Kawasaki ER-6N / ER-6F Topic: Deel 7

Hoe is het verschil in grootte tussen de XSR 700/MT-07 en de ER6n? Ik ben 1.86m met lange benen en de MT-07 leek mij wat aan de dunne en krappe kant. De XSR schijnt iets hoger te zijn, maar is in principe dezelfde fiets lijkt me.

De mt07 is dan veel te klein door het naar buiten tie afgeronde zadel zit je dicht op het stuur en tegen de tank. De XSR700 heeft een stuk hoger en platter zadel met veel meer ruimte, totaal andere zit.
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag toevallig even op een MT-07, Z650 en XSR700 gezeten in de showroom. Zoals je al aangeeft loopt het MT-07 zadel van behoorlijk breed naar behoorlijk smal. Ik kan het niet goed uitleggen en het waren ook maar 30 seconden, maar ik vond het niet fijn.

De Z650 zat beter, maar is verder een (prima) smal motortje alleen werdt ik er niet warm van.

De XSR700 zat het lekkerst van de 3. Een heerlijk zadel ook iets relaxtere houding. Is jammer genoeg nog iets te nieuw en even buiten budget, maar wie weet iets voor de toekomst!
 
Hallo! Sinds vandaag ook Kawasaki rijder ! Ik kom van een gsr600 maar was eens opzoek naar iets anders en ben vandaag een 6F gaan halen!
Ik ben uit Roeselare (west vlaanderen, België dus). Nog rijders van deze kanten?

Heb wel 2 probleempjes.
1) De benzine wijzer geeft altijd aan dat de tank leeg is, ik heb de vlotter uitgehaald en gezien dat de 2 draadjes/klemmentjes afgekraakt waren.. 2dehands een 'nieuwe' besteld dus dat zal hopelijk gefixt zijn. Bekend probleem?

[afbeelding]

2) ik heb een MIVV uitlaat zitten (met volledig lijn) waardoor mijn onderste zwarte kapper er niet op passen (volgens de vorige verkoper). Ik heb deze er daarnet proberen op monteren en deze passen net net wel, maar de voorbocht zit TEGEN het plastic, wat waarschijnlijk geen goed idee is.
Is dit een veel voorkomend iets en zijn hier bekende oplossingen voor?

Moest er iemand een linkje hebben naar een werkplaatshandboek voor een er6f van 2010, zou ook tof zijn! :}

Groeten
Sammy

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Probleem nummer 1 heb ik ook op mijn 6F uit 2015. Ik ga hem eens gauw naar de dealer zodat ze het onder garantie kunnen maken.
 
Ja, met een achterveer. We hebben ook nog een lager zadel er op gehad, scheelt weer een stukje maar ze vond het meer op een plank lijken. :)
Vandaag was proefrit dag.

Motor beviel wel, heb ik zo het idee. Bij vriendin moet het altijd even beklijven. Maar das goed.


Verlagen is idd net aan nodig. Hebben we bij de prijs inruil verhaal actie meegenomen, ander achterveer, en andere vorkveren.

Ik heb er ook ff op gereden. Pittige motor, volwassen. Toch slank en rank.

Anders dan de ZR7 uit 2001, wat natuurlijk een upgrade is van iets uit de jaren tachtig. Maar niet slecht.

Wel 2 cilinder tov 4 cilinder. Minder smeuig, meer feedback. Ik denk dat ze er voor gaat.
 
Vandaag was proefrit dag.

Motor beviel wel, heb ik zo het idee. Bij vriendin moet het altijd even beklijven. Maar das goed.


Verlagen is idd net aan nodig. Hebben we bij de prijs inruil verhaal actie meegenomen, ander achterveer, en andere vorkveren.

Ik heb er ook ff op gereden. Pittige motor, volwassen. Toch slank en rank.

Anders dan de ZR7 uit 2001, wat natuurlijk een upgrade is van iets uit de jaren tachtig. Maar niet slecht.

Wel 2 cilinder tov 4 cilinder. Minder smeuig, meer feedback. Ik denk dat ze er voor gaat.
full

full

dat is het geworden
 
Ondanks dat het hier niet heel druk lijkt te zijn.....

Sinds kort rij ik op een ER6f (2015) welke nog helemaal standaard is. Nu ben ik op zoek naar een leuke uitlaat met een mooi sportief geluidje.

Iemand die een goede suggestie heeft?
 
Ik lees verschillende berichten over welke olie er nu in mijn Er6F uit 2012 moet..
Ik lees dat de ene voor 10W40 HALF synthetische kiest maar ook weer dat het boekje zegt 10W40 VOL synthetische.
Welke kiezen jullie nu,en waarom zou ik de een of de ander moeten kiezen..
En kan de Half synthetische kwaad voor de motor als er vol synthetische wordt voorgeschreven..
Hoor het graag.
 
Laatst bewerkt:
Half synthetische olie kan ook, zolang het maar echte motorfiets olie is. Geen auto olie, in motorfiets olie zitten frictie additieven voor de natte koppeling, in auto olie zit dat niet en dan kan je koppeling gaan slippen.

Ik haal altijd bij de kawa dealer olie, ik krijg dan motul 5100 10w40 mee.

Of vol syntheet beter is dan half syntheet is een behoorlijke discussie.

Je kan voor de half syntheet gaan en kijken hoe je motor er mee loopt, je altijd weer teruggaan naar volsyntheet. Je kan ook lekker op save spelen en er gewoon volsynt indoen. Zoveel olie gaat er nou ook weer niet in.

Edit, ik dacht dat er bij mij volsyntheet in ging, maar ik rijd al jaren rond met half/technosynthese zoals motul dit noemt. Motul - Products show
 
Laatst bewerkt:
Lees in een manual inderdaad de onderstaande sprec's die overeen komen met de Motul 5100 JASO-MA2

API SE, SF or SG
API SH, SJ or SL with JASO MA

Thanks!
 
Hoi allemaal, even voorstellen: Edwin! na een Aprillia Tuono en een BMW F800s toch weer terug bij de Er6n uit 2006 die drie jaar daarvoor heb gehad. Top motor die er6. Wat ik wel merkte dat de vering vergeleken met de andere motoren toch wel iets minder was. Ik heb zojuist een hyperpro schokbreker voor achter besteld. ik las dat dit al een stuk beter was. Nu wil ik in de voorkant ook een usd voorvork bouwen. Ik hoop dat dan de wegligging weer een stukje beter is. Heeft er iemand ervaring met welke vork een beetje makkelijk om te bouwen is? Het liefst gebruik ik mijn eigen voorwiel weer.
 
Hoi allemaal, even voorstellen: Edwin! na een Aprillia Tuono en een BMW F800s toch weer terug bij de Er6n uit 2006 die drie jaar daarvoor heb gehad. Top motor die er6. Wat ik wel merkte dat de vering vergeleken met de andere motoren toch wel iets minder was. Ik heb zojuist een hyperpro schokbreker voor achter besteld. ik las dat dit al een stuk beter was. Nu wil ik in de voorkant ook een usd voorvork bouwen. Ik hoop dat dan de wegligging weer een stukje beter is. Heeft er iemand ervaring met welke vork een beetje makkelijk om te bouwen is? Het liefst gebruik ik mijn eigen voorwiel weer.
Ik geloof niet dat een USD per se een zoveel betere wegligging geeft dan het upgraden van de interne componenten van de huidige vork.
Er moet best een hoop verandert worden aan je ER als je zoiets wilt ondernemen, denk aan bv andere triple trees, wiel spacers etc.
Mogelijk is het natuurlijk wel (op een '12 Ninja 650R), zie:
Winter Project & How TO 2012 Ninja 650 (ER-6N) Front End Upgrade.

Er zijn genoeg posts te vinden op Google van mensen die de bestaande voorvorken om hebben getoverd tot iets wat beter presteert.
Zoals iemand die de interne componenten en de stanchion(?) van de ER-6 omgewisseld heeft met die van een wat ouder model ZX-6R (ook nog met conventionele 41mm vorken) waardoor deze wel volledig instelbaar zijn en waarschijnlijk een wat betere wegligging geeft. Persoonlijk zou ik dan meteen veren nemen die voor jouw gewicht afgestemd zijn (uitrekenen kan hiero).
Ninja 650r Front suspension upgrade - KawiForums - Kawasaki Motorcycle Forums

Maar ook die compleet nieuwe internals bestellen van bv. traxxion dynamics (duur!)
Suspension Upgrade - Complete w/instructions

Kortom; Google er even lekker op los, kan je misschien nog leuke ideeën opdoen. 8-)
- SUSPENSION 101 Part 1 of 3
- 636 fork swap - KawiForums - Kawasaki Motorcycle Forums (ander voorwiel nodig)

Ik ben alvast aan het meelezen want de ER-6F staat toch wel erg hoog op het lijstje van wat mijn volgende motor gaat worden. :]
 
Laatst bewerkt:
Hey All,

Is al weer een tijd geleden dat ik heb gepost, toendertijd net nieuwe bike en een rammeltje in de koplamp. Nu iets minder nieuw met nog steeds het befaamde rammeltje in de koplamp.

Ondertussen wel de uitlaat veranderd en 5k kilometers mee gelopen.

Helaas heeft de er6n nu in totaal 45k gelopen en het zaterdagavond begeven. ;( ;( Ik reed op de snelweg en na een "knal" had ik geen vermogen meer. Dacht dat het mijn ketting was(die pas 5k achter de rug heeft), echter dit bleek niet het geval.


Starten wil het beestje niet meer, na een hoop kabaal en schurende redelijk onregelmatige geluiden valt hij weer uit. De ANWB dacht aan een gat in de zuiger of in ieder geval iets in het motorblok.

Morgen wordt mn kindje naar MotorCity in Amsterdam gebracht, waar ik het slechte nieuws aan ga horen.

Ik hou jullie op de hoogte!
Als jullie suggesties hebben over wat te doen, dan hoor ik het wel!

Ciao,

Henk
 
Hallo allemaal,

Kort vraagje, ik heb een vriend van me die onlangs z'n A2 rijbewijs gehaald heeft, omdat hij geen account heeft op MF stel ik de vraag hier voor hem.

Hij heeft dik interesse in een ER-6F vanaf het bouwjaar 2010, weet iemand of hier of deze motor bepaalde veelvoorkomende kwaaltjes heeft?

Alvast bedankt!
 
Ik rij nu alweer enige tijd op de ER6f welke van mijn moeder geweest is, en het valt mij op dat het zicht in de spiegels erg slecht is. Vooral vergeleken met de andere motoren.

Heeft iemand andere spiegels gemonteerd? Hier zaten de diamantvormige op. Ik heb nu reeds andere die een stuk breder zitten, maar dat biedt niet echt verbetering, maar wel ongemak in de file (nu is het geheel wel erg breed geworden).

Ik vind vooral het zicht naar achter en opzij (bv. als je van strook wilt verwisselen) slecht.
 
Ik rij nu alweer enige tijd op de ER6f welke van mijn moeder geweest is, en het valt mij op dat het zicht in de spiegels erg slecht is. Vooral vergeleken met de andere motoren.

Heeft iemand andere spiegels gemonteerd? Hier zaten de diamantvormige op. Ik heb nu reeds andere die een stuk breder zitten, maar dat biedt niet echt verbetering, maar wel ongemak in de file (nu is het geheel wel erg breed geworden).

Ik vind vooral het zicht naar achter en opzij (bv. als je van strook wilt verwisselen) slecht.

Klopt is drama, ik heb dat destijds opgelost met spiegelverbreders. Niet mooi, maar wel functioneel. After market spiegels is ook een optie natuurlijk.
 
Ik rij nu alweer enige tijd op de ER6f welke van mijn moeder geweest is, en het valt mij op dat het zicht in de spiegels erg slecht is. Vooral vergeleken met de andere motoren.

Heeft iemand andere spiegels gemonteerd? Hier zaten de diamantvormige op. Ik heb nu reeds andere die een stuk breder zitten, maar dat biedt niet echt verbetering, maar wel ongemak in de file (nu is het geheel wel erg breed geworden).

Ik vind vooral het zicht naar achter en opzij (bv. als je van strook wilt verwisselen) slecht.

Bar-end spiegels!
 
Zijn er nog mensen met een er6-n actief hier op het forum? Het lijkt me nogal uitgestorven hier lol. Ik ben sinds afgelopen zaterdag namelijk in het bezit van een zwart-groen exemplaar uit 2015. Tevens mijn eerste motor dus ik hoop dat het nog eventjes een beetje goed weer blijft om wat leuke ritjes te rijden. Morgen misschien even een fotootje proberen te maken zodat jullie hem kunnen aanschouwen8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan