ThomasWillem
Rookie
- 5 mei 2021
- 3
- 0
Andere vraag en iets waarbij ik mij afvraag of het bij de motor hoort of niet.
De ER6N lijkt wat nerveus. Dat wil zeggen, hij reageert met name in de 1e versnelling en in midere mate in de 2e versnelling iets wat abrupt op het meer of minder gas geven. Je voelt een soort van kleine klap als je gas geeft en dito als je deze weer loslaat.
Tevens lijkt hij wat te bokken bij een constante snelheid, met name als ik een kilometer of 50 á 60 km per uur rijd. Je voelt dan kleine schokjes, een beetje alsof je zelf met het gas speelt, terwijl ik dit niet doe. Zodra ik harder ga rijden, wordt dit minder.
Nu heb ik de motor even op de paddock gezet, de motor gestart en hem in de 1e versnelling laten draaien. De ketting heeft dan de neiging om erg op en neer te slaan.
De motor komt oorspronkelijk uit Duitsland en heeft elk jaar een beurt gehad bij een officiële Kawasaki dealer, alle bonnen hiervan zijn netjes bewaard. Hij heeft vorig jaar augustus zijn 24.000 km beurt gehad en daarna nog amper kilometers gemaakt, ik heb hem afgelopen april gekocht.
Dus, lang verhaal kort. Is bovenstaande normaal of is er lets aan de hand met mijn ER6N?
Hoor jullie graag!
De ER6N lijkt wat nerveus. Dat wil zeggen, hij reageert met name in de 1e versnelling en in midere mate in de 2e versnelling iets wat abrupt op het meer of minder gas geven. Je voelt een soort van kleine klap als je gas geeft en dito als je deze weer loslaat.
Tevens lijkt hij wat te bokken bij een constante snelheid, met name als ik een kilometer of 50 á 60 km per uur rijd. Je voelt dan kleine schokjes, een beetje alsof je zelf met het gas speelt, terwijl ik dit niet doe. Zodra ik harder ga rijden, wordt dit minder.
Nu heb ik de motor even op de paddock gezet, de motor gestart en hem in de 1e versnelling laten draaien. De ketting heeft dan de neiging om erg op en neer te slaan.
De motor komt oorspronkelijk uit Duitsland en heeft elk jaar een beurt gehad bij een officiële Kawasaki dealer, alle bonnen hiervan zijn netjes bewaard. Hij heeft vorig jaar augustus zijn 24.000 km beurt gehad en daarna nog amper kilometers gemaakt, ik heb hem afgelopen april gekocht.
Dus, lang verhaal kort. Is bovenstaande normaal of is er lets aan de hand met mijn ER6N?
Hoor jullie graag!