Kawasaki er-5 1998 koelvloeistof reservoir lekt.

Tiemo070

Rookie
19 mei 2020
1
0
Goedendag iedereen,

Zelf heb ik niet veel verstand van motoren, dit is mijn eerste motor die ik heb en ik heb er nog nooit aan gesleuteld.

Toen ik mijn motor stationair liet draaien voor ongeveer 20 minuten liep het koelvloeistof reservoir helemaal leeg.

Is het gewoon een kwestie van nieuwe vloeistof er in of moet er iets vervangen worden.

Mvg,
Tiemo
 

Bijlagen

  • IMG_20200519_155005.jpg
    IMG_20200519_155005.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 12
  • IMG_20200519_154929.jpg
    IMG_20200519_154929.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 12
Dan heb je een probleem.
thermostaat blijft dicht.
Koelvan gaat niet aan.
radiatordop sluit niet meer goed.
Of in het ergste geval koppakking lek.

Als die te vol zit kan er wel waar uit lopen, maar helemaal leeg lopen is niet goed.
 
Wat is de reden dat je de motor voor 20 minuten stationair liet lopen?
Maar oké, om in te haken op je vraag: het is wel handig om te weten waar dit probleem ontstaan is natuurlijk. Weet je ook op welke plek de koelvloeistof eruit is gekomen? Als er zoveel vloeistof uit is gezeken, lijkt me dat wel makkelijk te achterhalen.
 
* Kan iets simpels zijn zoals lucht in het systeem wat eruit moet maw ontluchten.
Vullen met koelvloeistof ---> radiateur dop eraf laten ---> motor starten---> stationair laten draaien -----> bijvullen indien nodig ---> totdat de ventilator aanspringt----> tijdens GEEN gas geven anders stroomt direct de vloeistof uit je radiateur omdat je de druk opvoert---> radiateur dop erop draaien.
* Rubber afdichting radiateur dop defect.
* Ergste geval lekke koppakking . ----> Af laten persen door motor dealer dan weet je direct of je lekkage hebt of niet.
Kijk in/op je motorpeilglas/stok of dit mayonaise-achtig eruit ziet
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan