Kawasaki ER6N (2010) lekt koelvloeistof na rit

chaozz

Rookie
16 aug 2020
9
1
Mijn Kawasaki ER6N (2010) werd afgelopen week tijdens een rit merkbaar te warm. Thuis aangekomen zag ik dat het koelvloeistof niveau onder het minimale niveau zat en dus heb ik dit aangevuld.

Een volgende rit op zo'n warme zomeravond koelde de motor weer goed voor mijn gevoel. Toen ik de motor echter thuis weer op zijn plek wilde parkeren merkte ik dat er onder de motor een plas koelvloeistof ontstond. Naar mijn idee kwam het ergens onder uit de motor.

Ik heb daarna de motor naar een motorgarage gebracht. Deze hebben alles nagekeken en kwamen tot de conclusie dat alles in orde was. Hun reden voor het uitvloeien van de vloeistof was dat ik hem teveel had aangevuld met koelvloeistof. Prima. Weer wat geleerd (ik had hem keurig tot de F aangevuld).

Gisteren toen ik vanuit de garage via een afspraak 's nachts naar huis reed was het lekker afgekoeld en reed ik naar huis. Thuis aangekomen hoorde ik een borrelend geluid nabij het expansievat van de koelvloeistof. Het kookte. En jawel hoor, de motor liet weer een spoor van vloeistof achter op mijn pad.

Ik heb een foto bijgevoegd.

Nu is de vraag, waarom lekt mijn motor na iedere warme rit vloeistof onder uit mijn motor? Kan het last? En wat kan ik er aan doen?
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-08-16 at 14.57.42.jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-16 at 14.57.42.jpeg
    452,4 KB · Weergaven: 0
Bovenaan Onderaan