Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Wat is de reden dat je de z1000 hebt weg gedaan in plaats van een mt10?
Heb deze motor bijna 6 jaar gehad, gekocht als demo, dus nieuw, en heb hier een geweldige tijd mee gehad!

Maar ja was weer toe aan een andere, had bijna weer een Z1000 gekocht omdat deze mij zo is bevallen, maar kwam de MT10
ineens tegen tijdens mijn zoektocht! Daarna is het snel gegaan....

De Z staat te koop voor een scherpe prijs met flink wat extra's Link Z1000 waaronder, een Bodis dikke demperset, wáánzinnig mooi geluid!
Tevens uniek dat de teller unit 'verzonken' ligt, deels achter de koplamp unit (LSL set) pas grote beurt gehad incl. kleppen stellen.

Dus liefhebber óf geïnteresseerde .....
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ztje
Hallo allen,

Ik heb me laten vertellen door de vorige eigenaar dat mijn z750 uit 2007 begrensd is op ongeveer 190 km/u en nou vroeg ik me af wat mogelijkheid is om die begrenzing erag te krijgen. Niet dat het heel noodzakelijk is maar mag er van mij wel af😁
 
Hallo allen,

Ik heb me laten vertellen door de vorige eigenaar dat mijn z750 uit 2007 begrensd is op ongeveer 190 km/u en nou vroeg ik me af wat mogelijkheid is om die begrenzing erag te krijgen. Niet dat het heel noodzakelijk is maar mag er van mij wel af😁
Naar een test bank en kijken of hij via de ecu is begrensd.
 
Dan vind ik het een heel raar verhaal.
Duitse import toevallig ?

Op snelheid begrenzen is opzich redelijk lastig en ik snap het nut er niet van.. Heb je al wel geprobeerd of die de 190 haalt ?
 
Dan vind ik het een heel raar verhaal.
Duitse import toevallig ?

Op snelheid begrenzen is opzich redelijk lastig en ik snap het nut er niet van.. Heb je al wel geprobeerd of die de 190 haalt ?
Ja het is wel een duitse motor geweest ja. De vorige eigenaar heb hem ergens daar vandaan waar die gebruikt werd als showmodel voor onderdelen om je motor op te leuken. Heb nog niet getest op top snelheid, het moet iets warmer weer worden. Heb wel contact gehad met een motorshop en die kunnen dan de ECU flashen en evt op de testbank af stellen.
 
Oke, wat ik er van weet is dat er Duitsland wel eens op vermogen begrensd werd ivm verzekering premie. Of dat nog zo is weet ik niet ?!

Als de motor en power je bevalt zou ik het lekker zo laten, hooguit een testbank run doen om je mengsel verhoudingen te checken oid.
Doe je later een ecu flash en heb je een "andere" motor ;)
Ik weet niet hoe de rest er hier over denkt maar 200 op een naked vind ik niet lollig met mijn 2 meter lange lichaam
 
Oke, wat ik er van weet is dat er Duitsland wel eens op vermogen begrensd werd ivm verzekering premie. Of dat nog zo is weet ik niet ?!

Als de motor en power je bevalt zou ik het lekker zo laten, hooguit een testbank run doen om je mengsel verhoudingen te checken oid.
Doe je later een ecu flash en heb je een "andere" motor ;)
Ik weet niet hoe de rest er hier over denkt maar 200 op een naked vind ik niet lollig met mijn 2 meter lange lichaam
Ja dat is ook zo! Ik ben 1.80 maar vond 170 al mans zat😅 ik ga het allemaal nog even aankijken, eerst maar is een seizoen km's maken. Bedankt voor je feedback in ieder geval!👍
 
Goed besluit! Eerst maar eens kilometers maken en kijken hoe het rijdt. Mochten er dan nog wensen zijn op gas respons, acceleratie of wat dan ook direct de begrenzing aanpassen.
 
Ja dat is ook zo! Ik ben 1.80 maar vond 170 al mans zat😅 ik ga het allemaal nog even aankijken, eerst maar is een seizoen km's maken. Bedankt voor je feedback in ieder geval!👍
Ik zou hem wel eraf halen. Het hoort er niet op
Hallo allen,

Ik heb me laten vertellen door de vorige eigenaar dat mijn z750 uit 2007 begrensd is op ongeveer 190 km/u en nou vroeg ik me af wat mogelijkheid is om die begrenzing erag te krijgen. Niet dat het heel noodzakelijk is maar mag er van mij wel af😁
Ik zou hem er gewoon af halen. Je hoeft ook niet de topsnelheid te halen maar het hoort gewoonweg niet. Een z750 is gewoon goed te rijden met vol vermogen. Mijn eigen ervaring is dat optrekken en snelheid snel wendt. Ieder geval veel rijplezier.
 
Ik zou hem wel eraf halen. Het hoort er niet op

Ik zou hem er gewoon af halen. Je hoeft ook niet de topsnelheid te halen maar het hoort gewoonweg niet. Een z750 is gewoon goed te rijden met vol vermogen. Mijn eigen ervaring is dat optrekken en snelheid snel wendt. Ieder geval veel rijplezier.
Licht dat eens toe als je wilt ?!
Hoeveel mensen weten of hun motor de top haalt ?


Ik vind dat als hij tevreden is met hoe de motor rijd hij beter eerst wat meters kan maken, daarna een "upgrade"doen voelt als een andere/nieuwe motor. Volgens mij is dat een win /win situatie ?!
Enige wat ik al eerder aan gaf, even je spul laten checken.. niet meteen laten aanpassen.
 
Licht dat eens toe als je wilt ?!
Hoeveel mensen weten of hun motor de top haalt ?


Ik vind dat als hij tevreden is met hoe de motor rijd hij beter eerst wat meters kan maken, daarna een "upgrade"doen voelt als een andere/nieuwe motor. Volgens mij is dat een win /win situatie ?!
Enige wat ik al eerder aan gaf, even je spul laten checken.. niet meteen laten aanpassen.
Een motor is gemaakt om bepaalde prestaties te leveren en niet om afgeknepen te worden. Dan kan je beter wat minder cc's nemen in plaats van een motor te laten begrenzen. In mijn vriendengroep heeft iedereen weleens de topsnelheid gereden maar dat doet er niet toe. Het gaat ook vooral om een stukje koppel wat ervoor kan zorgen dat de motor een stuk beter rijd. Ik zie het ook niet als een upgrade zoals jij het noemt maar de motor terugbrengen in originele staat waarvoor hij gemaakt is.
 
Maar wie zegt mij dat ie afgeknepen is ? Hij kan ook op een bepaalde manier op snelheid begrenst zijn toch ?
Om het een en ander uit te sluiten opperde ik om wel een run te gaan maken om bijvoorbeeld je mengsel te checken en evt ook het vermogen.

De motoren zijn ook voorbereid op 35 kw bijvoorbeeld, ik ga er niet vanuit dat zoiets slecht is voor een blok. Aangezien je hem niet schraal laat lopen oid ( wat de meesten wel hebben met bv een vervangingsdemper omdat ze niet af stellen)

Als de motor nu erg goed bevalt en je zou qua vermogen nog een stapje maken dan zie ik dat als een upgrade, mocht het alleen om de topsnelheid gaan zie ik het niet eens als een upgrade.. het gaat erom dat een blok mooi loopt en reageert


Uiteindelijk ben ik vooral erg benieuwd wat de reden is..
 
Iemand enig ervaring met het vervangen van je zadel op een Z750?
Ik zit te twijfelen om mijn eigen zadel opnieuw te laten bekleden of om een nieuw zadel te laten nemen. Prijsverschil is rond de 200eu.
Ik heb er een laten aanmeten, en hij zit qua zitting wel goed, hij is iets harder dan mijn eigen zadel maar die is ook zeker aan vervanging toe.
Alleen tussen de tank en het zadel zit nog wat ruimte. Kan dit kwaad?
thumbnail_IMG_20201213_132129.jpg

Dit is het nieuwe model. Het lijkt alsof het achterstuk veel langer en groter is als bij de huidige zadel van kawa.



Dit is het huidige model:
thumbnail_IMG_20200609_220823.jpg
 
Mannen,

Ik heb sinds gisteren de trotse eigenaar van een z800 uit 2013. Zit een akrapovic demper op, e-keur model.
Kan eigenlijk niet veel info vinden over hoe de db killer te verwijderen. Zie dat er verschillende manieren zijn voor verschillende typen akra uitlaten, maar niets over dit model kunnen vinden..
Iemand ervaring mee?
 
Hey @Barebald ik heb zelf een Z800 uit 2014 met ook een akra demper erop.
Destijds m'n proefrit gereden zonder db killer erin. Ja het klinkt stoer, maar niet werkbaar vind ik voor jezelf en zeker niet voor anderen.
Bij de koop gelijk aangegeven of ze de db killer er terug in konden plaatsen.
Daarna nooit meer naar omgekeken en rij gewoon netjes met de db killer er in.
Het klinkt nog steeds sportief, zonder asociaal te zijn.
Dus ja, je kan vast op een manier de db killer eruit halen, maar ik kan je er niet mee helpen.
En als je dat gaat doen, wil je dan alsjeblieft op de snelweg blijven ofzo.
De dijkwegen worden al steeds vaker afgesloten door geluidsoverlast.
Ik kan het je uiteraard niet verbieden om te doen, maar denk gewoon een beetje na.
Je hebt de motor net een dagje.
Ga een tijdje rondrijden en dan merk je hopelijk vanzelf dat het zo ook al best lekker klinkt.
En met 113 pk, ben je ook echt snel zat. Die 3 extra pk die een db killer verwijderen oplevert zal je vast niet merken.

Verder even goede vrienden hoor en ik hoop dat je heel veel plezier gaat hebben van je motor. Want het is echt een fijn ding
 
Mannen,

Ik heb sinds gisteren de trotse eigenaar van een z800 uit 2013. Zit een akrapovic demper op, e-keur model.
Kan eigenlijk niet veel info vinden over hoe de db killer te verwijderen. Zie dat er verschillende manieren zijn voor verschillende typen akra uitlaten, maar niets over dit model kunnen vinden..
Iemand ervaring mee?
Gefeliciteerd !
Kun je een foto plaatsen hoe deze gemonteerd is ? Bij de z900 performance is deze namelijk geklonken en heeft het verwijderen weinig nut.
Normaal gesproken zit een akra db killer met een schroef ( imbus ) vast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan