Kawasaki en Suzuki gaan samen motoren bouwen

De samenwerking richt zich onder meer op de ontwikkeling van motoren in Amerikaanse stijl, grote scooters en crossmotoren, aldus Kawasaki en Suzuki woensdag.
Geen supersports dus, gelukkig maar. :)
 
Ik vind het wel jammer: ook al betreft het een type motor waarin ik geen interesse heb, elke samenwerking tussen motorfabrikanten betekent dat er gevaar bestaat dat ze uiteindelijk fuseren en dat komt de diversiteit op de motormarkt niet ten goede...
 
Ben ik het wel mee eens. Bovendien is het raar dat ze zih op \"Amerikaanse\" motoren gaan richten, terwijl juist de thuismarkt in gevaar is. En japanners kopen liefst bloedsnelle racertjes van max. 400cc (vanwege belasting), dus ik ben benieuwd.

Ik denk wel dat wat supersport betreft de meningen bij de beide fabrikanten wat verder uit elkaar liggen dan bij andere typen motoren.
 
Euhhm.. ze gaan samenwerken, niet fuseren ofzo he.
Met andere woorden, samen inkopen en dergelijek shit, ze blijven huin eige merken behouden dus veel verschil voor de consument zal het niet opleveren. Enkel de constructeurs hun winst kan weer ietwat omhoog.

Btw bert, het verschil tussen de laatste 2 mogelijkheden van de poll is wat precies?
 
Ja, in japan floreert de 400cc door wetgeving...

5zzr4_r.jpg


hier een ZZR400 (!)
In nederland volgens mij alleen grijs-geimporteerd?
 
Yep, alleen grijs.
Net als de Fazer 400 :9

Er zwerft ook nog wel eens een ZZR250 rond maar of die ook grijs gedaan werden of officieel via de importeur weet ik niet.
 
Zover ik weet wordt alleen de Kawa ZXR400 officieel verkocht in Nederland.
Alle andere 400 ed zijn via grijze handel.Maar is dat erg.

Weet wel dat een nieuwe 400 ongeveer 19000 a 20000 kost.
 
Ach, het maakt mij niet zoveel uit, als de motoren er kwalitatief maar op vooruit gaan. Kijk bv naar mijn RS250, daar ligt een door Aprilia aangepast Suzuki RGV blok onder, omdat die namelijk de beste in zijn soort is.....Dus als ze van beide merken de beste technieken gaan samenvoegen, kunnen we er alleen maar op vooruit gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan