Kawasaki ER6N voetsteunen

foexie

Die hard MF'er
22 jun 2014
341
148
Regio Tilburg
Sinds enkele weken is mijn vriendin eigenaar van een kawasaki ER6N (bj2012) bij aankoop van de motor zaten er kofferrekken op de motor. Bij de motor waren echter geen koffers. Ze heeft vorige week besloten dat ze de kofferrekken er af wilde hebben.
De kofferrekken staan in verbinding met de voetsteunen achter. Echter nu de kofferrekken verwijderd zijn staan de beugels waar de voetsteunen aanzitten erg los.
Ik heb de bouten al nagetrokken maar deze zaten goed vast. In bijgevoegde youtubelink een filmpje met wat er los zit. Heeft er iemand een idee hoe dit opgelost moet worden of kan iemand bij zijn/haar Er6n kijken of de beugels ook zo los zitten. Hopelijk kan iemand mij een oplossing geven anders moeten tijdelijk de kofferrekken weer terug.

 
Waarschijnlijk zijn er langere bouten in gegaan om het rek vast te kunnen maken.
Deze zijn nu blijkbaar te lang waardoor je de boel niet strak krijgt.

Oplossing is dan een paar originele boutjes scoren en erop zetten.
 
Waarschijnlijk zijn er langere bouten in gegaan om het rek vast te kunnen maken.
Deze zijn nu blijkbaar te lang waardoor je de boel niet strak krijgt.

Oplossing is dan een paar originele boutjes scoren en erop zetten.

Dit is het probleem niet. De beugel zit bij het voetsteuntje voor de bijrijder geschroefd en niet bij de beugel die nu zoveel speling heeft. Deze beugel hangt in rubbers. Door het kofferrek zaten links en rechts met elkaar verbonden en toen zat het dus vast. Ik vraag me af of dit zoveel speling hoort te hebben zonder kofferrekken. Misschien kan iemand met een Er6n even kijken of zijn of haar motor hetzelfde heeft.
 
Mijn vriendin heeft ook een Er6n en zonder te kijken durf ik wel te stellen dat het daar niet zo kos zit. Het hoor dus zeker niet zo. Zal er vanavond aan proberen te denken om te kijken hij die beugel precies is vastgeschroefd. Als ik er aan denk hoor je het morgen.
 
Hoort niet zo en als ik het snel ff bekijk is het "verbeund "

mn vriendin heeft ook een er6n en zal vanavond wel even voor je kijken hoe het hoort te zitten, zit namelijk wel heel ietsjes speling op
 
Dank voor jullie reacties.
In het framepje waar de voetsteuntjes aan vast zitten zijn 3 gaten gemaakt. In dit gat zit een rubbertje, daarin zit een metalen busje met een kraag en daar doorheen gaat een bout. Dit alles staat ook op de tekening dus lijkt te kloppen. Motor is bj 2012 en heeft nog geen 10.000km gereden. Lijkt mij nog wat vroeg voor slijtage van de rubbers. Overigens heb ik een rondje op de motor gereden en had ik er tijdens het rijden weinig hinder van dat alles zo los zit. @Chasseur en ZXRH88 Ik hoor graag of het bij jullie motor net zo los zit.
 
Kijk even naar dit plaatje uit de service manual.
Als ook de bouten achter deze afdekking vast zitten, dan is er geklust aan het subframe om het frame van de koffers vast te krijgen.
full
 
Dank voor jullie reacties.
In het framepje waar de voetsteuntjes aan vast zitten zijn 3 gaten gemaakt. In dit gat zit een rubbertje, daarin zit een metalen busje met een kraag en daar doorheen gaat een bout. Dit alles staat ook op de tekening dus lijkt te kloppen. Motor is bj 2012 en heeft nog geen 10.000km gereden. Lijkt mij nog wat vroeg voor slijtage van de rubbers. Overigens heb ik een rondje op de motor gereden en had ik er tijdens het rijden weinig hinder van dat alles zo los zit. @Chasseur en ZXRH88 Ik hoor graag of het bij jullie motor net zo los zit.


Er zitten sowieso 2 boutjes boven elkaar thv voetstep toch ? mn vriendin heeft ook eeen er6n uit '12 en heeft nog maar 8500 km oid en weet dat er iets speling op zit maar zeker geen beweging.
Ben half 6 thuis en zal meteen kijken als ik er aan denk
 
Ik ben dit weekend zelf ook op onderzoek uit geweest. Ik ben even bij een handelaar geweest kijken naar een vergelijkbaar model. Deze had ook iets speling maar niet zoveel als die van mijn vriendin. De speling lijkt in de rubbers te zitten. Ik rij er, als ik tijd heb, mee naar een garage en laat het nakijken. Ik zal hier de oplossing nog posten.
 
Afgelopen week ben ik even langs de garage gereden. De monteur zei dat het normale speling is. Hij zei dat dit zoveel speling in de rubbers moet hebben. Dit omdat het 2 cilinderblok vrij veel trilt en je de trilling anders voelt in je voeten tijdens het rijden.
 
Ik heb er recent 1 gekocht van 2015 met 8000 km op de teller en idem hier. Dealer zegt net als de jouwe dat dit is om de trillingen tegen te gaan. Anders krijg je slapende voeten. Ik volg de topic iig
 
Terug
Bovenaan Onderaan