Beste allemaal,
Ik ben sinds 25 juli 2018 in bezit van mijn 1e motor, een kawasaki ER 5. Leuke motor en rijd echt fijn, maar sinds een week begint er een probleem voor te doen.
Zodra ik 's ochtends de motor start, laat ik deze 5 minuten warmdraaien op de choke. Vervolgens rij ik aan (zowel choke er een paar km op laten, als eraf halen maakt geen verschil) en slaat de motor 6 a 7 keer per rit af. In de eerste paar kilometers vaker dan het laatst stuk van mijn rit. De rit is overigs woon-werk verkeer en is ongeveer 30 kilometer.
Vanochtend ging het als volgt:
Motor gestart op de choke, 5 minuten laten lopen.
Choke een stukje open laten staan en de oprit afgereden, * slaat af *.
Contactsleutel op off draaien, dan weer on, en opnieuw gestart op de choke.
Choke weer een stukje open laten staan en verder gereden, 2 bochten verder * slaat af*.
Etc tot hij niet meer afslaat.
Wat er gebeurd:
Ik rij meestal in de tweede versnelling (al komt het in de 1e en 3e ook voor) als het gebeurd en heb de indruk dat hij afslaat tijdens het op laten komen van de koppeling. Het toerental is rond de 3.000 touren of hoger (ik let hier bewust op 's ochtends omdat ik weet dat hij soms afslaat) en dan zakt het wijzertje ineens zomaar naar 0 en is hij afgeslagen.
Ik ben hiervoor inmiddels al bij de garage geweest, maar hier wordt mij verteld dat dit normaal is bij een motor die je op de choke moet starten. En dat ze hier niets aan kunnen doen.
Dus mijn vraag aan jullie: Is dit inderdaad normaal? En zo niet, hoe kan ik dit oplossen? Want als dit inderdaad normaal is dan ga ik de motor terug verkopen aan de garage. Ik voel mij totaal niet veilig op de motor, omdat ik constant weet dat hij kan afslaan en overig verkeer dat totaal niet verwacht.
Ik ben sinds 25 juli 2018 in bezit van mijn 1e motor, een kawasaki ER 5. Leuke motor en rijd echt fijn, maar sinds een week begint er een probleem voor te doen.
Zodra ik 's ochtends de motor start, laat ik deze 5 minuten warmdraaien op de choke. Vervolgens rij ik aan (zowel choke er een paar km op laten, als eraf halen maakt geen verschil) en slaat de motor 6 a 7 keer per rit af. In de eerste paar kilometers vaker dan het laatst stuk van mijn rit. De rit is overigs woon-werk verkeer en is ongeveer 30 kilometer.
Vanochtend ging het als volgt:
Motor gestart op de choke, 5 minuten laten lopen.
Choke een stukje open laten staan en de oprit afgereden, * slaat af *.
Contactsleutel op off draaien, dan weer on, en opnieuw gestart op de choke.
Choke weer een stukje open laten staan en verder gereden, 2 bochten verder * slaat af*.
Etc tot hij niet meer afslaat.
Wat er gebeurd:
Ik rij meestal in de tweede versnelling (al komt het in de 1e en 3e ook voor) als het gebeurd en heb de indruk dat hij afslaat tijdens het op laten komen van de koppeling. Het toerental is rond de 3.000 touren of hoger (ik let hier bewust op 's ochtends omdat ik weet dat hij soms afslaat) en dan zakt het wijzertje ineens zomaar naar 0 en is hij afgeslagen.
Ik ben hiervoor inmiddels al bij de garage geweest, maar hier wordt mij verteld dat dit normaal is bij een motor die je op de choke moet starten. En dat ze hier niets aan kunnen doen.
Dus mijn vraag aan jullie: Is dit inderdaad normaal? En zo niet, hoe kan ik dit oplossen? Want als dit inderdaad normaal is dan ga ik de motor terug verkopen aan de garage. Ik voel mij totaal niet veilig op de motor, omdat ik constant weet dat hij kan afslaan en overig verkeer dat totaal niet verwacht.