijke lijst te posten, maar het kan ook zijn dat er in de oudere modellen daadwerkelijk rubbers en pakkingen zitten die makkelijk worden aangetast door het hogere ethanolpercentage. Ik durf het er zelf nog niet op te gokken, dus voor nu is het omrijden.
 
Hoe gaan jullie om met de nieuwe verplichting voor Europese tankstations om E10 benzine aan te bieden? Onderstaande staat op de site van Kawasaki:

bron

Voor iedereen met een Z1000 van vóór 2009 of een Z750 van vóór 2007, zoals ik, betekent dit dus dat je premium (lees: nóg duurdere) benzine moet gaan tanken. Ik neem aan dat er hier genoeg mensen rondhangen met een motor van voor deze bouwjaren. Hoe gaan jullie hiermee om? Stennismakerij? Of rijden jullie om naar een tankstation dat nog wel E5 aanbiedt? Bij mijn vaste tankstation is er nu namelijk alleen nog maar E10 te krijgen.
Ik heb een 2009 z1000 (modeljaar 07-09). Wat ik niet begrijp is dat de 09 z1000 wel met e10 om kan gaan volgens deze lijst, en de 07 en 08 niet. Volgens mij is er technisch geen verschil tussen de fietsen.

Edit: Kawasaki NL een bericht gestuurd met deze vraag.
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaan jullie om met de nieuwe verplichting voor Europese tankstations om E10 benzine aan te bieden? Onderstaande staat op de site van Kawasaki:

bron

Voor iedereen met een Z1000 van vóór 2009 of een Z750 van vóór 2007, zoals ik, betekent dit dus dat je premium (lees: nóg duurdere) benzine moet gaan tanken. Ik neem aan dat er hier genoeg mensen rondhangen met een motor van voor deze bouwjaren. Hoe gaan jullie hiermee om? Stennismakerij? Of rijden jullie om naar een tankstation dat nog wel E5 aanbiedt? Bij mijn vaste tankstation is er nu namelijk alleen nog maar E10 te krijgen.

Met mijn Z750 2005 tank ik nu ook E5. Ik rij genoeg dus mocht het echt een keer niet lukken zou ik hem wel volgooien met E10 maar wanneer het niet hoeft gewoon E5. Doe dit pas sinds kort trouwens
 
Reactie kawa nl, helaas geen duidelijkheid voor de z1000 07-09 :(. Geen zin om door te vragen, ga wel naar andere pomp.

"De informatie op de website komt direct van de fabriek.
Helaas hebben wij geen details beschikbaar over welke onderdelen in het brandstofsysteem verschillen voor de ZR1000B/C MY08-MY09.

Het is mogelijk dat, hoewel er tussen de componenten technisch geen verschil meetbaar is, er andere materialen of coatings zijn gebruikt voor de verschillende jaren. "
 
Terug
Bovenaan Onderaan