kawasaki en 500

Dat weet elke dealert je precies te vertellen, inclusief de kostprijs :)

'91 US model:

BELT,DRIVE,137T

Make: Kawasaki
OEM#: 59011-1012
Product#: 590111012

Price € 380.50
 
Dank voor de info! De kostprijs vind ik juist een beetje aan de hoge kant. Vandaar dat ik zoek naar een vervanger.
 
Ik kwam in de search functie van het forum inderdaad al een ouder topic tegen waar je het daar over had. Helaas kan ik echter op internet geen geschikte dealer vinden. Ik denk er nu over om een replacement belt van monstabelt te bestellen op scootworks. Kost 240 dollar inc. verzendkosten en verzekering.
 
Afgelopen weekend een heerlijk motortochtje gemaakt naar Engeland met de EN 500.. Leuk om een keer grotere afstanden te rijden. 1510 kilometer gemaakt

Zijn er op dit moment nog actieve EN 500 rijders?

En een heel andere vraag: heeft iemand nog passende zadeltassen voor de EN 500 waar hij/zij vanaf wil.. Een bevestiging voor een van mijn eigen tassen was losgeschoten midden in het centrum van londen.. tas (leer) hing even op de uitlaat tot ik het doorhad.. flink gat onderin :(

Verder heeft hij het goed gehouden..
 
Da's een best eindje op zo'n sjoppertje.
:}

Afgelopen weekend een heerlijk motortochtje gemaakt naar Engeland met de EN 500.. Leuk om een keer grotere afstanden te rijden. 1510 kilometer gemaakt

Zijn er op dit moment nog actieve EN 500 rijders?

En een heel andere vraag: heeft iemand nog passende zadeltassen voor de EN 500 waar hij/zij vanaf wil.. Een bevestiging voor een van mijn eigen tassen was losgeschoten midden in het centrum van londen.. tas (leer) hing even op de uitlaat tot ik het doorhad.. flink gat onderin :(

Verder heeft hij het goed gehouden..
 
we doen weer voort aan ons projectje,
basis is een EN 500,
zover zitten we nu
rekkie

full
 
kben weer wat aan het knutselen,
hardtailproject heb ik maar gestopt wegens geen papieren van de moto,
heb dan maar een andere gekocht en alles overgebouwd,
nu nog beslissen wat ik verder nog kan doen,iemand suggesties????
rekkie





 
Ik zeg achter verlagen, kleine knippers, spaak wielen, solo zadel, eventueel dat blok van een achterlicht dr af en spatbord inkorten....

En dan matzwart ;-)

Succes....
 
Hallo !!

Ik ben nog bezig met motorrijles en natuurlijk al een beetje
aan het rondkijken welke motor ik straks wil gaan kopen.

Nu ben ik HELEMAAL verliefd geworden op de looks van
een Kawasaki EN500.

Nu lees ik op dit forum echter dat hij 'niet zo prettig'
zou zitten, is dit iedereens mening ?

Zou wel zonde zijn :-( want het lijkt mij een
waanzinnige motor

En aangezien ik hem tweedehands wil kopen kan ik denk
ik ook moeilijk vragen of ik een paar uur mag proefrijden
straks.

Gaarne meningen over het zitcomfort van u.
Thanks !!

Bert


honda shadow en kawasaki en maakt qua zitcomfort niet zo veel uit....ik had een shadow en heb nu een kawasaki 500EN, dus ik kan t weten. ik zit er best op met mijn 1.76
 
How , de jaren vliegen hier voorbij zie ik ...
Nu ja , ik kocht me een projectje “ Kawasaki EN500 “ uit 1992 , het is een hoopje ellende en roest . Nog niet in m’n bezit , heb hem pas begin april maar ik kan mijn rekening al maken aan vervang onderdelen . Inwendig zou die ok zijn ( draait nog rond ) . Er is geen zadel bij , achter spatbord en ook de zijpanelen niet . Heb al wat sites geraadpleegd en de prijzen vallen relatief nog mee , voor gebruikte dingen althans . Bedoeling is dus strippen , kader laten hercoaten , motor blok uitwendig opfrissen ( lijkt in water gelegen 🤔 of althans op zijn zijde want van een kant is alles meer verroest) en waarschijnlijk uit besteden om een nieuw uiterlijk te geven ( het blok) En dan al de rest opkalefateren .... ik zal er wel wat maanden mee bezig zijn en zal hier wel verslag uitbrengen . Vooreerst de huidige bezitter vragen om foto’s . Die van tweedehands site kan ik niet pikken . Enfin , tot later .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan