Kawasaki ER6f (2008) - 11.xxx km [verkocht]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merijn.

Rookie
9 jan 2020
9
6
Te koop aangeboden: verlaagde Kawasaki ER-6f met ABS uit 2008 met een bijzonder lage kilometerstand van slechts 11.xxx km!

Mijn vriendin heeft besloten haar helm voorlopig in de kast te laten staan. Door omstandigheden is er de afgelopen twee jaar nauwelijks gereden en dat zal er ook niet snel meer van komen. Zonde om zo’n mooie motor dan in de garage te laten staan! Daarom is deze met pijn in het hart te koop voor een nieuwe (kleine) liefhebber.

Het betreft de wat minder voorkomende “F” variant van de Kawasaki ER-6 in een mooie opvallende blauwe kleur. Geen naked-bike dus, maar met volledige kuip en ruitje zodat je enigszins beschut zit tegen de wind.
De motor is zowel voor als achter verlaagd en daardoor uitermate geschikt voor de kleinere rijders onder ons. (mijn vriendin is 1.57m en kan met beide voeten op de grond staan.) Met zijn prettige stuurgedrag en ABS is het een makkelijke motor.

De motor is voorzien van een aantal leuke extra’s, zoals de Laser einddemper die het tweecilinder blok flink laat brullen. In de koplamp is een module geplaatst die ervoor zorgt dat met dimlicht beide lampen branden. (het grootlicht uiteraard niet op volle sterkte) Het dashboard is voorzien van een Gipro versnellingsindicator en er is een voedingskabel voor TomTom aanwezig.
Verder is er een licht getint ruitje geplaatst en is het stuur voorzien van verstelbare hevels, met inscriptie. De achterkant van de motor is mooi slank afgewerkt door een LED achterlicht met geïntegreerde knipperlichten. Ook is er een hugger boven het achterwiel gemonteerd en zijn er bobbins voor een standaard in de achterbrug geplaatst.
Tot slot is er nog een topkoffer aanwezig voor wie een weekendje weg wil met de motor.

Gezien de kilometerstand zal het je niet verbazen dat de motor in uitstekende staat verkeerd voor zijn leeftijd. Krasjes en beschadigingen moet je echt met een vergrootglas zoeken. De motor is na aanschaf in 2017 voorzien van een nieuwe voorband en verse vloeistoffen. Sinds hij in ons bezit is er maximaal 2.000 kilometer mee gereden. De achterband is nog het origineel en gezien de leeftijd verstandig om te vervangen, profiel heeft hij nog ruim voldoende.

De belangrijkste kenmerken nog even op een rijtje:
- Kawasaki ER6f – vraagprijs € 3.950 € 3.800
- Bouwjaar 2008 / km stand 11.xxx km
- Kleur: blauw
- Verlaagd (orignele achterveer aanwezig)
- ABS
- Laser demper (origineel aanwezig)
- LED achterlicht met geïntegreerde knipperlichten
- GiPro versnellingsindicator
- Verstelbare hevels (origineel aanwezig)
- Originele topkoffer

Uiteraard is bij serieuze interesse een proefrit mogelijk, maar gelukszoekers of Rossi imitaties hoeven niet te reageren. De motor is momenteel geschorst.












(strepen op blauwe paneel onder zadel is geen schade, maar reflectie)









 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat je een aparte liefde hebt voor Mr. Bandit, maar is dit niets voor je? @Diaantje is ook nog eens verlaagd!
Lief dat je aan me denkt maar het enige voordeel is dat ie verlaagd is. Begrijp me niet verkeerd, verder ook een mooi ding maar mijn liefde voor Mr. Bandit is toch iets te groot 🙈
 
Kick! Vraagprijs verlaagd naar €3.800
Ondertussen is de doos met originele onderdelen ook gevonden, dus wie de motor liever op normale hoogte heeft of het originele achterspatbord en de handgrepen voor de passagier erop wil hebben: dat kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan