Kawasaki Drifter vn800 springt uit versnelling

Driftertje

MF'er
13 apr 2011
86
0
Zoetermeer
Hallo,

Ik ben pas een paar maanden lid van dit motor-forum en aan mijn Kawa Drifter is sinds kort uitgebreid met een zijspan. Na wat oefen tochtjes sprong de motor spontaan een paar keer uit de vijfde versnelling. Is dit euvel op te lossen door een instelling of is er serieus wat aan de hand met de versnellingsbak? Als iemand ook dezelfde ervaring had of heeft, laat het dan even weten.
 
Lijkt mij dat je koppeling te strak staat, of een heveltje in je koppelingssysteem is een beetje krom.Waar zit het 'aangrijpingspunt' van je koppeling? Helemaal in het begin vanaf inknijpen handel, of juist helemaal tegen het handvat aan?

~[edit]
schakelvork bedoel ik :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jij hebt best lef om aan dat koekebakkerframpje een zijspan te knopen...respect!

ik vermoed dat datzelfde span ook wel eens het (terminale)probleem kan zijn van je versnellingsbak.

eerst eeven een aantal vragen:

rijd je veel lange stukken in de vijfde versnelling?

veel snelweg of veel bochten werk?

hoeveel heeft die vukaan gedraaidt en hoeveel heb jij nu met dat span eraan gedraaid aan km´s
 
Uiteraard is aan de Drifter een hulpframe gebakken. Kilometerstand is iets meer dan 10.000 Km en met het zijspan heb ik pas 80 Km gereden. Ik ben dus nog maar net bezig met het bakfiets toeren. Het lijkt mij vreemd dat na zo weinig kilometers de versnellingsbak kaduc is. Ik weet natuurlijk niet wat de vorige eigenaar uitgespookt heeft. Ik kocht hem met 8.000 Km op de teller.
 
Hoi,
ik ben van plan een zijspan aan mijn vn800 te bouwen; graag had ik van jou graag info verkregen voor de aanbouw(bevestigingspunten). heb jij deze rechtstreeks aan het frame gekoppeld of via een subframe?
heb je veel vermogenverlies door het zijspan en je verbruik?
mvg danny
 
Terug
Bovenaan Onderaan