Kawasaki ER5 (36kw) herkeuren

DylanMaas98

Rookie
1 jul 2019
1
0
Hallo!
Ik heb een Kawasaki ER5 uit 2005 gekocht (die versie die op kenteken 36kw is).
Nu mag ik met A code 80 natuurlijk max 35kw rijden, maar de RDW zei het volgende:

14 jaar geleden is dat apparaat onder de beste omstandigheden getest en inmiddels zal die wel wat vermogen kwijt zijn. Daarnaast heeft ons testapparatuur een bepaalde marge. Conclusie: doe er niks mee en kom herkeuren dan is de kans heel groot dat ie gewoon 35 kw wordt goedgekeurd.

Ik ben enorm benieuwd naar jullie gedachtes hierover (vooral het vermogensverlies over de jaren)

En geef gelijk even aan of je denkt dat ie wel 👍 of niet 👎 goedgekeurd gaat worden.
 
Bij het wijzigen van het vermogen van een voertuig, zal je naar Lelystad moeten. Zo'n keuring kost je paar honderd €€. Weet niet of je dat het echt waard vind. Vermogens uitdraai is vaak genoeg voor de verzekering, uit eigen ervaring.
Toch keuren? Motor naar een bedrijf met testbank en motorvermogen laten checken. Een sessie kost je een paar tientjes ofzo.
 
Waarom niet gewoon een officiele 25kW kit er in en dan op kenteken 25kW laten zetten? Het zal ietsje trager zijn, maar met 25kW valt nog steeds goed te rijden. Top zal dan rond de 160km/u liggen ipv ergens rond de 180km/u. Ik kwam zelf volgens mij nooit veel verder dan 175 km/u met 37kW (bouwjaar 2005). Laten herkeuren om 'm 35kW op kenteken te krijgen kost een hoop geld en ik denk niet dat het die motor waard is.

Vermogensuitdraai zou ik niet zo snel doen, een verzekering kan er wel mee akkoord gaan, maar de politie niet en wellicht de verzekering van de tegenpartij ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan