Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

"De informatie op de website komt direct van de fabriek.
Helaas hebben wij geen details beschikbaar over welke onderdelen in het brandstofsysteem verschillen voor de ZR1000B/C MY08-MY09.

Ik heb het even opgezocht op onderdelenwebsites, hier zie je toch verschillen in het brandstofsysteem, links zijn de pomp en leiding van de z1000 '03-'06 en rechts van de z1000 '07-'09. Ik weet niet wat de verschillen precies zijn, maar komt erop neer dat het wel andere onderdelen zijn. Dit maakt misschien toch het verschil.

Wel maf dat kawasaki zoiets niet even kon melden.

Edit: Nu met foto.
 

Bijlagen

  • Knipsel_kawa.JPG
    Knipsel_kawa.JPG
    19,3 KB · Weergaven: 12
Ik heb het even opgezocht op onderdelenwebsites, hier zie je toch verschillen in het brandstofsysteem, links zijn de pomp en leiding van de z1000 '03-'06 en rechts van de z1000 '07-'09. Ik weet niet wat de verschillen precies zijn, maar komt erop neer dat het wel andere onderdelen zijn. Dit maakt misschien toch het verschil.

Wel maf dat kawasaki zoiets niet even kon melden.

Edit: Nu met foto.
Mijn vraag was niet mbt het verschil 03-06 en 07-09, die is helder,, maar verschil 07-08 en 09 (zelfde model). In de lijst staat dat e10 VANAF 09 mogelijk was. ik zie geen verschil tussen een 07/08 z1000 en een 09, maar zoals Kawasaki stelt weet ik niet of er intern verschillen zijn. Ik zal in ieder geval geen risico nemen.
Zo zijn de partnummers van de pomp en slang hetzelfde van een 07 en 09 z1000, maar goed er zijn natuurlijk legio onderdeeltjes die net even anders kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Brandstofsysteem.jpg


Welke onderdelen kunnen nou slecht tegen die extra ethanol? Het aantal onderdelen dat in contact komt met de benzine is redelijk beperkt:
  • Tank
  • Brandstofpomp
  • Brandstofleiding
  • Injector
  • Throttle body
  • Motorblok
  • Kleppen
  • Cilinder
  • Zuiger
Waar zitten de kritische onderdelen die aangetast kunnen worden? Want wellicht is een simpel onderdeel vervangen goedkoper dan de rest van je motor's leven dure E5 tanken.
 
Laatst bewerkt:
vandaag voor het eerst het verbruik van de Z900 gecheckt: 1:18.9 met BP premium. IK heb altijd het gevoel dat mijn beide Kawa's beter lopen op premium/Vpower brandstof. Maar wellicht is het een gevoel. Mijn Z750 verbruikte overigens vergelijkbaar.
 
Vraag voor de Z650 eigenaren. Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw exemplaar, en werd erg getriggerd door het nieuwe 2020 model welke gisteren is aangekondigd.

Nu lees ik hier en daar reviewers klagen over trillingen in het stuur/frame, met name boven de 5000 toeren. Hoe ervaren jullie dit? Excuses als dit reeds eerder is gevraagd, maar wil dit graag meeenemen in mijn beslissing (Z650 of MT07)
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe Z900 2020 aangekondigd. Heb net 1,5 maand de 2019 in bezit, staat nu 1000km op en 1e beurtje gehad. Is het qua investering heel dom om deze in te ruilen op het 2020 model? Zou mij voornamelijk om de traction control/ TFT/led gaan.
 
Dat kun jij toch alleen zelf bepalen of die opties het bedrag waard zijn dat je moet bijleggen?? ikzelf heb een 2018 model maar ga niet weer enkele duizenden euro's bijleggen voor enkele opties, maar wellicht anderen wel.
 
Ik denk dat je te veel gaat afschrijven op je Z900, de oude voorraden zullen nu extra voordelig de deur uit gaan om plaats te maken voor het 2020 model, de mijne heb ik afgelopen januari aangeschaft, toen kreeg ik al flinke korting, Lekker doorrijden en misschien eind 2020 begin 2021 pas inruilen.
 
Even een vraagje aan de z1000 2014-2018 rijders. In m’n 4e en 5e versnelling lijkt het of ik rond de 8000 toeren ineens een hoop meer koppel krijg. Is de koppelcurve van de Z1000 standaard zo afgesteld?? Heb alleen andere dempers.
 
Mooi!. vraagje: heb jij toevallig ook een navigatie/telefoon gemonteerd?? ben nog even aan het bedenken hoe en waar.
groet Kees
IK heb de rambal gemonteerd op een van de boutjes
U vraagt wij draaien, even in mijn archief gekeken En voila :)

Bekijk bijlage 1432715Bekijk bijlage 1432716Bekijk bijlage 1432717
Ik vind zo'n beugel aan je stuur een risico voor de coating. Ik heb de kogel gemonteerd i.p.v. een van de bouten waar de spiegel/koppeling mee vastzitten. Zal eens kijken of ik een foto kan maken...
 

Bijlagen

  • Rammount Z 2.jpg
    Rammount Z 2.jpg
    24,5 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Even een vraagje aan de z1000 2014-2018 rijders. In m’n 4e en 5e versnelling lijkt het of ik rond de 8000 toeren ineens een hoop meer koppel krijg. Is de koppelcurve van de Z1000 standaard zo afgesteld?? Heb alleen andere dempers.
Meeste koppel heb je volgens mij rond de 7000 toeren dus kan wel kloppen.
 
IK heb de rambal gemonteerd op een van de boutjes

Ik vind zo'n beugel aan je stuur een risico voor de coating. Ik heb de kogel gemonteerd i.p.v. een van de bouten waar de spiegel/koppeling mee vastzitten. Zal eens kijken of ik een foto kan maken...
En zo beugel ziet er gewoon niet uit natuurlijk, ik heb die kogel geplaatst op een van vier bouten die het stuur vasthouden bij de motorzaak hebben ze een kogel met juiste schroefdraad is niet eens zo duur ( 8 euro ofzo), een van je vier stuurbouten eruit en kogel erin (beetje locktite als je helemaal los wil gaan) en klaar ben je. Ziet er strak uit zit zit muurvast.
 
Vandaag helaas onderuit gegaan, reed 70 ofzo op een voorrangsweg en iemand kwam vanuit een zijstraat ineens de weg op zetten, mezelf helaas onderuit geremd..

iemand die nog een tank verkoopt?;(:P
 
Heeft er iemand belang bij een Kawasaki Z jas maat M?
€200
 

Bijlagen

  • 45AB9E9F-FBC0-4CDB-BFCF-458B8A7D75E1.jpeg
    45AB9E9F-FBC0-4CDB-BFCF-458B8A7D75E1.jpeg
    165,1 KB · Weergaven: 13
  • E2F5A68C-8214-4FC8-839C-567F7FDA88C3.jpeg
    E2F5A68C-8214-4FC8-839C-567F7FDA88C3.jpeg
    135,3 KB · Weergaven: 15
  • 60FC975A-2E3F-4A1F-9E20-9C2F14DAAADE.jpeg
    60FC975A-2E3F-4A1F-9E20-9C2F14DAAADE.jpeg
    239,8 KB · Weergaven: 13
Gisteren naar het Kawasaki VIP preview event geweest, de nieuwe Z modellen werden hier gepresenteerd, die Z H2 is erg bruut zeg. 8-) Ben benieuwd naar het geluid van die Akrapovic })

A8B0686B-2B43-48D1-9AF6-34D6796123A7.jpeg
C8AECB27-B44A-4ED8-8383-C887DE8D0931.jpeg
B0ED11A4-AD34-446C-8825-3ABFA93EFC5F.jpeg
F17A9CEA-5211-4F72-BB45-DBC21CC595A5.jpeg
BB3232BC-BE20-43E2-B799-F0B89D715433.jpeg
CA3DF0E6-591F-4D3C-8D60-834DEA8A02FB.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren naar het Kawasaki VIP preview event geweest, de nieuwe Z modellen werden hier gepresenteerd, die Z H2 is erg bruut zeg. 8-) Ben benieuwd naar het geluid van die Akrapovic })

Bekijk bijlage 1445846Bekijk bijlage 1445850Bekijk bijlage 1445851Bekijk bijlage 1445852Bekijk bijlage 1445853Bekijk bijlage 1445848
Idd mooie fiets ben vooral benieuwd naar het technische gedeelte kwa uiterlijk vind ik het niet echt een vooruitgang koplamp lijkt op een koplamp van een z900 ik vond de voorkant van het oude model mooier maargoed dat is natuurlijk smaak.
 
Hallo, vandaag lid van de club geworden, z800 uit 2016 kom van een cbr 600rr. Iemand nog een idee voor kleinere knipperlichten?
 

Bijlagen

  • 8C3087F5-C3A5-45C8-9440-25A78B2821DB.jpeg
    8C3087F5-C3A5-45C8-9440-25A78B2821DB.jpeg
    281,9 KB · Weergaven: 23
  • C4AB82D4-2D63-4BA2-8F76-8B6991214BE1.jpeg
    C4AB82D4-2D63-4BA2-8F76-8B6991214BE1.jpeg
    260,1 KB · Weergaven: 18
  • AE3BC13E-AC72-4FDF-AD88-88C408D2C467.jpeg
    AE3BC13E-AC72-4FDF-AD88-88C408D2C467.jpeg
    254,6 KB · Weergaven: 19
Terug
Bovenaan Onderaan