kawasaki drifter

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Stond vanavond naast Kawa drifter.mOOIE FIETs.Hoor hier op dit forum niets over.Zie ze ook bijna nooit rijden.Enig idee waarom?
 
He die Alf,

Ben het helemaal met je eens. Leuke fiets die je te weinig tegenkomt Vooral de 800. laatst nog eentje gevolgd om 'm eens goed te bekijken.
Ik denk dat je 'm weinig ziet omdat met bang is voor na-aper uitgemaakt te worden(Indians) Vrienden van me, die Harley rijden, vinden het ook maar niks.
Ik zou er best op gezien willen worden

Even voor de mensen die niet weten wat een Drifter is, zie foto

full
 
Mooie fiets maar erg extreem retro he.
De ACE van honda is een wat "slappere" retro poging maar daardoor wel populairder..
 
Minder populariteit zal wel komen door die lelijke fenders, maar ieder zijn smaak natuurlijk. ;)

Ik zie er wel es 1 rijden, maar komt niet veel voor.
 
Gaaf ding!!! Die fenders zijn juist super!
Zou ik ook wel willen hebben als ik geen Harley had.
(Maar het is inderdaad wel vet na-aperij. ;) )
 
Ben er niet kapot van. De spatborden vind ik iets te "overdone". Maar smaken verschillen. Ik kan me voorstellen, dat er mensen zijn die 'm wél mooi vinden.

Maar de fiets is duidelijk geïnspireerd op de Indian:
0517159503.l.gif
 
welke cruiser is niet geinspireerd op een andere fiets dan :? truders, magna's, shadows, "normale" vulcans...ook niet bepaald schoolvoorbeelden van orginaliteit dacht ik..
 
welke cruiser is niet geinspireerd op een andere fiets dan :? truders, magna's, shadows, "normale" vulcans...ook niet bepaald schoolvoorbeelden van orginaliteit dacht ik..

Voor mij hoeft een motor ook niet een "schoolvoorbeeld van originaliteit" te zijn. Ik benoemde alleen maar naar welke motor de Drifter is geïnspireerd. Immers een cliché is ooit als origineel begonnen. Daarom wordt het toch ook de Retro-look genoemd? Niets mis mee verder.
 
Wat mij betreft ook niet, je hoort alleen bij drifters meestal meteen negatieve geluiden van "indian-kopie"..snap dat nooit zo wat daar nou het slechte aan zou zijn. Nadeel van de drifter vind ik absoluut het gebrek aan bagage mogelijkheden..is echt een dagjes-toer fiets.
 
Ik vind echt alles aan die Indian mooier (vooral het blok! *D ), maar op zich is en blijft die drifter ook heel mooi. De Indian is gewoon áf, de Drifter is kaler.
 
Ik denk dat het 'probleem' van de drifter te maken heeft met het feit dat het origineel (Indian) er erg markant uitzag. Andere customs (Intuders, Shadows, Dragstars) zijn meer eenheidsworsten - Net als de meeste Harleys trouwens.

Als Kawasaki een kopie van de Duc 998 zou uitbrengen, zou daar ook meer kritiek op komen dan wanneer het ging om een kopie van een CBR.

Voor mij een reden om niet zo snel een Drifter te kopen. Ik hou trouwens ook niet zo van Indians.
 
Ik denk dat het 'probleem' van de drifter te maken heeft met het feit dat het origineel (Indian) er erg markant uitzag. Andere customs (Intuders, Shadows, Dragstars) zijn meer eenheidsworsten - Net als de meeste Harleys trouwens.

Als Kawasaki een kopie van de Duc 998 zou uitbrengen, zou daar ook meer kritiek op komen dan wanneer het ging om een kopie van een CBR.

Voor mij een reden om niet zo snel een Drifter te kopen. Ik hou trouwens ook niet zo van Indians.
Maar Harley imitaties gaan als zoete broodjes.Waarom dan Indian imitaties niet?
Markant ok maar toch geen lelijk ding.
 
Tja ik denk toch dat het na-aap gevoel bij zo'n Indian-kloon veel erger is; het is gewoon een hartstikke nieuwe motor (in verhouding), en om dan zulke extreme ouderwetse vormen er op te zetten, zal volgens velen veel te ver gaan.

Maar als je weer naar de Dragstar enzo kijkt; dat zijn ook weer oude vormen, maar dan wat minder extreem. Het kan er nog net mee door.

Anyway, Japan heeft niet zo'n glorieus verleden met zulke geweldige bikes, dus moeten ze ook niet te hard hun best doen om dat na te apen. Ik kan me voorstellen dat de Drifter overkill is voor velen.
 
Ik vind de drifter in het echt juist indrukwekkender dan op een foto :}
 
ik heb er een keer u,n uur mee gereden was perfect,maar mooi nee.
was trouwens een 1500.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er inderdaad op de foto mooier uit dan in het echt. (no offence)
Jammer dat er plastic spatborden op zitten, echt een turn-off.

Verder zal ie best goed rijden maar 't oog wil ook wat.

vman
 
PLASTIC?!?!?!?!? WTF!!!!!
Ohhhhhhhh dat is ZO fout he!!!!! ZEKER bij dit model zo!
 
En dat op een nostalgische bike!

Je gaat toch ook geen carbon enzo verwerken op een Harley?

Uhm, ik wilde net zeggen: "of cruise-control of ABS", maar dat ZIT al op sommige Harley's.
 
En dat op een nostalgische bike!

Je gaat toch ook geen carbon enzo verwerken op een Harley?

Uhm, ik wilde net zeggen: "of cruise-control of ABS", maar dat ZIT al op sommige Harley's.
Heb zat streetfighterachtige shovels met carbon gezien.Carbon is natuurlijk nog veel beter dan plastic(en sterker)maar jammer genoeg ook veel duurder.
 
Mja ik blijf het zo vinden dat de combinatie chopper + plastic of carbon of zo niet kan. Het is meteen zo nep.
 
Terug
Bovenaan Onderaan