Kawasaki ER-500 parkeerlicht werkt niet

Kwanzela

Rookie
30 sep 2020
7
3
Hi allemaal,

Omdat ik naar Duitsland ben verhuist ben ik mn motor even in orde aan maken voor de TUV. Het grootste (en mysterieuste probleem) waar ik nu tegenaanloop is dat het parkeerlicht maar niet wilt werken. Het lampje is intact, alle andere lampen op de motor werken. De zekeringen lijken allemaal in orde te zijn (toevallig vorige week die van het achterlicht gesprongen) maar ik zie nu geen defecte zekeringen ertussen zitten dus dat lijkt het me ook niet, (ik weet overigens niet zeker of het parkeerlicht op zijn eigen zekering zit, zoals het achterlicht) Kan het dan toch een kabelbreuk zijn? En is dat los te vervangen zonder de hele kabelboom te moeten vervangen?

Groetjes!
Gwen.
 
Hi allemaal,

Omdat ik naar Duitsland ben verhuist ben ik mn motor even in orde aan maken voor de TUV. Het grootste (en mysterieuste probleem) waar ik nu tegenaanloop is dat het parkeerlicht maar niet wilt werken. Het lampje is intact, alle andere lampen op de motor werken. De zekeringen lijken allemaal in orde te zijn (toevallig vorige week die van het achterlicht gesprongen) maar ik zie nu geen defecte zekeringen ertussen zitten dus dat lijkt het me ook niet, (ik weet overigens niet zeker of het parkeerlicht op zijn eigen zekering zit, zoals het achterlicht) Kan het dan toch een kabelbreuk zijn? En is dat los te vervangen zonder de hele kabelboom te moeten vervangen?

Groetjes!
Gwen.
Werkplaatshandboek met elektrisch schema erbij en draadje voor draadje doormeten. Het stuk wat kapot is kun je dan vervangen.
 
Werkplaatshandboek met elektrisch schema erbij en draadje voor draadje doormeten. Het stuk wat kapot is kun je dan vervangen.

Werkplaatshandboek met schema heb ik helaas niet. de aansluiting van de fitting naar de kabelboom heb ik gisteren al opengelegd (maar mijn multimeter was nog uitgeleend aan iemand). Ik begin straks eens met die draadjes :) tnx!
 
is een ER-500 anders dan een ER-5? Parkeerlicht is toch het stadslampje?

Kawasaki_ER_5_Service_Manual_www.manualedereparatie.info.jpg
 
Laatst bewerkt:
En als ik het zo zie, zit het achterlicht dus ook op het parkeerlicht (logisch ook), dus kan de reden waarom het lampje niet werkt, dezelfde zijn waarom je zekering eruit klapte...
 
En als ik het zo zie, zit het achterlicht dus ook op het parkeerlicht (logisch ook), dus kan de reden waarom het lampje niet werkt, dezelfde zijn waarom je zekering eruit klapte...

Hey Koen,
Ja ik zie het ook, echter werkt het achterlicht momenteel weer zonder problemen, is de zekering heel, alleen dat parkeerlampje geeft nog niet thuis.
Zometeen in mn pauze toch voor de zekerheid even een nieuw lampje halen, ook al is alles heel. Dan kan ik tenminste uitsluiten dat het toch daar niet aan ligt.
 
Dat klopt, heb ik ook op de ZRX. En die heeft een vergelijkbaar tellersetje als jouw ER-5.
Kijk eens naar deze foto, je ziet dat als je je contact aan heb, je nog een standje verder naar rechts kan gaan, de P-stand. Die P met de 3 streepjes. Je moet dan wel je sleutel naar beneden drukken , anders werkt het niet. Dat is de parkeerstand.
20200930_164826_resized.jpg

Probeer dat eens! Je rechterhandle instellingen op het stuur heb ik ook zo, maar dat heeft niks met de parkeerstand te maken, dat gaat via je contactslotje.
 
Heej allemaal! sorry voor het late antwoord, vanmiddag mijn multimeter pas terug gekregen. Probleem gevonden, een van de kabels had inderdaad een breukje, gelukkig was het die van het lampje naar het koppelstuk in de koplamp, zojuist vervangen en we klaar voor de herkeuring 😁 bedankt voor alle tips en hulp!
 
Heej allemaal! sorry voor het late antwoord, vanmiddag mijn multimeter pas terug gekregen. Probleem gevonden, een van de kabels had inderdaad een breukje, gelukkig was het die van het lampje naar het koppelstuk in de koplamp, zojuist vervangen en we klaar voor de herkeuring 😁 bedankt voor alle tips en hulp!
Mooi dat het opgelost is! Veel succes met de herkeuring daar. Vergeet niet dat het in Duitsland wel allemaal een Tüv keuring moet hebben, anders pikken ze het niet daar.
 
Mooi dat het opgelost is! Veel succes met de herkeuring daar. Vergeet niet dat het in Duitsland wel allemaal een Tüv keuring moet hebben, anders pikken ze het niet daar.


Sterker nog, ik heb vorige week een Vollabname gestart bij de TUV omdat ik geen CoC had. Enige opmerking was dus parkeerlicht en achterlicht dat niet werkte. Stom dat ik dat niet van te voren had opgemerkt, maargoed. Het zou zaterdag dus snel moeten gaan bij de herkeuring 😁 blij als ik m'n Duitse plaatje eindelijk heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan