Kawasaki er5 zonder vermogen

22 jan 2023
1
0
Hey, ik heb een oude kawasaki er5 uit 1998. Heb hem nu bijna en jaar en reed altijd goed. Echter heb ik laatst mijn eerste echte grote motor pech gehad. Ik wou er mee wegrijden nadat ik hem eerst stationer heb laten warmdraaien. Maar iedere keer zodra ik hem in zijn 1 had en weg wou rijden verloor ik vermogen en sloeg hij af. Ook als ik veel gas gaf. Verder start hij wel en draait hij stationer normaal. Ook kan ik gas geven en de toeren omhoog brengen. Maar als ik ermee wil wegrijden lijkt het wel over hij in zijn 4 staat en slaat hij dus gewoon af.

Weet iemand misschien wat hier aan de hand is en of ik dit zelf kan oplossen?

Dit is mijn eerste motor en ben nog student dus als ik het zelf kan doe dan doe ik dat liever.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
 
Recent nog bepaald onderhoud gedaan?
Heeft hij lang stil gestaan?

De wielen draaien wel soepel en de remmen blokkeren niet?

Carburateurs kunnen versmeerd zijn, filtertje in de tank aan de benzinekraan kan vies zijn.

Verder kan je klepspeling te strak staan.

Carburateurs heel assynchroon kan, maar dan zou hij nog wel wegrijden.

Je kunt hem eens een tijdje stationair laten lopen en voorzichtig voelen of alle uitlaten (even) warm worden.
 
Hey, ik heb een oude kawasaki er5 uit 1998. Heb hem nu bijna en jaar en reed altijd goed. Echter heb ik laatst mijn eerste echte grote motor pech gehad. Ik wou er mee wegrijden nadat ik hem eerst stationer heb laten warmdraaien. Maar iedere keer zodra ik hem in zijn 1 had en weg wou rijden verloor ik vermogen en sloeg hij af. Ook als ik veel gas gaf. Verder start hij wel en draait hij stationer normaal. Ook kan ik gas geven en de toeren omhoog brengen. Maar als ik ermee wil wegrijden lijkt het wel over hij in zijn 4 staat en slaat hij dus gewoon af.

Weet iemand misschien wat hier aan de hand is en of ik dit zelf kan oplossen?

Dit is mijn eerste motor en ben nog student dus als ik het zelf kan doe dan doe ik dat liever.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
Kun je in 2 wel rustig aan wegrijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan