KAWASAKI ER 6 F ABS

Jamiek

Rookie
4 mei 2015
13
0
Duiven
Beste lezers,

Ik ben nu een tijdje aan het lessen en ben alvast opzoek naar een leuke motor voor straks en ik kwam de KAWASAKI ER 6 F ABS 2007 tegen. Hij heeft 53kw vermogen en er is een officiële 25kit voor.

Zou ik deze motor mogen rijden met het nieuwe a2 rijbewijs? Las op een website dat hij niet meer dan het dubbele vermogen mag hebben, weet niet of ze nu 50kw bedoelen of 70kw aangezien ik hem wil zetten naar 25kw en niet 30kw.
 
Je mag met een A2 rijbewijs op een 35kw motor rijden.

Er zijn motoren die standaard op 35kw staan > Mag je gewoon rijden

Er zijn motoren die niet op 35kw staan (bijv 53kw), die mag je terugvoeren naar 35kw / 25kw.. Vaak is er alleen voor 25kw een 2e type goedkeuring, je mag dan gewoon op 25kw rondrijden.

Wil je deze zelfde motor op 35kw hebben dan moet hij opnieuw gekeurd worden. (is duur).

Edit: Je mag motoren met max 70kw terugvoeren naar 35kw (indien 2e type goedkeuring)
je mag bijvoorbeeld niet op een 25kw / 35kw R1 gaan rijden.. want die is origineel meer dan 70kw.
 
Laatst bewerkt:
Die ER-6 mag je op 25kW rijden. Nieuwere ER-6'jes hebben een 35kW-mogelijkheid. De importeur levert ze dan met 35kW-kit op kenteken. Weet niet of dat met de oudere ook kan, maar dat kan een Kawasaki-dealer voor je uitzoeken.
 
Nee, vanaf 2010 (of 11) is er de mogelijkheid om ze op 35 kW te krijgen, de oudere hebben inderdaad een 25 kW mogelijkheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan