Kawasaki er5 roest op schokbrekers

Cheyenneh

Rookie
6 jul 2020
9
1
Ik heb een kawasaki er5 uit 2000. Nou beginnen de schokdempers aardig goed te roesten. Weet iemand of je de schokdempers makkelijk uit elkaar te halen zijn? Of is het de moeite niet waard en moet ik gewoon nieuwe kopen?
 
Ik hoop dat het hierop te zien is.
 

Bijlagen

  • 75C17E79-E15F-4E43-A780-F7C1714B4F6F.jpeg
    75C17E79-E15F-4E43-A780-F7C1714B4F6F.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 14
  • D1A0BB0B-E8F1-4472-82E5-C8A6F008E8D5.jpeg
    D1A0BB0B-E8F1-4472-82E5-C8A6F008E8D5.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 12
  • E2842EAA-9D4A-4750-80F4-9CC82B2F73B9.jpeg
    E2842EAA-9D4A-4750-80F4-9CC82B2F73B9.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 13
Hier zou ik me nog niet druk over maken. Zolang ze niet lekken en nog dempen lekker laten zitten.

Tenzij het je stoort, dan kun je overwegen ze te vervangen door een setje betaalbare aftermarket shocks. ( het laatste setje YSS shocks dat ik voor een klant op een ER5 monteerde was iets van € 135,-)
 
Ik heb een kawasaki er5 uit 2000. Nou beginnen de schokdempers aardig goed te roesten. Weet iemand of je de schokdempers makkelijk uit elkaar te halen zijn? Of is het de moeite niet waard en moet ik gewoon nieuwe kopen?
Die schokdempers waren af fabriek al niet geweldig, na 10j zal het er niet beter op geworden zijn.
Ik had (5 jaar geleden) een er5 uit 2003 en heb de schokdempers enkele maanden na aankoop ver vangen door Hagon. Een stuk beter en niet zo duur.
 
Zo te zien aan de bovenste veerschotel zijn de veren niet demontabel. Maar de dempers zullen ook niet veel soeps meer zijn. Kun je zien of er olie op de spindel zit?
 
Spuitbusje matzwart van Action, licht opschuren en ontvetten en spuiten.Binnenzijde van schokbreker kun je eventueel beschermen door hier een stukje tuinslang over heen te doen die je in de lengte hebt doorgesneden.Ik denk dat dit de snelste en goedkoopste oplossing is om ze er weer netjes te laten uitzien.Overigens hoef je niet bang te zijn dat deze lak gaat scheuren op een veer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan