Kawasaki ER-5

Fijn :) zag laatst bij wheeler dealers dat ze een vingertop van een rubberen handschoen afknipten en deze vulden met een propje papier om vervolgens te gebruiken om iets te dichten. Misschien kan je zo een vingertop op je bout doen, waardoor de kans kleiner wordt dat deze gaat lekken.
 
Vraagje! Zit de dynamo deksel normaal gesproken gemonteerd met een (vloeibare) pakking of gewoon kaal?

Mvg Badcat

Altijd kaal,vloeibare pakking moet je alleen gebruiken als de pasvlakken licht beschadigd zijn,anders liever niet want die troep kan in je blok terecht komen en daardoor kan
er inwendig wat verstopt raken zoals een oliekanaal of de olie aanzuig zeef.
Zorg bij montage dat alle pasvlakken goed droog en schoon zijn en draai de bouten gelijkmatig in stappen kruislings aan.
 
Laatst bewerkt:
Altijd kaal,vloeibare pakking moet je alleen gebruiken als de pasvlakken licht beschadigd zijn,anders liever niet want die troep kan in je blok terecht komen en daardoor kan
er inwendig wat verstopt raken zoals een oliekanaal of de olie aanzuig zeef.
Zorg bij montage dat alle pasvlakken goed droog en schoon zijn en draai de bouten gelijkmatig in stappen kruislings aan.


Dank je wel voor het antwoord! Ik twijfelde omdat ik geen resten van een pakking gevonden hadden bij demontage. Maar ik vond op internet wel dat er een pakking voor verkrijgbaar is.
 
Zit daar niet een papierenpakking tussen? Ik meen mij iets te herinneren, maar ik ben er niet zeker van.
 

Goede avond! Dank je wel voor het meedenken en inderdaad er hoort een pakking tussen.
Ik heb vandaag mijn startmotor weer gemonteerd en zag toen dat er een pakking op de dynamodeksel zat geplakt, die ik nog niet gezien had. Ik heb deze een beetje gepoetst en hergebruikt. Hopelijk is ie lekvrij :P
 
Laatst bewerkt:
Als die dat niet is heb ik er misschien wel een die je kan overnemen, maar dan moet ik even zoeken.

Dank je wel voor het aanbod, voor nu lijkt ie gewoon lek vrij.
Heb vandaag olie en filter ververst en een nieuwe accu en hij startte bij de eerste aanraking van de knop :)
Alleen lijkt ie een beetje te lekken van de carburateur ofzo
 
Ik heb een paar weken geleden een ER5 aangeschaft maar vind hem wel erg stil.
Heeft iemand toevallig nog een demper of uitlaat liggen voor weinig?



En is bij jullie het olie glaasje ook zo donker ? of is bij mij de olie gewoon zo vol of leeg dat ik niets zie bewegen? :9

 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar weken geleden een ER5 aangeschaft maar vind hem wel erg stil.
Heeft iemand toevallig nog een demper of uitlaat liggen voor weinig?

[~[url="https://thumb.ibb.co/jPDnTn/20180422_154031.jpg"]afbeelding~][/url]

En is bij jullie het olie glaasje ook zo donker ? of is bij mij de olie gewoon zo vol of leeg dat ik niets zie bewegen? :9

[~[url="https://thumb.ibb.co/nOp0g7/er5_olieglaasje.jpg"]afbeelding~][/url]

Leuke motor! Van uitlaten weet ik niks af, maar je olie ziet er wel heel donker uit en idd je oliepeil is idd hoog waardoor je het peil niet meer kan zien.
 
Leuk ding!Ik heb vandaag mijn ER-5 ook nog weer even uitgelaten.

Bij mij is het glasje ook zo donker. Ik vervang het elke 6000 kilometer. Maar naar 1000 is het alweer donker. Er blijft altijd wat oude olie is blok achter bij het wisselen en dan kleurt het snel. Je oliepijl is wel wat hoog, maar de vraag is stond je motor vlak? Had je motor gedraaid? Is de olie warm? Dat speelt allemaal mee.
 
Ik heb een paar weken geleden een ER5 aangeschaft maar vind hem wel erg stil.
Heeft iemand toevallig nog een demper of uitlaat liggen voor weinig?

[~[url="https://thumb.ibb.co/jPDnTn/20180422_154031.jpg"]afbeelding~][/url]

En is bij jullie het olie glaasje ook zo donker ? of is bij mij de olie gewoon zo vol of leeg dat ik niets zie bewegen? :9

[~[url="https://thumb.ibb.co/nOp0g7/er5_olieglaasje.jpg"]afbeelding~][/url]
Goede keuze!
Heb zelf laatst ook een er5 gekocht dus ook maar meteen een accountje hier aangemaakt :)

Ben er erg blij mee maar vond hem ook nogal stil. Ik heb een delkevic erop gezet. Hij heeft geen e-keur maar trekt ook niet overdreven veel aandacht. Hij is letterlijk zoals omschreven; zacht als het moet, hard als je het wilt.
Vergeet trouwens niet dat je, wanneer je alleen een andere demper wil, je deze wel van de bochtenset af moet zagen. De uitlaat is 1 geheel. Op de website van de fabrikant verkopen ze ook complete sets met bochten.

Linkje:
https://www.uitlaatstore.nl/detail/...emper-rvs-350-mm-ovaal-kawasaki-er5-1996-2007
 
Na een hele middag rijden kon ik de ER5 niet meer starten, hij maakte een raar geluid (wat je ook wel hoort als je een zwakke accu hebt, een soort ratel) en de accu was erg heet.
Ik moest toch thuis komen en heb de motor aangeduwd en ben gaan rijden. 20 KM verder zag ik dat de toerenteller en de koplamp het niet meer deden. Ik moest een afslag nemen en zette mijn knipperlicht aan en zag dat deze niet meer knipperde maar constant brandde. Hierna ging de motor niet harder dan 80 en enkele seconden later was het hele vermogen weg en kwam ik stil te staan.

Nadat ik thuis ben gebracht door de pechhulp is mijn accu helemaal dood.

Ik weet bijna zeker dat de spanningsregelaar de veroorzaker is en waarschijnlijk is mijn accu nu ook kapot gegaan.

Weet iemand misschien of er nog meer defect kan zijn behalve de spanningsregelaar en de accu?
En hebben jullie een tip waar ik goedkoop een spanningsregelaar en accu voor een ER5 kan kopen?

Andere tips zijn ook welkom

 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een gevonden op Aliexpress voor weinig maar de stekker komt helaas niet overeen.

In Nederland vind ik ze voor 100 euro. Dit vind ik wel een beetje overdreven.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een gevonden op Aliexpress voor weinig maar de stekker komt helaas niet overeen.

In Nederland vind ik ze voor 100 euro. Dit vind ik wel een beetje overdreven.

[~[url="https://image.ibb.co/hPbavd/er5_spanningsregelaar.png"]afbeelding~][/url]

3 opties,draden doorknippen en solderen op de oude stekker draden of doorknippen en elektrische connectors er tussen zetten of connecors uit de oude stekker halen en nieuwe juiste connectors op de draden van de nieuwe regelaar zetten en die in het oude stekkerblok
monteren,de laatste oplossing is de netste.
Kabelschoenen | Kopen op Conrad.nl kijken bij vlakstekkers,
Dit model moet je hebben, https://www.indi.nl/images/1XL/la9300.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Ik probeer eerst een orginele voor weinig te kopen op eBay Kleinanzeigen of ebay.
Als dat niet werkt ga ik zelf wel knutselen.

Is er een betere plek om de spanningsregelaar te plaatsen op een ER-5, zodat ze niet te snel stuk gaan of te warm worden?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Ik probeer eerst een orginele voor weinig te kopen op eBay Kleinanzeigen of ebay.
Als dat niet werkt ga ik zelf wel knutselen.

Is er een betere plek om de spanningsregelaar te plaatsen op een ER-5, zodat ze niet te snel stuk gaan of te warm worden?

bij het monteren koelpasta gebruiken en eventueel een alu plaatje als je plaats hebt ,dit geleid de warmte beter
 
Hey,

Ik heb een beste roest plek op het frame. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Stippen of schuren en plaatselijk overspuiten?

Op de foto lijkt het alsof de roest verder onder de tank doorloopt, maar dat is niet zo, dat is vuil. 't is een plek van ongeveer 5cm.

p6gNewZ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik heb een beste roest plek op het frame. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Stippen of schuren en plaatselijk overspuiten?

Op de foto lijkt het alsof de roest verder onder de tank doorloopt, maar dat is niet zo, dat is vuil. 't is een plek van ongeveer 5cm.

[afbeelding]

Wat ik wel eens gebruik om roest te verwijderen is een propje aluminiumfolie en water.
Hierna lak ik met een lakstift de plek bij.
 
Hallo Allen,

Heb sinds maart 2016 een ER-5.
Ben toen gelijk de motor een beetje aan het pimpen geweest.
Zie het resultaat
zyaf45.jpg

65sepv.jpg

2i1p08z.jpg


Graag jullie reactie...
 
Terug
Bovenaan Onderaan