Kawasaki ER-6N / ER-6F Topic: Deel 7

F-hoeveel? :)

Ik probeer het kofferrek te monteren van SW Motech, ik krijg de bouten van de handgrepen niet los. Zitten muurvast, heb er gereedschap op gebroken net. :( maar ff langs de dealer om te vragen of hij ze tegen betaling met beleid kan lossen. De vervangende bouten moeten er met 18Nm in, dat is niet veel. De originele zitten echt extreem vast. Dacht ff in een kwartiertje klaar te zijn. Helaas...
 
Zitten ze niet met Locktite oid vast? Dan kun je ze beter los schrikken...
 
Ik ben verliefd!

Vandaag mijn ER6f 2006 opgehaald. Nu al 100km gereden. Wat is dit leuk! Mijn eerste motor ook :)

Vraagje:

Ik was al een poosje aan het rijden. Niet zuinig ofzo, ook wel semi-hard optrekken (voor hoever dat kan met 25KW). Toen zat ik 5 minuten op de snelweg op 130km/h in de 6e versnelling, toen ging het FI (?) lampje aan. Heb 5 minuten doorgereden en ben toen gestopt bij een pomp. Even kort op internet gekeken en na een paar minuten motor weer aangezet en lampje was uit.

Wat is dit? Ernstig, of gewoon doorrijden en kijken of die weer aangaat?

Ik zie dat het Fuel Injection of Fault Indicator betekent. Welke van de 2 is het?
 
Ik ben verliefd!

Vandaag mijn ER6f 2006 opgehaald. Nu al 100km gereden. Wat is dit leuk! Mijn eerste motor ook :)

Vraagje:

Ik was al een poosje aan het rijden. Niet zuinig ofzo, ook wel semi-hard optrekken (voor hoever dat kan met 25KW). Toen zat ik 5 minuten op de snelweg op 130km/h in de 6e versnelling, toen ging het FI (?) lampje aan. Heb 5 minuten doorgereden en ben toen gestopt bij een pomp. Even kort op internet gekeken en na een paar minuten motor weer aangezet en lampje was uit.

Wat is dit? Ernstig, of gewoon doorrijden en kijken of die weer aangaat?

Ik zie dat het Fuel Injection of Fault Indicator betekent. Welke van de 2 is het?

toen ik mijn ER-6 (2006) net had heb ik dat ook een aantal keer gehad, nu na een flink aantal kilometers gereden te hebben heb ik het al dik 4000km niet meer gezien. misschien vuiligheid? O-)
 
Af fabriek zijn de handvaten eenvoudig te verwijderen. Dus vastgeroest of locktite inderdaad. Heb je geen luchttol?

Geen luchttol nee. Motor is 3 weken oud, dus vastgeroest lijkt mij sterk. Loctite lijkt mij sterk, hij is gloednieuw en dan moeten ze rode hebben gebruikt. Blauwe moet gewoon los te draaien zijn met de hand. Heb al zoveel kracht gezet dat de bout al beschadigd is. Ik laat het de dealer wel doen. Moet daar toch ook heen voor 1000km beurt.
 
toen ik mijn ER-6 (2006) net had heb ik dat ook een aantal keer gehad, nu na een flink aantal kilometers gereden te hebben heb ik het al dik 4000km niet meer gezien. misschien vuiligheid? O-)

Ik weet het niet, ik hoop het. Er is natuurlijk ook al een poosje niet mee gereden (grote afstanden). Ik heb 3 maanden BOVAG garantie, dus ik ga er sowieso een keer mee langs binnenkort, maar als het lampje uitstaat is het vast niet schadelijk om door te rijden mag ik toch hopen.

Ook wordt de kentekenplaatverlichting na een poosje (15-20 min) GLOEIEND heet. Dus nog een reden om erheen te gaan.

Maar wat is dit ding fijn zeg! :D :D

Ik zal binnenkort even een foto posten!
 
Ik weet het niet, ik hoop het. Er is natuurlijk ook al een poosje niet mee gereden (grote afstanden). Ik heb 3 maanden BOVAG garantie, dus ik ga er sowieso een keer mee langs binnenkort, maar als het lampje uitstaat is het vast niet schadelijk om door te rijden mag ik toch hopen.

Ook wordt de kentekenplaatverlichting na een poosje (15-20 min) GLOEIEND heet. Dus nog een reden om erheen te gaan.

Maar wat is dit ding fijn zeg! :D :D

Ik zal binnenkort even een foto posten!

Dat is mijn gedachte ook ja, deze motoren zijn best wel foolproof dus er kan weinig fout gaan. Mocht je dat lamoje echt vaker gaan zien zou ik er wel werk van gaan maken of als hij gaat knipperen ofzo. Wat je kentekenverlichting betreft heb ik zelf geen ervaring mee. Heb dan ook geen kentekenverlichting meer haha
 
Zijn er hier trouwens meer mensen waarbij de motor zwaar stuurt? Heb het vermoeden dat mijn balhoofdlager te strak staat/ versleten is. Beetje snel al bij 28.000km

Het stuur stuurt wel licht als het voorwiel van de grond is
 
Wat is je bandenspanning? En profiel/staat van de band?
Vanavond langs MVM voor die bouten. Met een accuboormachine (had ff een brainfart) lukte het mij ook niet, maar die heeft ook niet het benodigde koppel vanuit stilstand natuurlijk.
Denk dat het een luchttol gaat worden... :)

En dan heel benieuwd wat er op dat schroefdraad zit.
 
Dat FI lampje heb ik eens gehad toen ik met -10 graden reed. Lijkt alsof de lucht - benzine verhouding dan niet optimaal in de cilinder terecht komt of iets dergelijks. Zou me er niet druk om maken. Beetje vuil in de luchtfilter zou kunnen. Misschien als je die vernieuwd dat t weg is... In ieder geval is t iets met de lucht-aanzuiging volgens mij. Ik denk dat fuel injection lampje is en het mengsel dus te schraal is.
 
Ben even langs de dealer geweest en de Fuel Injection heeft veel sensors met grenswaardes. Als die bijv 10 tot 50 moet meten en het is een keer 52 ofzo kan die al gaan branden. Als die uit is als je de motor opnieuw aanzet is het waarschijnlijk niks.

En het kenteken lampje wat zo heet werd zat er 1tje in die 4 keer zoveel watt is als zou moeten :P Logisch dus.
 
Bij het branden van FI moet je even letten of dat er een interval is.
Bij een echte (noodzakelijk)storing zal het FI lampje interval knipperen bijvoorbeeld: 1-lang 2-snel - 1 lang etc..

De garage kan aan de hand daarvan uitlezen.

Is het constant dan kan zal het niet ernstig zijn, verhouding benzine kan inderdaad door oorzaak zijn, lang stilstaan.
 
Lekker verhaal met dat kentekenlampje, kan toch rare fratsen opleveren als dat langdurig brandt..
 
Laatst bewerkt:
Wat is je bandenspanning? En profiel/staat van de band?
Vanavond langs MVM voor die bouten. Met een accuboormachine (had ff een brainfart) lukte het mij ook niet, maar die heeft ook niet het benodigde koppel vanuit stilstand natuurlijk.
Denk dat het een luchttol gaat worden... :)

En dan heel benieuwd wat er op dat schroefdraad zit.

bandenspanning goed band is af staat nu bij de bandenmeneer om gewisseld te worden.

ik heb de motor nu dus met de voorkant van de grond af en nu stuurt hij wel heel licht :+

toen mijn lampje ging branden was het ook rond het vriespunt bedenk ik mij net.
 
Laatst bewerkt:
Nou, bij MVM geweest, bouten zijn los. Was het hier bij mij thuis toch kippenkracht en slecht gereedschap. Hoewel ik toch een stuk gereedschap heb gebroken er op (verlengstuk). Op het schroefdraad in het midden zat wel iets wits, weet niet wat dat was. Weet wel dat ik beter gereedschap ga aanschaffen. :)

Kofferrekje gemonteerd, blauwe loctite tegen trillingen op de schroefjes. Vanavond wat foto's.
Die Akra klinkt vanaf 6000-7000tpm toch wel erg mooi, daar boven nog niet geweest, maar het orkest begint dan wel te spelen! :) woensdag 1000-beurtje.
 
Dat is dan ook weer mooi opgelost, natuurlijk wel service van het huis mag ik aannemen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard, kostte me niets en toen ik aan kwam rijden en m'n helm af zette, kwam de monteur al op mij aflopen. :}

Hier nog even wat beloofde plaatjes van het rekje. Er mag max 5kg op, dus mijn 46 liter koffer kan ik niet vol gooien met flessen whiskey, maar vast wel met iets anders.

Zonder quicklock-plaat er op;
IMG_20160609_213732064.jpg


IMG_20160609_213748640.jpg


En met Givi Monokey-plaat er op;
plaat_1.jpg


Van het weekend maar eens testen met een koffer erop, of het blijft zitten. :P
Die Givi plaat is niet de mooiste, van Givi zelf is mooier, maar heb je dat topkofferrek gezien? Veel groter en je mag dan 1kg meer erop laten rusten.
 
motor een tijd geleden overgenomen van een autodemontage bedrijf, alleen heb ik geen onderhoudsboekje. Weet wel dat hij van een rijschool is geweest zou die hem nog hebben?
 
Kan je proberen. Anders bestellen bij de dealer of zoeken op Marktplaats.

Nou, koffer werkt prima, blijft netjes zitten. :)
Merk trouwens wel dat het blokje onderin best arm loopt bij constante snelheden. Nu had ik dat met mijn vorige motor al en is het bij de ER-6 minder erg omdat het een tweecilinder is, maar je voelt het wel. Ik ga er alleen geen powercommander oid voor kopen, ik leer er wel mee leven. Euro3 knijpt de boel lekker af, ben heel benieuwd hoe de blokken die Euro4-gereed zijn, zullen lopen. Van die milieu-regeltjes loopt het allemaal minder mooi dan vroeger.

En volgende keer doe ik mijn regenvoering in mijn jas met dit weer... tot op de onderbroek nat. :+ Maar het kwam dan ook met bakken uit de lucht. Iedereen op de snelweg meteen langzamer rijden, terwijl je met gemak 130-140km/u door de regen kon. Hierdoor ontstaan dus files, mensen die door een regendruppel ineens nog maar 70 a 80 op de snelweg gaan rijden.
 
Zonne grote koffer jonguh, BAM!

v46-er6.jpg


Niet mooi, maar zo fucking relaxt aan zooi die je er in kwijt kan.
Was vanmiddag ff bij de open dag bij Arie Molenaar Motors en je pleurt er gewoon je systeemhelm, jas en rugprotector in. Heb ook nog ergens zijtassen liggen van 20 liter totaal oid, ook wel handig op de langere trips, maar die zijn niet goed afsluitbaar.

Goedkoop boodschappen in Duitsland doen, gaat prima zo. :+
Alleen boven de 150km/u is het wat minder relaxt, maar met topkoffer raden ze dan ook aan om niet boven de 120km/u te komen. Toch moet 180km/u met topkoffer ook nog wel gaan, me dunkt. :]
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me erg handig zo'n koffer! Veel plezier ermee.

Heeft iemand toevallig ervaring met een zadeltas voor achterop de er6, of gewoon ik het algemeen voor welke motor dan ook? Nu kan ik namelijk niets meenemen, tenzij ik een rugtas omdoe. En de ruimte onder het zadel zit al vol met had schijfremslot :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan