• Beste Bezoeker,

Hartelijk dank voor je donatie. Hier help je Motor-Forum enorm mee!

Kawasaki ER5 '04 Carburateur loopt over

Alapaka

Rookie
28 mrt 2020
10
1
Zoals in de titel aangegeven gaat het om een Kawasaki ER5 uit 2004.

Ik heb helaas moeten constateren dat mijn motor benzine lekt bij het verbindingsrubber tussen luchtfilter en carburateur dit gebeurt zodra ik de motor probeer te starten of brandstofkraan op 'pri' zet. .

Een paar tikken tegen de vlotterbak hebben helaas geen effect gehad dus ik heb de carburateur maar los gehaald.

De vlotternaald vertoont geen schade en sluit goed af ( getest door te blazen op benzine toevoer slang en de vlottergewicht op en neer te bewegen ).

Heeft er iemand een idee wat er nog meer gecontroleerd kan worden?

W.Berenschot

Die hard MF'er
Donateur
23 mrt 2020
784
254
Hoi ik bekijk vlotternaald puntje ( rubber deel ) ook altijd met loep op beschadiging.
en op veroudering.
Bij geen beschadiging of veroudering .weer monteren testen .

Rob RD

Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
42.873
61.784
Rèswèk
Ja, doe eens een lijstje met die 20 items?

Overlopen kreeg je in de oorlog de doodstraf voor, dit is dus een serieuze zaak...

Anyway, Rob RD was toevallig ook bezig met een ER5-carburatie, maar er zit inderdaad meer om heen dan je verwacht.
Bij de rubbers tussen de luchtfilters zit geen lek,daar stroomt het gewoon uit. Hou de olie in de gaten, dat daar niet te veel benzine in terecht komt. Ik denk niet dat het uitmaakt voor de werking van de vlotternaald maar er zit een plunjertje in dat meestal vast zit. Kan je losdrukken en dan is het weer over.... Als je er in blaast LIJKT het of ze afsluiten

Laatst bewerkt:

Vol D'or

Lovely boys.😷
Donateur
31 okt 2005
3.635
1.006
Venlo
Maar zoals je nu meet rust er al gewicht op de vlotternaald en krijg je geen goede meting. Ik hou ze altijd horizontaal, met het scharnierpunt naar boven zodat de vlotter vrij kan bewegen. De metalen lip moet dan net de vlotternaald raken

Waarom geen goede meting?
Vlotter moet dragen op de naald, dat doet de opwaartse druk ook als de vlotterbak gevuld is.
Maar @TS, kun je dit testen buiten de motor.en maak de zitting goed schoon waar de vlotternaald invalt. Je zult t daar toch ergens moeten zoeken als die overloopt..🤔

Alapaka

Rookie
28 mrt 2020
10
1
Even een update.

De vlotterhoogte was in orde. Heb het allemaal goed schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Naderhand geen benzine lek meer kunnen constateren.

Zal dan toch ergens een stukje vuil hebben gezeten..

Bovenaan Onderaan