Kawasaki ER-6N / ER-6F Topic: Deel 7

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
20.978
5
37
Nederland
www.startersmotor.nl
#1
Welkom in het Kawasaki ER-6N/ER-6F topic!

Deel 7 staat voor je klaar!

Specs

Type motor: Watergekoelde 4-kleps parallel-twin
Cilinderinhoud: 649 cm³
Boring x slag: 83 x 60 mm
Compressieverhouding: 11.3:1
Kleppensysteem: DOHC, 8 kleppen (4 kleppen per cilinder)
Maximaal vermogen: 72,1 PK (53kW) / 8.500 tpm
Maximaal koppel: 66 N·m / 7.000 tpm
Aantal versnellingen: 6 versnellingen
Koppeling: Natte multiplaat, manueel bedient
Remmen voor: Dubbele remschijven van 300 mm met dubbele zuiger klauw
Remmen achter: Enkele remschijf van 220 mm met enkele zuiger klauw
Wielbasis: 1.405 mm
Grondspeling: 140 mm
Zithoogte: 785 mm


Op dit moment helemaal niets...​

ER-6N Modellen​
2005-2008
2009-2011​
2012+​
ER-6F Modellen
2005-2008
2009-2011​
2012+​




De ER-6'ers verspreid over NL


De ER-6N'ers

Andydb

Bouwjaar 2007, zwart ABS. Gear indicator, Laser X-treme uitlaat, CNC hendeltjes


Scimitar




Bouwjaar 2012 (Pearl stardust white), Ram Mount GPS houder, Evotech Tail Tidy, Evotech Spiegel verbreders

Sjantaalfoutje

Bouwjaar 2008, blauw/zilver/zwart (aka bij elkaar geraapt zooitje :+ ), spiegels met knippers, open uitlaat, hugger, mf sticker


Bouwjaar 2008, Candy Plasma Blue ABS, Hurric demper, Tail tidy, wielstriping, LED knippers, handlebars verwijderd

Bouwjaar 2006, Pazzo hendels, andere spiegels, korte kentekenplaathouder, gear indicator


Monomuis:

Bouwjaar 2016, Sports Edition (Akrapovic full system, bobbins, tankpad)

Maxesj:


Z1m0wns:

2006-model met een fatsoenlijke koplamp

LunaTick:



De ER-6F'ers
Lady-M

Blauw, Devil uitlaat, velgen gespoten in kleur frame, hogere kuipruit

dutch13

Bouwjaar 2012, zwart

Devil Tartaros

Superpole Exhaust, Zero Gravity Dark Smoke windscreen

Kawawen

Bouwjaar 2009, zwart, SC-project uitlaat

Sanne20

Bouwjaar 2008, kleur zwart, roze veer
Wiel triping, 3 delige Givi-kofferset, Garmin navigatie, xenon met angel eyes, achterspatbord ingekort, HM uitlaatdemper, triboseat, Ninja stickers ipv ER6F, The Doctor stickers op kuipruit, cruise controle​

Electrifying

Bouwjaar 2006, zwart, 12V-aansluiting, GPS tasje, rimstriping

RonDew:



De afvalligen

vhv1 -> Honda CBR600F
Zondagskindje -> Harley Davidson sportster 883 Iron
WalterB -> Kawasaki Versys
TheMetalhead -> Kawasaki Z800
Max -> BMW R 1200 ST
Silvester1987
HeeroYuy
 
Laatst bewerkt:

HeeroYuy

Die hard MF'er
29 apr 2015
860
1
#2
Als we dan toch nieuw topic hebben, kan ik er dan meteen bij in de OP? :Y


Uit 2010, volledig standaard :)
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
20.978
5
37
Nederland
www.startersmotor.nl
#5
Thx. Geregeld. Ook ff de afvalligen eraf gehaald. En ik probeer de OP iets in te korten hier en daar binnenkort. De Google Maps pagina, wie heeft die in beheer? Ben niet van plan om overal gaan bij te houden wie waar woont. Dus als iemand anders dat wil doen... :)
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
20.978
5
37
Nederland
www.startersmotor.nl
#7
ik probeer de OP korter te maken, teveel info en niemand leest het meer. Opnoemen wie zo'n ding heeft gehad in het verleden geeft geen meerwaarde. Wat wel meerwaarde geeft is inhoudelijke posts van iedereen met of zonder ER-6, niet of je wel of niet deze motor hebt gehad. Uiteraard mag je altijd blijven posten over de ER-6, graag zelfs.

Van de week ff flesje Loctite 243 scoren en dan het kofferrekje erop schroeven. In de handleiding willen ze dat graag er op.
Met inrijden nu zelfs 1 op 24. Nog even van genieten, straks vol gas loopt ie minder zuinig. Overigens geef ik nu iets meer gas dan voorgeschreven, genoeg zitten trutten.
 

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
6.375
1
25
Noord-Holland
#9
Hoi Mono leuk dat je een nieuwe hebt aangemaakt.

Ik heb geen ER6N meer dus mag er eventueel wel uit.
Zie ook dat de afbeelding het niet meer doet :+
 

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
6.375
1
25
Noord-Holland
#10
ik probeer de OP korter te maken, teveel info en niemand leest het meer. Opnoemen wie zo'n ding heeft gehad in het verleden geeft geen meerwaarde. Wat wel meerwaarde geeft is inhoudelijke posts van iedereen met of zonder ER-6, niet of je wel of niet deze motor hebt gehad. Uiteraard mag je altijd blijven posten over de ER-6, graag zelfs.

Van de week ff flesje Loctite 243 scoren en dan het kofferrekje erop schroeven. In de handleiding willen ze dat graag er op.
Met inrijden nu zelfs 1 op 24. Nog even van genieten, straks vol gas loopt ie minder zuinig. Overigens geef ik nu iets meer gas dan voorgeschreven, genoeg zitten trutten.
Dat is erg netjes, ik kon met de ER6 ook erg zuinig rijden (maar meestal niet :+ )

Overigens werd hij op de snelweg met een gangetje van 140-150 een stuk minder zuinig :+
 
Laatst bewerkt:
29 mei 2016
30
0
#13
Als ik mijn ER6f heb aankomende week zal ik ook ff een foto posten! :D Kan niet wachten!

Ik heb de motor nog niet eens maar zit nu al na te denken over iets vervangen. Ik vind wit met rode snelheidsmeters (en toerentellers) namelijk veel mooier. Zoiets als dit (deze kleuren): http://www.sportbikes.net/forums/at...t-cluster-1003_sbkp_03_z-bmw_s1000rr-dash.jpg

En ik vind dat toch wel een belangrijk onderdeel van de motor. Anderen zien de buitenkant van de motor, maar die wijzertjes kijk je zelf de hele tijd naar. Die van de 2006 ER6f zijn zo saai zwart.

Is het makkelijk om dit open te maken en die platen eruit te krijgen, of is dat bijna onmogelijk omdat het zit vastgelijmd ofzo? Ik kan hier niet veel over vinden voor deze motor.

Aangezien mijn motor een mijlenteller heeft los ik dat meteen op! (Y)

(Als het al mogelijk zou zijn is het moeilijkste waarschijnlijk nog het vinden van nieuwe platen die passen en kloppen. Dit is denk ik onmogelijk ... Maar die zijn misschien zelf te maken ..)

Is wat ik wil onmogelijk of ..? :D
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
20.978
5
37
Nederland
www.startersmotor.nl
#14
Hoi Mono leuk dat je een nieuwe hebt aangemaakt.

Ik heb geen ER6N meer dus mag er eventueel wel uit.
Zie ook dat de afbeelding het niet meer doet :+
Geregeld. Er doen wel meer afbeeldingen het niet. ;)
1 op 24 is alleen bij inrijden zo. Als ik 'm echt uit mag melken hoop ik 1 op 20-21 te halen. Afgelopen paar dagen geen tijd gehad om te rijden, komt dit weekend wel weer. Wil zsm die 1000-beurt hebben, nieuwe olie erin en dan vrij snel daarna gewoon het gas tegen de stuit.
 

Max

Die hard MF'er
4 apr 2009
913
0
#15
De afvalligen zijn erg actief merk ik _O- ik vind dat we wel een plekje in de OP verdienen als oud er6'ers...
 

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
6.375
1
25
Noord-Holland
#18
Geregeld. Er doen wel meer afbeeldingen het niet. ;)
1 op 24 is alleen bij inrijden zo. Als ik 'm echt uit mag melken hoop ik 1 op 20-21 te halen. Afgelopen paar dagen geen tijd gehad om te rijden, komt dit weekend wel weer. Wil zsm die 1000-beurt hebben, nieuwe olie erin en dan vrij snel daarna gewoon het gas tegen de stuit.
1:20-21 is te doen alleen als je op de snelweg rijd of echt gas geeft ga je naar 1:17
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
20.978
5
37
Nederland
www.startersmotor.nl
#19
Staat erbij, Maxesj!

Op de snelweg bij 120-130km/u zal ie ook wel niet onder de 1 op 20 komen. Tenminste, verwacht het niet. Maar we gaan het zien. Ik trek 'm toch niet overal open.
Topsnelheid is rond de 215km/u, geloof ik?
 

Z1m0wns

Die hard MF'er
22 aug 2013
576
0
25
ALKMAAR
#20
Hee mannen, had mezelf in het vorige deeltje al voorgesteld, ik wil ook wel in de OP als het mag


2006 model met een fatsoenlijke koplamp
 
Laatst bewerkt:
10 aug 2011
1.215
0
31
Rosmalen
#23
Overigens vindt ik destijds de grootste visuele update aan de motor (2006 zwart-goud Model) het spuiten van de onderkuip rond de uitlaatbochten en de velgen naar glanzend zwart als de rest van de lak. Die origineel alu kleur velgen vond ik altijd zo afsteken...en kleine knippers op een korter kentekenplaathoudertje, andere spiegels. Eigenlijk best veel van die optische dingetjes gedaan. Haha