Hallo allemaal,
Ik heb een Kawasaki ER-5 uit 2001 waarbij ik de laatste tijd een probleem ervaar dat hij af en toe niet goed loopt. Ongeveer een week geleden heb ik een Dominator uitlaat (GP1 model Dominator Uitlaat Kawasaki ER-5 500 | Online Kopen | Garantie) met linkpijp erop gezet, dus misschien kan dit iets ermee te maken hebben? Wanneer hij slecht loopt reageert hij soms niet goed op het gas, loopt hij lager stationair en klappert hij op willekeurige momenten uit de uitlaat (ook tijdens het gas geven) en komt er zwarte rook uit de uitlaat. Een vriend vertelde me dat dit aan de bougies kon liggen, die heb ik de dag erna vervangen. Het viel me op dat de bougie van de linker cilinder een stuk zwarter was dan die van de rechter. Nadat de bougies vervangen waren liep hij een dag perfect, maar de dag erna merkte ik hetzelfde probleem weer op.
Mijn vraag is nu dus waar dit aan zou kunnen liggen. Zou de motor nog op de uitlaat afgesteld moeten worden? Ik was zelf onder de impressie dat dat alleen bij een full system moet gebeuren. Of zouden misschien de kleppen gesteld moeten worden? Ik heb geen onderhoudshistorie van de motor en heb er zelf al bijna 4k km mee gereden.
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb een Kawasaki ER-5 uit 2001 waarbij ik de laatste tijd een probleem ervaar dat hij af en toe niet goed loopt. Ongeveer een week geleden heb ik een Dominator uitlaat (GP1 model Dominator Uitlaat Kawasaki ER-5 500 | Online Kopen | Garantie) met linkpijp erop gezet, dus misschien kan dit iets ermee te maken hebben? Wanneer hij slecht loopt reageert hij soms niet goed op het gas, loopt hij lager stationair en klappert hij op willekeurige momenten uit de uitlaat (ook tijdens het gas geven) en komt er zwarte rook uit de uitlaat. Een vriend vertelde me dat dit aan de bougies kon liggen, die heb ik de dag erna vervangen. Het viel me op dat de bougie van de linker cilinder een stuk zwarter was dan die van de rechter. Nadat de bougies vervangen waren liep hij een dag perfect, maar de dag erna merkte ik hetzelfde probleem weer op.
Mijn vraag is nu dus waar dit aan zou kunnen liggen. Zou de motor nog op de uitlaat afgesteld moeten worden? Ik was zelf onder de impressie dat dat alleen bij een full system moet gebeuren. Of zouden misschien de kleppen gesteld moeten worden? Ik heb geen onderhoudshistorie van de motor en heb er zelf al bijna 4k km mee gereden.
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties!