Kawasaki er-5 zekering ontsteking brandt door

kirill007

MF veteraan
14 apr 2012
5.986
3.275
Vlaamse Ardennen
Ik was gisteren met m'n motor gaan rijden en opeens tijdens het rijden valt hij uit.
Ik heb dan direct de zekeringen gecontroleerd en gezien dat de zekering van de ontsteking gesprongen is.
Hoe zou dit kunnen gebeuren?
Ik heb er een nieuwe zekering ingezet en vanaf ik het contact aanleg klapt hij er ook weer uit.
Hoe moet ik te werk gaan om het probleem te vinden?
 
zekering vervangen door een richting aanwijzer lampje en zorgen dat het lampje zwak gaat branden ipv fel.

dus stekkers los halen, kabelboom en losse kabels bewegen en speuren naar de kortsluiting.
 
Laatst bewerkt:
In plaats van een lampje gebruikte ik een 0.3A pc-ventilator, deze draaide als ik het contact aanstak. (ook heb ik ongeveer 9V gemeten)
Als ik een bepaalde stekker losmaak, draait de fan niet meer maar er staat nog 2.4V over de zekering.
Wat bekent dit?
 
Hierover:
Over deze stekker staat er 9.98V (over de 2 pijlen)
WP_20140703_17_18_57_Pro.jpg


Over deze stekker staat er 2.84V ( ook bij de buitenste 2)
WP_20140703_17_18_44_Pro.jpg


En hier is m'n pcventilator aansluiting op de zekeringskast. (hierover meet ik ook 2.84V)
http://i628.photobucket.com/albums/uu4/kirill007/WP_20140703_17_19_50_Pro.jpg
 
Laatst bewerkt:
-O-

kun je iets duidelijker zijn? Ik heb geen glazen bol :')

waar gaan die draden naartoe, welke kleur hebben ze enz enz
 
Laatst bewerkt:
Duidelijker over wat?
Die 2 stekker zitten in mijn koplamp en langs een kant loopt het in een grote kabelboom, de andere kant gaat richting de cockpit(ook in een bundel met andere kabels, maar niet samen met de contactslotkabels).
Bedankt voor de hulp Zot.
 
De kleuren van de stekker (richting grote kabelboom naar de achterkant motor) waar 9.98V over staat zijn: bruin, zwart en zwart-geel
De kleuren van de stekker(richting cockpit) waar 2.84V over staat zijn:bruin-wit,groen-wit zwart-geel
 
De kleuren van de stekker (richting grote kabelboom naar de achterkant motor) waar 9.98V over staat zijn: bruin, zwart en zwart-geel
De kleuren van de stekker(richting cockpit) waar 2.84V over staat zijn:bruin-wit,groen-wit zwart-geel
Meet je die draden onderling?
Of met de massa van de meter op de min-pool van de accu, en de rode voeler van de meter op één der draden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan