Kawasaki er6f verlagen

Krissieke

MF'er
12 mrt 2018
37
16
Rotterdam
Ik ben een vrouwelijke motorrijder en heb vorig aug na 12 jaar geen motor te hebben gereden weer een motor aangeschaft. Ditmaal een motor die meer bij me past en ik altijd gewikd heb, nml een kawasaki er6f.
Met sneakers kom ik net niet helemaal aan de grond en rij dan ook vaak met een klein hakje. Nu denk ik erover om deze misschien toch te verlagen zodat ik beoaalde handelingen beter kan verrichten zoals de motor een stoepje ooduwen als ik erop zit. Na wat navragen kan ikd it doen met plaatjes een goedkope oplossing of dmv een nieuw veringssetje. Mijn vraag is nu way is dan precies het verschil bij de 2 behalve het prijskaartje. En wat zou je een kkeine motorrijder vab 1.58 adviseren.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een vrouwelijke motorrijder en heb vorig aug na 12 jaar geen motor te hebben gereden weer een motor aangeschaft. Ditmaal een motor die meer bij me past en ik altijd gewikd heb, nml een kawasaki er6f.
Met sneakers kom ik net niet helemaal aan de grond en rij dan ook vaak met een klein hakje. Nu denk ik erover om deze misschien toch te verlagen zodat ik beoaalde handelingen beter kan verrichten zoals de motor een stoepje ooduwen als ik erop zit. Na wat navragen kan ikd it doen met plaatjes een goedkope oplossing of dmv een nieuw veringssetje. Mijn vraag is nu way is dan precies het verschil bij de 2 behalve het prijskaartje. En wat zou je een kkeine motorrijder vab 1.58 adviseren.

Ik zou gaan voor de optie van Andere dogbones en de vering voor iets doorsteken. Denk er wel aan dat je standaard ook ingekort dient te worden.

Compleet nieuwe vering is natuurlijk beter, maar ook een heel anders prijskaartje.

Een derde optie zou zijn om alleen het zadel iets te verlagen, dit kan door de wat schuim uit te halen, of ander schuim te gebruiken. Echter gaat dit meestal ten koste van een stukje comfort.
 
Laatst bewerkt:
ik ken geen ER6 die dogbones heeft.

Ah. omdat de TS over "plaatjes" begon was ik daar van uitgegaan.
Maar ik zie inderdaad dat dat niet zo is, stom natuurlijk logisch met die veer zo aan de zijkant.


Bouwjaar?

Ik weet uit eigen ervaring dat n complete verlagingsset mee valt in kosten.

Nieuwe veren voor, nieuwe shock achter.

Ik zie inderdaad dat dat erg meevalt bij hyperpro dan zou dat de beste optie zijn.
 
Ik ben een vrouwelijke motorrijder en heb vorig aug na 12 jaar geen motor te hebben gereden weer een motor aangeschaft. Ditmaal een motor die meer bij me past en ik altijd gewikd heb, nml een kawasaki er6f.
Met sneakers kom ik net niet helemaal aan de grond en rij dan ook vaak met een klein hakje. Nu denk ik erover om deze misschien toch te verlagen zodat ik beoaalde handelingen beter kan verrichten zoals de motor een stoepje ooduwen als ik erop zit. Na wat navragen kan ikd it doen met plaatjes een goedkope oplossing of dmv een nieuw veringssetje. Mijn vraag is nu way is dan precies het verschil bij de 2 behalve het prijskaartje. En wat zou je een kkeine motorrijder vab 1.58 adviseren.

Mijn moeder heeft dezelfde motor en is net zo lang. En die koos voor het aanpassen van de veer (en inkorten standaard) en is daar zeer content mee :)
 
Ik zou gaan voor de optie van Andere dogbones en de vering voor iets doorsteken. Denk er wel aan dat je standaard ook ingekort dient te worden.

Compleet nieuwe vering is natuurlijk beter, maar ook een heel anders prijskaartje.


Een derde optie zou zijn om alleen het zadel iets te verlagen, dit kan door de wat schuim uit te halen, of ander schuim te gebruiken. Echter gaat dit meestal ten koste van een stukje comfort.

Dankjewel voor jouw reactie en van rickyv uiteraard.
Zadel verlagen heb ik ooit laten doen bij mijn honda cbf en comfort was er toen wel snel af dus liever niet meer. Ik heb wel een zaak gevonden die niets vraagt voor het zetten van de vering als ik bij hun de onderhoudsbeurt laat doen. Dus misschien zo wel een optie.
 
Ik mag hopen dat sneakers of een klein hakje wel motor laarzen / schoenen zijn ?

Mn vriendin is net zo niet lang en rijd een er6N, deze is niet verlaagd en door de juiste laarzen kan ze bijna met een platte voet aan de grond.

Mijn eigen optie zou zijn om het zadel iets te versmallen, rij kwaliteiten blijven onaangetast !
 
Thx. Denk dat ik dan toch voor de veer ga gezien die dogbones niet kan op de kawaski.

O ja bouwjaar was 2014. Weet niet of dat een verschil maakt
Ja.

Want dan kunnen die dogbones niet :)

Verlagingssetje, en andere jiffy (of inkorten), indien nodig. Ik weet t niet meer zeker hoor, kan zijn dat t net gaat zonder jiffy inkorten.

€260

l_hyperpro_combikit-totaal-2015.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik mag hopen dat sneakers of een klein hakje wel motor laarzen / schoenen zijn ?

Mn vriendin is net zo niet lang en rijd een er6N, deze is niet verlaagd en door de juiste laarzen kan ze bijna met een platte voet aan de grond.

Mijn eigen optie zou zijn om het zadel iets te versmallen, rij kwaliteiten blijven onaangetast !

Ja hoor zijn motorschoenen
 
Thx @martell en @MaartenP
Ga deze singen bekijken alhoewel 260 me wat aan de hoge kant lijkt. Heb 2 prijzen doorgekregen van 200 bij motoport en 250 bij hans van wijk voor zetten van de vering
 
Thx @martell en @MaartenP
Ga deze singen bekijken alhoewel 260 me wat aan de hoge kant lijkt. Heb 2 prijzen doorgekregen van 200 bij motoport en 250 bij hans van wijk voor zetten van de vering

Die 260 zijn alleen nog maar de onderdelen van hyperpro. Die moeten er dan nog opgezet.

Je moet even goed navragen wat ze allemaal doen, ik denk dat je bedoeld dat ze de voorveering door gaan zetten dus geen andere veren plaatsen.
 
Thx @martell en @MaartenP
Ga deze singen bekijken alhoewel 260 me wat aan de hoge kant lijkt. Heb 2 prijzen doorgekregen van 200 bij motoport en 250 bij hans van wijk voor zetten van de vering
Idd goed navragen.

Maar als motoport voor 200 euro dit wil leveren en wil plaatsen, daar doen.
Vraag de oude veren mee, dan heb je altijd nog de originele set bij de motor.

Maar waarschijnlijker is dat niet de hele set aangeboden is.
 
Thx @martell en @MaartenP
Ga deze singen bekijken alhoewel 260 me wat aan de hoge kant lijkt. Heb 2 prijzen doorgekregen van 200 bij motoport en 250 bij hans van wijk voor zetten van de vering


Voor dat geld word zeer waarschijnlijk je vering / rijcomfort verklooid ! Zijn maar 2 goede opties :
- zadel versmallen ( wil heel goed bij de Er6 modellen en hoeft niet duur te zijn
- andere vering

Persoonlijk kocht ik er een extra zadel bij en liet deze versmallen, zoals ik op vorige pagina ook al aangaf
 
Terug
Bovenaan Onderaan