Kawasaki ER-5

Randyfisherman

MF veteraan
1 apr 2009
10.884
67
Noord-Holland
Rijden er nog mensen ER-5?? De laatste ER-5 topics stammen volgens mij uit de prehistorie. Ik was wel eens benieuwd of er nog fanatieke ER-5 rijders zijn.

Mijn excuses indien ik niet goed gezocht heb, maar ik kon geen specifiek ER-5 topic vinden.

Dan trap ik maar af met een fotootje
full


ER-5 | Specificaties

Type motor Vloeistofgekoeld, 4-takt 2 cilinder in lijn
Cilinderinhoud cm³ 498 cm³
Boring x slag 74 x 58 mm
Compressieverhouding 9.8:1
Kleppensysteem DOHC, 8 kleppen
Maximaal vermogen 37 kW {50.3 PK}/ 9,000 tpm
Maximaal koppel 45 N•m {4.6 kgf•m}/ 7,200 tpm
Brandstofsysteem Carburateur: Keihin CVK34 x 2
Ontsteking Digitaal
Startmotor Electrisch
Versnellingen 6 versnellingen
Frame type Dubbel wiegframe, hoogwaardig staal
Balhoofdhoek/Naloop 27°/102 mm
Vering, voor 37 mm telescopische vork
Vering, achter Dual shocks met verstelbare veervoorspanning
Veeruitslag, voor 125 mm
Veeruitslag, achter 114 mm
Banden, voor 110/70-17M/C (54H)
Banden, achter 130/70-17M/C (62H)
Remmen, voor Enkele 280 mm remschijf met 2 zuiger remklauw
Remmen, achter Drum, 160 mm
Afmetingen (L x B x H) 2,070 x 730 x 1,070 mm
Wielbasis 1,430 mm
Zithoogte 800 mm
Brandstofcapaciteit 17 liter
Drooggewicht 179 kg
Automatische ontsteking lichten (AHO) Ja
Voldoet aan de EU emissienorm EURO 2
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je wel gelijk dat er geen actief ER-5 topic aanwezig is. Ikzelf heb ook een ER-5 op 25kw maar doordat ik momenteel in denemarken zit staat hij al weer in de schuur jammer genoeg. Ik zal morgen eens kijken of ik er ook een foto bij kan plakken, altijd leuk wat foto's in de topics.
Ik heb trouwens een ER-5 Special uit 97 en op 25kw
Paar kleine dingen aan gedaan:
- rim striping
- lsl stuur erop
- rizoma stuur gewichten
- bar end mirrors
- lazer deeptone uitlaat
- kleine knippers rondom
- natuurlijk mf sticker!
en heb nog een ruitje liggen maar zit er niet op, vind zonder toch mooier.
Hopelijk slaat dit topic wel een beetje aan! Wachten op meer ER-5 Rijders
 
Grappig dat hier nog geen topic van was!

Heb hem een paar weken geleden ingeruild.
Het was mijn 1e motor en het reed best fijn, vond hem alleen niet zo lekker zitten..

Foto'tje:

2yotlco.jpg
 
Volgens mij heb je wel gelijk dat er geen actief ER-5 topic aanwezig is. Ikzelf heb ook een ER-5 op 25kw maar doordat ik momenteel in denemarken zit staat hij al weer in de schuur jammer genoeg. Ik zal morgen eens kijken of ik er ook een foto bij kan plakken, altijd leuk wat foto's in de topics.
Ik heb trouwens een ER-5 Special uit 97 en op 25kw
Paar kleine dingen aan gedaan:
- rim striping
- lsl stuur erop
- rizoma stuur gewichten
- bar end mirrors
- lazer deeptone uitlaat
- kleine knippers rondom
- natuurlijk mf sticker!
en heb nog een ruitje liggen maar zit er niet op, vind zonder toch mooier.
Hopelijk slaat dit topic wel een beetje aan! Wachten op meer ER-5 Rijders
Klinkt leuk!! ben benieuwd naar de foto's

Ja ik hoop ook dat het een beetje aan slaat!
 
Ik ben van plan om er één te gaan kopen en aangezien jullie ervaren gebruikers zijn ( :} ) , leek het me handig jullie te vragen of ik nog ergens specifiek op moet letten ?​
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook met een er-5 begonnen (5,5 jaar geleden)
Leuke motor om mee te beginnen, stuurt makkelijk en nooit gezeik mee gehad
full
 
Hee jij ook hier? :W

Maar zo'n Er-5 is idd een fiets prima om de fijne kneepjes van het dijkjesrijden onder "de knie" te krijgen, nietwaar Randy? :]
Vooralsnog wel!! ;)

Hee jij ook hier? :W

Maar zo'n Er-5 is idd een fiets prima om de fijne kneepjes van het dijkjesrijden onder "de knie" te krijgen, nietwaar Randy? :]


:Y :W

hier de er-5 als pakezel op weg naar oostenrijk
full
Kijk!!! Gaat dat een beetje? Met die kleine brommert op vakantie??

Trouwens, even afgeleid van je avatar: Grote kans dat ik dezelfde vervolgkeuze ga maken als jij ;) :+
 
Ik ben van plan om er één te gaan kopen en aangezien jullie ervaren gebruikers zijn ( :} ) , leek het me handig jullie te vragen of ik nog ergens specifiek op moet letten ?​
Electronica en vreemde motortrillingen...

Maar het is een behoorlijk onrustig en bokkig blokje dus een beetje trillen mag ie wel ;)

Als je iets specifieks wilt weten horen we het wel!
 
Vooralsnog wel!! ;)Kijk!!! Gaat dat een beetje? Met die kleine brommert op vakantie??

Trouwens, even afgeleid van je avatar: Grote kans dat ik dezelfde vervolgkeuze ga maken als jij ;) :+


dat ging prima, in 2 dagen naar oostenrijk gereden, meeste autobahn, en daar ook prima kunnen rijden met de er-5.
Autobahn met 140 km/u was goed te doen.

bij mij zat tussen de er-5 en de street triple nog een honda hornet tussen
 
Rij nu bijna een jaar moteur vooral woonwerk (tussen de 40 en 25 enkele reis) en inderdaad op een ER5. Windscherm en topkoffer van GIVI erop. Doet gewoon 160 op de Autobahn.

Af en toe een andere leenmotor van Goedhart. Een Bandit geleend gehad. Voelde aan als een naaimachine en voor ik het wist op de 180 vanwege de kuip en de afwezige rijwind. Een Honda Cbf600 geleend gehad zonder kuip of scherm. Voelde aan als een naaimachine, maar gelukkig niet te hard vanwege de rijwind. Kuipje en 4 cylinders is dus niks voor mij.

Ik wil de klappen en de wind voelen. Daarmee hoop ik te voorkomen dat ik mijn roze creditcard moet inleveren. Weeg zelf 83 kilo, dus een drooggewicht van 179 vind ik ideaal om tussen de rijen autos door te laveren.
Dus de ER5 is voor mij nog steeds de ideale woon werk motor.

Onderhoud: Xe hands gekocht bij Goedhart met 1 jaar Bovag garantie. Balhoofdlager, rubbers in achternaaf, accu opgeblazen door kapotte spanningsregelaar (garantie), chokekabel net gebroken, volgende beurt tandwielen en ketting vervangen. Allemaal vrij normaal dus.

Ik hoop dat de importeurs een goede vervanger importeren. Ik vind het allemaal te zwaar of te veel scooter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan