Kawasaki ER500 met kuip?

Beat Nutz

Die hard MF'er
7 jan 2008
303
0
Zwolle (Overijssel)
Hallo, Ik wil binnenkort mijn eerste motor kopen en aangezien ik les op een kawa er5 500 leek mij dit een goeie motor om ook mee te beginnen, nu vroeg ik mij af of je ook volledige kuipdelen kan kopen voor deze motor en zo ja wat zoiets ongeveer zou kosten. Heeft iemand bv een kawa ER5 500met kuip?
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt de kawa ER-5 ;) en volgens mij zijn die er alleen naked. De ER-6 (zijn opvolger) die is er wel in een naked en gekuipte versie.
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt de kawa ER-5 ;) en volgens mij zijn die er alleen naked. De ER-6 (zijn opvolger) die is er wel in een naked en gekuipte versie.

Klopt! :Y

En ik k heb wel de ER6 gezien met kuipdelen, maar die motor is nog wat te duur voor mij. Op zich vind ik een naked bike niet lelijk om te zien, een kuip vind ik alleen iets mooier, vandaar.
Ik heb via mijn rijschool mijn oude lesmotor te koop aangeboden gekregen, dus vandaar dat het makkelijk (en betrouwbaar is) om deze motor over te nemen, anders zou ik misschien voor de CBR 600 zijn gegaan.
 
Hoi,

Er is wel een kuip te koop voor een ER500.
Ik heb echter geen idee wat voor kuip het is en hoe dat er uit gaat zien.

http://www.tech-line.nl/Prijslijst/TCP2007.pdf

succes.
 
Hoi,

Er is wel een kuip te koop voor een ER500.
Ik heb echter geen idee wat voor kuip het is en hoe dat er uit gaat zien.

http://www.tech-line.nl/Prijslijst/TCP2007.pdf

succes.

Ah, wel een prijzige kuip inderdaad, dan kan ik misschien toch net zo goed voor de cbr600 gaan, maar dat is dan nog even doorsparen. Of gewoon mijn oude lesmotor overnemen en niet zo zeuren over een kuip natuurlijk ;) |(
 
Ze zijn er, net als de CB500 en GS500 wel met kuip :Y Een collega van me heeft ook een ER5 met kuip. Dat is trouwens een originele kuip :Y
 
en zou die er dan uit kunnen gaan zien:

51485.jpg


gevonden op een Deense site.
 
Ziet er wel beter uit dan zonder kuip vind ik, misschien toch maar over nadenken dan om zo'n kuip erbij te halen ( hopelijk in de goeie kleurstelling, anders wordt het me toch echt te kostbaar)
 
kijk dan ook eens naar de CB500 en GS500 met kuip, zelfde soort motoren alleen een stuk goedkoper :Y
 
Ja klopt, alleen de motor die ik kan kopen is van mijn rijschool, dus dat is al een vriendenprijsje en ook een betrouwbare koop ( ik heb totaal geen verstand van technische zaken van een motor) Ik neem aan dat als ik die motor over neem dat hij technisch wel goed in elkaar zit. Lesmotoren worden toch goed onderhouden?
 
Lesmotoren worden toch goed onderhouden?

Ja natuurlijk.....
Bedenk alleen dat een lesmotor dikwijls plat gelegen heeft, leerlingen willen nog wel eens hun evenwicht verliezen.
En laten we niet vergeten dat een rijschoolhouder even geen onderhoud uit laat voeren als die motor toch het veld moet ruimen.

kleine tip.....
Vraag je ook even af waarom hij ze niet ingeruild heeft..........
Neem tenminste aan dat hij weer nieuwe fietsen gekocht heeft.
 
Ja klopt, alleen de motor die ik kan kopen is van mijn rijschool, dus dat is al een vriendenprijsje en ook een betrouwbare koop ( ik heb totaal geen verstand van technische zaken van een motor) Ik neem aan dat als ik die motor over neem dat hij technisch wel goed in elkaar zit. Lesmotoren worden toch goed onderhouden?

Ik zou geen ex lesmotor willen :X Ze zullen vast wel regelmatig onderhoud krijgen, maar ze worden ook helemaal afgetrapt.
 
De eigenaar van de rijschool is ook een kennis van me dus hij zal me niet naaien met een technisch slechte motor, wel heeft de motor kleine blikschade ( her en der een krasje en deukje) maar daar is dan de prijs ook wel naar ( lees: ERG goedkoop! ). Hij kan de motor wel inruilen maar dan zou hij er hetzelfde voor krijgen als dat hij aan mij vraagt. En hij gunt mij de fiets meer.
 
maar goed....

je kunt er dus een kuip voor kopen..en het is afgeragd ding..

no biggie als de prijs er naar is..en je kent die kerel dus maak je eigen inschatting...
 
ER-5 is behoorlijk bokitoproof vanwege het sterke frame. Dus dat vallen tijdens de lessen zal wel niet zo'n probleem zijn denk ik.

Maar ehh... als je eenmaal die kuip hebt gezet kan je zelf beter niet vallen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan